Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η μετονομασία του Πρώτου Προγράμματος σε «ΕΡΤ News Radio» δεν είναι απλή αλλαγή τίτλου. Είναι απόφαση που υποβαθμίζει την ιστορία του, την εμπιστοσύνη των πολιτών και την ίδια την ΕΡΤ.Το Πρώτο Πρόγραμμα είναι brand με ισχυρό brand equity: κύρος, αναγνωρισιμότητα, συναισθηματική σύνδεση. Στα 87 χρόνια της λειτουργίας του έγιναν απόπειρες αλλαγής ονόματος, αλλά απέτυχαν παταγωδώς. Το κοινό συνέχισε να το αποκαλεί «Πρώτο Πρόγραμμα», γιατί το όνομα αυτό έχει χαραχτεί στη συλλογική μνήμη.Αντίστοιχη εμπειρία έχει καταγραφεί διεθνώς και επιβεβαιώνεται από την επιστημονική έρευνα. Αναλύσεις της Jacobs Media, με εμπειρία άνω των 40 ετών στη ραδιοφωνία, δείχνουν ότι το rebranding ιστορικών σταθμών χωρίς στρατηγική και μελέτη κοινού οδηγεί σε απώλεια αναγνωρισιμότητας και εμπιστοσύνης. Αντίστοιχα, πανεπιστημιακή έρευνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καταδεικνύει ότι η ταυτότητα και η αναγνωρισιμότητα ενός σταθμού αποτελούν θεμέλιο της σχέσης εμπιστοσύνης. Όταν αυτή η ταυτότητα παραβλέπεται ή αλλοιώνεται, το αποτέλεσμα είναι διάρρηξη της σχέσης με το κοινό.Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο: αυτή ήταν πάντα η αρχιτεκτονική του δημόσιου ραδιοφώνου — η brand architecture, όπως λέγεται στη γλώσσα του μάρκετινγκ. Η εξαφάνιση του «Πρώτου» γκρεμίζει αυτή τη συνοχή και δημιουργεί σύγχυση.Καμία ευρωπαϊκή δημόσια ραδιοφωνία δεν ακολουθεί αυτή την πρακτική. Το BBC διατηρεί σταθερή ταυτότητα: Radio 4, Radio 5 Live. Το ίδιο η RAI, η DR, η Radio France. Κανείς δεν «σβήνει» ιστορικά ονόματα για να μιμηθεί τηλεοπτικά κανάλια.Είναι σύνηθες —αλλά όχι πάντα παραγωγικό— οι διοικήσεις να θέλουν να αφήσουν το προσωπικό τους στίγμα. Αυτό θα μπορούσε να είναι σε όφελος της ΕΡΤ, αν συνοδεύεται  από σεβασμό στην ιστορία της και στον θεσμικό της ρόλο.Εκσυγχρονισμός δεν σημαίνει να αλλάζεις ταμπέλες μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, σημαίνει να επενδύεις σε περιεχόμενο και σε ανθρώπους με ποιότητα.Σχεδόν ταυτόχρονα ενημερωθήκαμε - και πάλι μέσω δημοσιευμάτων και όχι σε κάποια συνεδρίαση του Δ.Σ. - ότι η ΕΡΤ2 μετονομάζεται σε «ΕΡΤ2 Sports». Κανείς δεν λέει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάγκη για ένα αθλητικό κανάλι. Όμως και εδώ η απόφαση ελήφθη αποσπασματικά, αιφνιδιαστικά, χωρίς σχέδιο και χωρίς διάλογο.Τα ραδιόφωνα και τα κανάλια της ΕΡΤ δεν είναι ιδιοκτησία ούτε των διοικήσεων ούτε των εργαζομένων. Είναι δημόσιο αγαθό και ανήκουν στους πολίτες, που απαιτούν πραγματικό εκσυγχρονισμό στο περιεχόμενο και όχι πρόχειρες μετονομασίες βιτρίνας. Γιατί εκσυγχρονισμός για την ΕΡΤ δεν είναι να σβήνει τα ονόματα που κουβαλούν την ιστορία της, είναι να τα στηρίζει με περιεχόμενο και ποιότητα αντάξια του ρόλου της.Γιάννης ΔάρραςΜανώλης ΠαπανικήταςΕκπρόσωποι εργαζομένων στο ΔΣ της ΕΡΤ 
  • 17 Σεπτεμβρίου 2025
  • 1 Σχόλια

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

23 διεθνείς και εθνικές ενώσεις Τύπου και οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης, μεταξύ αυτών και ο ΟΣΔΕΛ, απευθύνουν έκκληση στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να εξασφαλίσει την πλήρη εφαρμογή του Δικαιώματος Εκδοτών Τύπου, ώστε οι εκδότες να λαμβάνουν δίκαιη αποζημίωση από τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες. Προειδοποιούν ότι η εξαίρεση των έμμεσων εσόδων από τον υπολογισμό της αμοιβής θα υπονομεύσει τη βιωσιμότητα του Τύπου στη χώρα μας και, κατ’ επέκταση, τη Δημοκρατία.Το κείμενο της επιστολής αναφέρει:Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,Οι υπογράφοντες την παρούσα επιστολή εκπροσωπούν διεθνείς οργανισμούς, εθνικές ενώσεις και οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης (ΟΣΔ), οι οποίοι αντιπροσωπεύουν εκδότες Τύπου στην Ευρώπη, στην Αυστραλία και στη Νότια Αφρική.Η Ελλάδα, γενέτειρα της Δημοκρατίας, έχει διαχρονικά διαφυλάξει τους θεμελιώδεις πυλώνες της δημοκρατικής κοινωνίας, μεταξύ των οποίων εξέχουσα θέση κατέχει ο ελεύθερος και ανεξάρτητος Τύπος. Σήμερα, ωστόσο, ο Τύπος –και συνεπώς η ίδια η Δημοκρατία– αντιμετωπίζει άνευ προηγουμένου προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, κυρίως λόγω της κυριαρχίας πολύ μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών (όπως η Google, η Microsoft και η Meta) στη διάδοση της ενημέρωσης.Μία από τις σοβαρότερες προκλήσεις είναι το λεγόμενο «χάσμα αξίας» που έχει δημιουργηθεί στη σχέση μεταξύ Τύπου και διαδικτυακών πλατφορμών. Οι τελευταίες αξιοποιούν το περιεχόμενο των εκδοτών (μέσω μηχανών αναζήτησης, συσσωρευτών ειδήσεων, κατάρτισης προφίλ χρηστών κ.λπ.), εξασφαλίζοντας σημαντικό μέρος των εσόδων τους χωρίς άδεια και χωρίς δίκαιη αποζημίωση. Η πρακτική αυτή υπονομεύει άμεσα την ικανότητα των εκδοτών να αποκομίσουν εύλογα έσοδα από το έργο τους, μειώνοντας περαιτέρω τα διαφημιστικά τους έσοδα και θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα της ενημερωτικής δραστηριότητας.Η Ευρωπαϊκή Ένωση για την επίλυση αυτού του ζητήματος θέσπισε το νέο Δικαίωμα Εκδοτών Τύπου, το οποίο παρέχει το αναγκαίο νομικό πλαίσιο για τη διεκδίκηση δίκαιης αμοιβής. Η Ελλάδα ενσωμάτωσε το δικαίωμα αυτό στο εθνικό της δίκαιο (Ν. 4996/2022 του Υπουργείου Πολιτισμού) και θέσπισε μηχανισμό διαμεσολάβησης, με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) να έχει αναλάβει την αρμοδιότητα έκδοσης κανονισμού που θα καθορίζει τα κριτήρια και τη μεθοδολογία υπολογισμού της αμοιβής των εκδοτών.Ωστόσο, έχουμε ενημερωθεί από τους Έλληνες εταίρους μας ότι η ΕΕΤΤ εξετάζει το ενδεχόμενο να εξαιρέσει από τον υπολογισμό αυτό τα έμμεσα έσοδα των μεγάλων πλατφορμών. Μια τέτοια εξαίρεση θα μείωνε δραστικά την αμοιβή που οφείλεται στους εκδότες, περιορίζοντάς τη σε ένα αμελητέο κλάσμα των τεράστιων εσόδων των πλατφορμών. Αυτό θα αναιρούσε τον σκοπό τόσο της ευρωπαϊκής όσο και της εθνικής νομοθεσίας: το χάσμα αξίας θα διαιωνιζόταν και η βιωσιμότητα του Τύπου στην Ελλάδα θα ετίθετο σε σοβαρό κίνδυνο.Περαιτέρω, η προσέγγιση αυτή, η οποία στην πράξη ταυτίζεται με τις επιδιώξεις των πλατφορμών, αντιβαίνει στις αποφάσεις της Γαλλικής Αρχής Ανταγωνισμού σε αντίστοιχες υποθέσεις. Στην απόφασή της της 15ης Μαρτίου 2024 (Υπόθεση 24-D-03), η Αρχή αναγνώρισε ρητά ότι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και τα έμμεσα έσοδα. Επίσης, αγνοεί τα συμπεράσματα πολυάριθμων διεθνών μελετών, οι οποίες καταδεικνύουν ότι τα συνολικά έσοδα των πλατφορμών συνδέονται άμεσα και έμμεσα με το περιεχόμενο των εκδοτών Τύπου (π.χ. Fehradvice, Μάρτιος 2023, Ελβετία· Γερμανία, Ιούνιος 2025· Holden, Mateen, Schiffin και Tabakovic, ΗΠΑ, Οκτώβριος 2023).Κατόπιν τούτων, σας καλούμε με τον δέοντα σεβασμό, κύριε Πρωθυπουργέ, να μεριμνήσετε ώστε το ελληνικό κανονιστικό πλαίσιο να επιτύχει πλήρως τον επιδιωκόμενο σκοπό του: την κατοχύρωση δίκαιης και αποτελεσματικής αμοιβής για τους εκδότες, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο και τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές. Μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα του Τύπου και, κατ’ επέκταση, η προστασία ενός εκ των θεμελιωδών πυλώνων της Δημοκρατίας μας.Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω επικοινωνία.Μετά τιμήςΟι υπογράφοντες την παρούσα επιστολήEMMA, the European Magazine Media Association, Βέλγιο ENPA, the European Newspaper Publishers’ Association (ENPA), Βέλγιο IFRRO – The International Federation of Reproduction Rights Organisations, Βέλγιο News Media Europe, Βέλγιο PDLN – Press Database and Licensing Network, ΗνωμένοΒασίλειο EPC - European Publishers Council, Βέλγιο Alliance de la Pressed’InformationGénérale, Γαλλία BPCMO - Baltic Press Publishers` Collective Management Organisation, Εσθονία CEDRO – CENTRO ESPAÑOL DE DERECHOS REPROGRÁFICOS EGDPI, Ισπανία CFC, Γαλλία Copyright Agency, Αυστραλία Corint Media, Γερμανία DARLO – Dramatic, Artistic and Literary Rights Organisation (Pty) Limited, ΝότιαΑφρική DPCMO - Danish Press Publications Collective Management Organisation, Δανία DVP - La Société des droitsvoisins de la Presse, Γαλλία FIEG - Italian Federation of Newspapers and Magazines Publishers, Ιταλία L2P - License2Publish, Βέλγιο Magyar LapkiadókEgyesülete, Ουγγαρία ΟΣΔΕΛ – ΟργανισμόςΣυλλογικήςΔιαχείρισηςΈργωντουΛόγου, Ελλάδα Repropol - StowarzyszenieDziennikarzy i Wydawców, Πολωνία SLPV - Správcelicenčníchprávvydavatelů, z.s, Τσεχία SPCMO - Swedish Publishers Collective Management Organisation, Σουηδία Stichting OPR – StichtingOrganisatievoorPersuitgeversrecht, Ολλανδία
  • 16 Σεπτεμβρίου 2025
  • 0 Σχόλια

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Βίντεο που ανέβηκε στο TikTok και κάνει τον γύρο του διαδικτύου, δείχνει μια βάρκα με μετανάστες που προσπαθούν να προσεγγίσουν την ακτή. Τρία άτομα επιχειρούν να τους απωθήσουν ώστε οι μετανάστες να μην αποβιβαστούν, με τον χρήστη που ανέβασε το βίντεο να γράφει σαν συνοδευτικό σχόλιο: «Τσάμπα ήρθατε παιδιά, καλή επιστροφή».sdna.gr
  • 16 Σεπτεμβρίου 2025
  • 1 Σχόλια

Μη χάνεις ποτέ κανένα νέο της επικαιρότητας

Θα βρεις λεπτομερή άρθρα σχετικά με όλες τις ειδήσεις του σήμερα, αλλά και νέα από ολόκληρη την Ελλάδα που επηρεάζουν είτε άμεσα είτε έμμεσα την ζωή των κατοίκων των νησιών μας. Οι δημοσιογράφοι, οι ρεπόρτερ και οι αρθρογράφοι μας δουλεύουν σκληρά, ώστε να παραμένουν πάντα ενημερωμένοι σχετικά με τις εξελίξεις κάθε θέματος που αναλαμβάνουν να καλύψουν και να ελέγχουν πηγές και πληροφορίες για να διατηρήσουν το αξιόπιστο και αντικειμενικό προφίλ δημοσιογραφίας που πρεσβεύει «ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΩ» εδώ και τόσα χρόνια. Στην ιστοσελίδα μας θα βρεις έγκυρο και έγκαιρο ρεπορτάζ για όλα τα θέματα της επικαιρότητας στη Χώρα, για να είσαι πάντα πλήρως ενημερωμένος για καθετί που συμβαίνει.

ΕΞΟΔΟΣ