Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ...

15/03/2024
133 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Η εισαγωγή του διαδικτύου, των φορητών υπολογιστών και της τεχνολογίαςcloud, μας έδειξε ότι η εξαγωγή αξίας από τεχνολογίες , δεν έγκειται απλώς στην ενσωμάτωσή τους σε υπάρχουσες επιχειρηματικές διαδικασίες, αλλά στην πλήρη επανεξέταση αυτών των διαδικασιών. Από τους εξωτερικούς σκληρούς δίσκους , έχουμε μεταβεί στις τεχνολογίες νέφους , από την τηλεφωνική υποστήριξη , στα chatbot. Η ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας τα τελευταία 20 χρόνια έχει καταστήσει το καταναλωτικό κοινό πολύ απαιτητικό. Το μέλλον των επιχειρήσεων βρίσκεται στο κατώφλι ενός δραματικού μετασχηματισμού και η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της επανάστασης. 

Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν τον αντίκτυπο της ΑΙ στις δραστηριότητές τους και να αγκαλιάσουν τις ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται. Η ΑΙ μπορεί να φέρει επανάσταση στις επιχειρηματικές διαδικασίες και τις ροές εργασίας , αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες. Αυτό σημαίνει αυξημένη αποτελεσματικότητα, ακρίβεια και παραγωγικότητα σε διάφορες επιχειρηματικές διαδικασίες , αλλά και βαθμιαία αντικατάσταση ανθρώπων από μηχανές.

 Φανταστείτε έναν κόσμο όπου η εξυπηρέτηση πελατών γίνεται αποκλειστικά από chatbots που μπορούν να κατανοήσουν και να επιλύσουν περίπλοκα ερωτήματα από πελάτες. Ή, όπου η ανάλυση δεδομένων πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων πιο γρήγορα από ποτέ. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ΑΙ έχει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει τεράστια αξία και να αλλάξει τις λειτουργίες με τρόπους που μόλις αρχίζουμε να κατανοούμε.Οι οργανισμοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν μηχανική μάθηση και προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία για να αποκαλύψουν κρυφά μοτίβα και να λάβουν προληπτικές αποφάσεις. Αυτό οδηγεί σε μια πολύ καλύτερη κατανόηση της επιχειρηματικότητας και, ως εκ τούτου, σε δυνατότητες ραγδαίας βελτίωσης . Αυτή η προοπτική, επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προβλέπουν τις ανάγκες των πελατών, να βελτιστοποιούν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να εντοπίζουν νέες ευκαιρίες στην αγορά.Μια καλύτερη εμπειρία προϊόντος και πελάτη συνήθως οδηγεί σε περισσότερα έσοδα και τη δυνατότητα κυριαρχίας στην αγορά.

Τι γίνεται όμως με τα μειονεκτήματα της ΑΙ;Η εφαρμογή τεχνολογιών ΑΙ, μπορεί να είναι δαπανηρή, απαιτώντας σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές, εκπαίδευση και τεχνογνωσία. Επίσης , τα συστήματα ΑΙ βασίζονται σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Οι πληροφορίες που απαιτούνται για την εκπαίδευση αλγορίθμων είναι συχνά ευαίσθητης και προσωπικής φύσης.

Είναι κρίσιμο για τις επιχειρήσεις να διασφαλίσουν το απόρρητο και την προστασία των δεδομένων για να αποφύγουν νομικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν εάν δεν παρακολουθήσουν τη χρήση των δεδομένων τους , άρα οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι πρέπει να θεσπίσουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας και να συμμορφώνονται με τους ισχύοντες κανονισμούς. Ακόμη , είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ΑΙ , δεν μπορεί να οδηγήσει σε προστιθέμενη αξία χωρίς καλή ποιότητα δεδομένων. Η κακή ποιότητα δεδομένων είναι ο νούμερο ένα εχθρός για την ευρεία, ωφέλιμη χρήση της μηχανικής μάθησης καθώς μπορεί να οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα. 

Πράγμα που μας οδηγεί στην ηθική διάσταση του προβλήματος. Οι αλγόριθμοι ΑΙ , είναι τόσο αμερόληπτοι όσο και τα δεδομένα στα οποία εκπαιδεύονται. Χωρίς προσεκτική αξιολόγηση , μπορεί να προκύψουν προκαταλήψεις και διακρίσεις που θα επηρεάσουν τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. 

Σκεφτείτε , ένα αλγόριθμό που θα σας λέει με βάση τα στοιχεία , ότι ένας μελλοντικός πελάτης είναι επισφαλής και δεν πρέπει να προχωρήσετε σε συναλλαγή μαζί του. Αν σας φαίνεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας , να ξέρετε ότι οι τράπεζες στις ΗΠΑ , το εφαρμόζουν ήδη. Στην παγκόσμια βιβλιογραφία υπάρχουν δικαστικές υποθέσεις που επικεντρώνονται σε αυτό το ζήτημα, όπου οι αποφάσεις τεχνητής νοημοσύνης είναι προκατειλημμένες προς άτομα ορισμένων φυλών και ηλικιών. Επιχειρήσεις έχασαν εκατομμύρια σε δικαστικούς συμβιβασμούς λόγω αποδεδειγμένης μεροληψίας στα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης τους.Εγχώρια , η ελληνική κυβέρνηση εφαρμόζει ένα τεράστιο πρόγραμμα πάταξης της φοροδιαφυγής,  μέσω του myData , των νέων ταμειακών μηχανών αλλά και της κάρτας εργασίας , που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση και θα αλλάξει επίπονα την καθημερινότητα της ελληνικής επιχειρηματικότητας, αλλά και την φύση τον μελλοντικών ελέγχων. Όποιοι έχουν δει την ταινία MinorityReport , θα καταλάβουν τι εννοώ.

Ποια είναι όμως η  «αληθινή αξία» της τεχνητής νοημοσύνης; Ο αντίκτυπος της ΑΙ εκτείνεται πέρα από τις λειτουργικές βελτιώσεις.

 Έχει τη δύναμη να μεταμορφώσει πλήρως τις εμπειρίες των πελατών, αφούεξατομίκευση με ΑΙ σημαίνει προσαρμογή προϊόντων, υπηρεσιών και αλληλεπιδράσεων στις μεμονωμένες προτιμήσεις των πελατών. Χρησιμοποιώντας εξατομικευμένες προτάσεις, στοχευμένες διαφημίσεις και έξυπνη υποστήριξη πελατών, η ΑΙ έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει εξαιρετικά προσαρμοσμένες και ελκυστικές εμπειρίες που οδηγούν στην αφοσίωση και την ικανοποίηση των πελατών. Αυτά θα μπορούσαν να διπλασιάσουν τις πωλήσεις σε πολλές περιπτώσεις και αποτελούν μέρος των περισσότερων ηλεκτρονικών καταστημάτων σήμερα.

Όπως συνέβαινε πάντοτε στις τεχνολογικές επαναστάσεις , η υιοθέτηση της ΑΙ, συνοδεύεται από προκλήσεις. Οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο των δεδομένων, τη δεοντολογία και τον αντίκτυπο στο εργατικό δυναμικό. Πρέπει να επενδύσουν σε ισχυρά πλαίσια διακυβέρνησης και ασφάλειας δεδομένωνκαι να αναβαθμίσουν τους υπαλλήλους τους για να εργαστούν παράλληλα με τις τεχνολογίες ΑΙ.Σε τρία έως πέντε χρόνια από τώρα, τα πάντα θα έχουν αλλάξει και μαζί θα έχουμε αλλάξει κι εμείς. Η ΑΙ θα αντικαταστήσει διαδικασίες , αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον παράγοντα άνθρωπο. 

Με άλλα λόγια, η ΑΙ και ο άνθρωπος θα εκτελούν μια εργασία μαζί, θα μαθαίνουν και θα βελτιώνουν ο ένας τον άλλον με στόχο να βελτιστοποιούν συνεχώς μια διαδικασία σε σχεδόν πραγματικό χρόνο. Είμαστε αναγκασμένοι να αναπτύξουμε νέες δεξιότητες , νέες διαδικασίες και νέα ήθη , αν θέλουμε να έχουμε ενεργό ρόλο στην νέα πραγματικότητα που βρίσκεται προ των πυλών.Ξενοδοχειακή μονάδα χωρίς CRM& υπεύθυνο για τα προσωπικά δεδομένα , δεν γίνεται να επιβιώσει , λιανεμπόριο χωρίς καλά μελετημένοmarketingplan,  δεν θα υφίσταται στο μέλλον. Η ΑΙ ήρθε για να μείνει , το ζήτημα είναι να προσαρμοστούμε έγκαιρα και με προγραμματισμό και όχι να ματαιοπονούμε και να κλαίμε την μοίρα μας.

*Ο Βασίλης Βογιατζής , είναι Λογιστής – Φοροτεχνικός Α’ Τάξης , ιδρυτής της Λογιστικής εταιρείας VoyiatzisGroup ,με έδρα την Κω.

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ