Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Τελευταία σχόλια

Ανώνυμος: Σήμερα (22:53)
ΑΑΔΕ ΑΚΟΥΣ. - Ασφαλος και θα έπρεπε να έχουν αυξηθεί ανάλογα και τα έσοδα του κράτους από τους ξενοδόχους μας. Ω. Ψ. Ω Μ Ε. Θ. Α.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου: “Η Κως έχει μια εξαιρετική ενέργεια, ίσως γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο ότι εδώ γεννήθηκε ο Ιπποκράτης”

19/11/2025
110 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

Μια ακόμη χρονιά συνεχούς ανόδου κατέγραψε ο τουρισμός στην Κω, με τις αφίξεις να φθάνουν το 1,4 εκατομμύριο στο τέλος Οκτωβρίου και τη συνολική αύξηση να διαμορφώνεται στο 3,5%. Όπως εξήγησε η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, μιλώντας στον RV και τη Ρένα Παυλάκη,  η φετινή ήταν η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανοδικής πορείας για το νησί ,  μια επίδοση που δεν αποτυπώνεται μόνο στα νούμερα, αλλά και στο κλίμα που επικρατεί στους επισκέπτες και στην τοπική οικονομία.

Κατά την κ. Τριανταφυλλοπούλου, το συγκριτικό πλεονέκτημα της Κω – αλλά και του Νοτίου Αιγαίου συνολικά – δεν περιορίζεται ούτε στον ήλιο ούτε στη θάλασσα. «Διατηρούμε ψηλά τη φιλοξενία μας», τόνισε, επισημαίνοντας ότι οι επισκέπτες εξακολουθούν να νιώθουν πως «κάποιος τους φροντίζει» και όχι πως απλώς έγιναν «πελάτες ενός προϊόντος».

Τα στοιχεία που παρουσίασε είναι εντυπωσιακά: ένας στους τρεις επισκέπτες της Κω είναι επαναλαμβανόμενος, ενώ εννέα στους δέκα δηλώνουν ότι θα επιστρέψουν. Δεν πρόκειται για μια τυπική σχέση προορισμού-τουρίστα. Όπως εξήγησε χαρακτηριστικά, υπάρχουν ταξιδιώτες που ζητούν το ίδιο δωμάτιο και την ίδια καμαριέρα κάθε χρόνο, δείγμα μιας ανθρώπινης, βαθιά συναισθηματικής σύνδεσης με το νησί.

«Αν δεν δεις τον επισκέπτη ως φιλοξενούμενο, δεν μπορείς να περιμένεις ανταπόκριση», σημείωσε. Η διατήρηση αυτού του μοντέλου, ωστόσο, απαιτεί συνεχή εκπαίδευση και προσωπικό με ενσυναίσθηση – κάτι που στο σημερινό εργασιακό περιβάλλον αποτελεί μεγάλο στοίχημα.

Η Πρόεδρος των Ξενοδόχων δεν ωραιοποίησε τα πράγματα: «Δεν υπάρχει προσωπικό». Όπως συμβαίνει σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, και η Κως αντιμετωπίζει μεγάλη δυσκολία στην κάλυψη θέσεων. Το νησί στηρίζεται πλέον σε εργαζόμενους από τρίτες χώρες – Φιλιππίνες και Νεπάλ κυρίως – για να καλύψει ειδικότητες που δεν προτιμούν οι Έλληνες.

Η μεταβολή της εποχικότητας λειτουργεί επίσης αποτρεπτικά για τα νέα παιδιά, όπως είπε. Η σεζόν είναι πια πέντε μήνες, με τρεις μήνες ανεργίας, κάτι που δυσκολεύει όσους θέλουν να κάνουν οικογένεια ή να έχουν μια σταθερή ζωή.

Παρόλα αυτά, στην Κω γίνονται στοχευμένες κινήσεις: η Ένωση Ξενοδόχων έχει υιοθετήσει το ΕΠΑΛ, στηρίζοντας έμπρακτα την επαγγελματική εκπαίδευση, διοργανώνοντας δράσεις, συμμετοχές σε προσομοιώσεις και ενημέρωση των μαθητών για τις επαγγελματικές δυνατότητες στα ξενοδοχεία. «Πρέπει να αλλάξει η στρεβλή εικόνα για τα επαγγέλματα του τουρισμού», υπογράμμισε.

Η άνοδος του οινοτουρισμού και η συμβολή των τοπικών εμπειριών

Η Κως δεν είναι μόνο θάλασσα και ήλιος. Η γαστρονομία και ιδιαίτερα ο οινοτουρισμός γνωρίζουν μεγάλη άνθηση. Η κ. Τριανταφυλλοπούλου, ως Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού, εξήγησε ότι η Ελλάδα βρίσκεται 5η στην Ευρώπη σε επισκέψιμα οινοποιεία, μετά τις παραδοσιακές δυνάμεις.

Η Κως κατέχει σημαντική θέση σε αυτή τη δυναμική, ενώ παραδοσιακά το νησί υπήρξε «γενέτειρα» μεγάλων οινοτουριστικών πρωτοβουλιών, όπως η δράση «Τα Κρασιά του Αιγαίου» που ξεκίνησε το 2015 και συνεχίστηκε για τέσσερα χρόνια.

Η εικόνα αυτή ενισχύεται και από τα νέα σήματα ποιότητας που λαμβάνουν μέλι, κεραμοποιεία και άλλα τοπικά προϊόντα. Ο επισκέπτης – όπως είπε – δεν αναζητά πλέον μόνο παραλία, αλλά συγκεκριμένες εμπειρίες που έχει ήδη προκρατήσει από τη χώρα του, χάρη και στη διαδικτυακή προβολή των τελευταίων ετών, με την ψηφιακή καμπάνια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να έχει παίξει πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτό.

Σημαντικό αποτύπωμα άφησε και το γεγονός ότι φέτος η Κως φιλοξένησε το μεγάλο συνέδριο της TUI, την ώρα που πολλές αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν σταθερά τις θέσεις και τους προορισμούς προς το νησί. Η θετική αυτή εικόνα, σύμφωνα με την Πρόεδρο της ΕΞΚ, δεν είναι τυχαία: «Η Κως έχει μια εξαιρετική ενέργεια – ίσως γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο ότι εδώ γεννήθηκε ο Ιπποκράτης», ανέφερε.

Πίσω από την τουριστική επιτυχία ωστόσο, υπάρχουν και οι γνωστές παθογένειες. Η καθαριότητα, οι δρόμοι και άλλες βασικές υποδομές αποτέλεσαν παράπονα επισκεπτών, ζητήματα που – όπως είπε – πρέπει να λυθούν τώρα, στον χειμώνα, και όχι τον Μάρτιο «όταν θα είναι αργά». Σύμφωνα με την ίδια, η συνεννόηση μεταξύ φορέων,  είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διατηρηθεί η ανοδική εικόνα της Κω.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της συζήτησης ήταν η παρατήρηση ότι ο όρος «τουρισμός» υποχωρεί σταδιακά και αντικαθίσταται από τον όρο «φιλοξενία». Για την κ. Τριανταφυλλοπούλου, αυτό δεν είναι γλωσσική λεπτομέρεια αλλά ουσιαστικός μετασχηματισμός: αφορά τον τρόπο που η Ελλάδα αντιμετωπίζει τον ταξιδιώτη, αλλά και τον τρόπο που οι επαγγελματίες αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους.

«Από τον κόσμο έρχονται στην Ελλάδα, από την Ελλάδα στην Κω, και από την Κω στο σπίτι σου», είπε χαρακτηριστικά. «Σε επιλέγουν – και είσαι υποχρεωμένος να τους φιλοξενήσεις».

Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη συνεννόησης, συνεργασίας και εγκατάλειψης μικροεγωισμών, τονίζοντας ότι τα διακυβεύματα για τα νησιά του Αιγαίου είναι πλέον μεγάλα και ξεπερνούν τις παλιές αντιλήψεις διοίκησης και τοπικής πολιτικής. Παράλληλα, αναγνώρισε τον ρόλο της τοπικής δημοσιογραφίας – και προσωπικά του δημοσιογράφου – στη διατήρηση ενός νηφάλιου δημόσιου λόγου μέσα στη δίνη των διεθνών γεωπολιτικών εξελίξεων.


realvoice995.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
Ανώνυμος
Ανώνυμος 19/11 - 20:53
ΑΑΔΕ ΑΚΟΥΣ.
Ασφαλος και θα έπρεπε να έχουν αυξηθεί ανάλογα και τα έσοδα του κράτους από τους ξενοδόχους μας. Ω. Ψ. Ω Μ Ε. Θ. Α.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ