Mόνο 4 στις 10 επιχειρήσεις και επαγγελματίες από τον συνολικό αριθμό που υπέβαλαν αίτηση για την επιδότηση παγίων δαπανών με τη μορφή πιστωτικού για κάλυψη φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων θα ενταχθούν τελικά στο πρόγραμμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, από τις περίπου 74.000 αιτήσεις που υποβλήθηκαν, φορολογικά και ασφαλιστικά «κουπόνια» θα λάβουν περίπου 30.000 επαγγελματίες και επιχειρήσεις.
Τι «έδειξε» ο έλεγχος
Κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι:
- Υποβλήθηκαν αιτήσεις από επαγγελματίες οι οποίοι είτε εμφάνιζαν κέρδη είτε μείωση τζίρου μικρότερη του 30%.
- Εντοπίστηκαν επιχειρήσεις που δεν δικαιούνταν να ενταχθούν καθώς τα ποσά που εισέπραξαν από τις επιστρεπτέες προκαταβολές υπερκαλύπτουν το ύψος των παγίων δαπανών, που δεν έχουν καλυφθεί από προγράμματα στήριξης.
- Εντοπίστηκαν επίσης και 550 επιχειρήσεις και επαγγελματίες που δεν ανήκουν στις πληττόμενους ΚΑΔ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα, τα κουπόνια για την πληρωμή των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών θα εκδοθούν μέσα στον Ιούλιο.
Οι δικαιούχοι της επιδότησης, που περιορίζονται σημαντικά σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις, θα κληθούν με νέα οριστική αίτηση να επιλέξουν πού θα κατευθυνθεί το ποσό, το οποίο αντιστοιχεί στις πάγιες δαπάνες τους. Οι δικαιούχοι δεν θα εισπράξουν κάποιο χρηματικό ποσό, αλλά θα λάβουν ένα κουπόνι με το οποίο θα μπορούν να καλύψουν υποχρεώσεις όπως ο φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές, από τον Ιούλιο έως και το τέλος του χρόνου.
Σημειώνεται ότι ο προσδιορισμός του ύψους της ενίσχυσης, η ένταση της ενίσχυσης, τα ανώτατα όρια και λοιπές λεπτομέρειες εφαρμογής του καθεστώτος θα καθοριστούν με νέα απόφαση, που αναμένεται να εκδοθεί πιθανότατα την προσεχή εβδομάδα.
Πώς υπολογίζεται το ποσό
Υπενθυμίζεται ότι το ποσό της στήριξης προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση και των ενισχύσεων που έχει λάβει. Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, όπως αυτές αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3, όπως παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού, που απασχολούν, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021.