Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
  • ΤΟΠΙΚΑ

1. Μανδράκι- το Λιμάνι της Κω: περπατώντας την περίμετρο του λιμανιού από την ΔΕΗ μέχρι το Επαρχείο συναντάς προβληματικές καταστάσεις και κάνεις συγκρίσεις. Σκέφτεσαι τις διαδοχικές τροποποιήσεις; που έχουν γίνει. Οι συγκρίσεις αποθηκεύονται στο μυαλό και στην ψυχή. ( Το καρνάγιο θυσιάστηκε στα τέλη του 1970 στον βωμό της τουριστικής ανάπτυξης,. Τα μεγάλα αρμυρίκια ξεριζωθήκαν τέλη του 1980 θυσία στην τουριστική ανάπλαση του χώρου, Η μεγάλη ομάδα ψαράδων και ψαροκάικων που το στόλιζαν με την πολυχρωμία τους και τον μοναδικό σχεδιασμό τους εξαλείφθηκε από την υπεδύνυναμη  ‘’τουρισμός’’ και την ώθηση της απόσυρσης-κόψιμο των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Το κτήριο-τέρμινα  κατεδαφίστηκε μετα τον σεισμό του ’17 αντικαταστάθηκε με μια παράγκα. Η μοντέρνα κατασκευή του στεγάστρου με προεκτεταμένα εφελκυόμενα στοιχεια κατεδαφίστηκε λόγω απουσίας συντήρησης την δεκαετία του 2000….). Η σημερινή κατάσταση του Μανδρακίου είναι ντροπιαστική: ο χώρος Σένγκεν χωρίς φροντίδα, το οδόστρωμα, ο ποδηλατοδρόμος, το πεζοδρόμιο όπως πριν 20 χρόνια, το κτηριο της Ανωτέρας και το Αζήλο σε εγκατάλειψη, πράσινο και δημοτικός ανθόκηπος αφημένα, το σύμπλεγμα του Ιπποκράτη  πνιγμένο στις πρόχειρες   εγκαταστάσεις μικροπωλητών. Από την άλλη πλευρά  του λιμανιού η απουσία φροντίδας για Λ. Φοινίκων, τον υπερυψωμένο της προτομής του Ιπποκράτη και του συνεχόμενου χώρου του Πλατάνου.  Το Τζαμί της Λόντζας σε μόνιμη αναμονή επισκευής. Θα μείνουμε στην κατάσταση του πεζόδρομου σε επαφή με το κάστρο που οδηγεί  εδώ στο λιμάνι. Πριν ένα χρόνο φτιάχτηκε το κανάλι της ΔΕΥΑΚ που μεταφέρει νερό στα πλοία του πολεμικού μετα απλό 6-μηνη διαρροής που είχε ενοχλήσει πολλούς.  Κάθε μεριά βλέπουμε τους ταξιδιώτες να σέρνουν τις βαλίτσες τους και τα ροδάκια να εκτοξεύονται στην θάλασσα με τους ταξιδιώτες να μονολογούν: γαμώτο! Είναι δυνατό το Λιμενικό Ταμείο να αδιαφορεί Τι λένε ο πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ για την ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ; 2. Για τους Ψαράδες:.  Έχουν μείνει 5-6 ψαράδες όλοι συνταξιούχοι ή κοντά στην σύνταξη. Περιμένουν την νέα δόση ευρωπαϊκού προγράμματος για να κόψουν τα σκάφη τους παίρνοντας την επιδότηση για να κλείσουν χρέη και υποχρεώσεις. Μελετούν το δελτίο καιρού για να πάνε στο ψάρεμα. Όταν ο καιρός το επιτρέψει τα ψάρια είναι ελάχιστα. Σχεδόν καθημερινά  ‘’2-3 λαγόψαρα’’ που καταστρέφουν τα δίχτυα τους. Εδώ δεν υπάρχει ανεργία! Τα λαγόψαρα δεν δικαιολογούν αποζημίωση. Δεν υπαρχει πρόνοια. Γι αυτό το επάγγελμα θα κλείσει. ‘’Για μας το πρόβλημα δεν είναι τόσο η θάλασσα όσο το κράτος και οι υπηρεσίες’’.  3 .ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΩΒΕΛΙΣΜΟΣ: Η ανανέωση των αδειών αλιείας γίνεται κάθε 2 χρόνια μόνον ηλεκτρονικά. Η αίτηση για το ετήσιο βοήθημα (λιγότερα των 1000 ευρώ) που δίνεται κάθε 7 χρόνια γίνεται μόνο ηλεκτρονικά. Αγνοώντας τα των υπολογιστών αγοράζουν υπηρεσίες . Αυτές τις μέρες για την αντικατάσταση των φωτοβολίδων ασφάλειας των ψαροκάικων τους που γίνεται κάθε 2 χρόνια λογω λήξης το κράτος τους στέλνει στο λιμεναρχείο για δικαιολογητικά, στην αστυνομία, σε 2 γιατρούς για να μαζέψουν 20 δικαιολογητικά  για να πάρουν την άδεια για την αντικατάσταση  των ληγμένων. ΓΙΑΤΊ αυτή η επιβολή περιττών εξόδων σε εργαζομένους που το μεροκάματο τους δεν ξεπερνά τα 30-40 ευρώ;    4. Η ΓΡΑΜΜΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΩΝ:Το ΜΙΛΕΝΑ είναι το τελευταίο σκάφος Κωακής ιδιοκτησίας που το 2024 υπηρέτησε  την γραμμή Κω-Βodrum. Πριν 30 χρόνια η γραμμή εξυπηρετούνταν αποκλειστικά από κώτικα πλοία. Ήταν τότε που γίνονταν συλλαλητήρια για το κλείσιμο της γραμμής γιατί προξενούσε ζημιά στην τοπική αγορά. Σήμερα τα πράγματα έχουν αντιστραφεί. Το αποτέλεσμα όμως που μετράει είναι αυτό της απουσίας ελληνόκτητων πλοίων από όλη την γραμμή σύνδεσης  νησιών αν. Αιγαίου και μικρασιατικών παραλίων. Αυτό αφορά την λεγόμενη ‘’ναυτοσύνη των Ελλήνων’. Το θεμα αξίζει προσοχής πέρα από στενά εθνικιστική σύνδρομα. Στην ζωή επικρατεί ο ισχυρός και αυτό έγινε με την γραμμή. Όμως στην μάχη ισχυρού-αδύνατου επεμβαίνει η πολιτική. Και το ερώτημα είναι; Υπήρξε πολιτική υποβοήθησης του ναυτικού τομέα της παραγωγής;  Ιδίως  από την είσοδο της Χωράς μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Σε αυτό απαντά  το παράπονο του τελευταίου Κώου πλοιοκτήτη της γραμμής Κω-Bodrum: ‘’Είμαστε οι τελευταίο της γραμμής. Ζητήσαμε από το λιμενικό ταμείο Κω να μας δώσει ένα προνομιακό κιόσκι στον χώρο της Σένγκεν για να κόβουμε κάποια εισιτήρια παραπάνω για να επιβιώσουμε. Μας το αρνήθηκαν και μας έβαλαν τελευταίους’’ . 5. Το πρόβλημα είναι ότι κανείς δεν μιλά για τα απαραίτητα, τα αναγκαία, που είναι και τα δύσκολα. Μια ολόκληρη ιστορική περίοδος κλείνει και μαζί της εξαφανίζονται μια σειρά πράγματα: τεχνοτροπίες, γνώσεις, δεξιοτεχνίες, αξίες.  Ο τόπος μας αλλάζει και η αλλαγή είναι για πολλούς-πολλά η τελική επιλογή: θάνατος.Ν. Μυλωνάς
  • 11 Μαρτίου 2025
  • 1 Σχόλια

  • ΤΟΠΙΚΑ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της AHEPAHELLAS, παρουσία του Κυβερνήτη κ. Χρήστου Καραπιπέρηκαι του Ύπατου Κυβερνήτη Ευρώπης AHEPA, κ. Κωνσταντίνου Βαρσάμη, στο Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα Κω, έναν χώρο με ανεκτίμητη ιστορική και πολιτιστική αξία, όπου αναδείχθηκε η διαχρονική σημασία της Ιπποκρατικής Ιδέας.Τα μέλη της AHEPAHELLASυποδέχθηκαν ο πρόεδρος κ. Αντώνης Γιαννικουρήςκαι τα μέλη του τμήματος ΑΧΕΠΑ Κω «Ιπποκράτης», οι οποίοι καλωσόρισαν τους παρευρισκόμενους, τονίζοντας τη σημασία της τιμητικής παρουσίας της κεντρικής διοίκησης στο νησί της Κω. Ακολούθησε ξενάγηση στο Μουσείο του Ιπποκράτη από τον Αντιπρόεδρο Οικογένειας & Ατομικής Αριστείας κ. Θεοδόση Διακογιάννη, ο οποίος παρουσίασε την κληρονομιά και τις αξίες του πατέρα της Ιατρικής, που εξακολουθούν να αποτελούν θεμέλιο λίθο της παγκόσμιας ιατρικής επιστήμης.Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο πρόεδρος Γιαννικουρής, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη αναβάθμισης των εγκαταστάσεων του ΔΙΙΚω, επισημαίνοντας ότι το Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα αποτελεί σύμβολο για την ιατρική κοινότητα και σημείο αναφοράς όχι μόνο για την Κω αλλά και για ολόκληρη τη χώρα.Πέραν της αναβάθμισης των υποδομών, τόνισε την ανάγκη της παγκόσμιας διάδοσης της Ιπποκρατικής Ιδέας, μέσα από τη συνεργασία με την Ομογένεια, ιατρικούς φορείς και εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού. «Η διάδοση της Ιπποκρατικής ιδέας δεν αφορά μόνο στην Κω, διότι ο Ιπποκράτης αποτελεί ένα πανίσχυρο Brandγια την Ελλάδα. Οι ηθικές αξίες όπως η αφοσίωση στον άνθρωπο, η επιστημονική αριστεία και η ανιδιοτελής προσφορά αποτελούν πυξίδα για τον σύγχρονο κόσμο»υπογράμμισε ο κ. Γιαννικουρής.Στη συνεδρίαση συζητήθηκαν επίσης θέματα που αφορούν τη λειτουργία της ελληνικής Περιφέρειας (D25), τις δράσεις ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής και τη διατήρηση των δεσμών με την Ομογένεια. Η ΑΧΕΠΑ Ελλάς, πιστή στις αρχές της, συνεχίζει το έργο της με συνέπεια και δυναμισμό με παρουσία σε όλη τη χώρα, προωθώντας τον Ελληνισμό, τις αξίες της Παιδείας και της Κοινωνικής Προσφοράς, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.Στην συνεδρίαση εκ μέρους του Τμήματος ΑΧΕΠΑ Κω, συμμετείχαν ο Αντιπρόεδρος Νίκος Παστρικός,ο Γενικός ΓραμματέαςΦίλιππος Παπανικολάου,οΤελετάρχηςΣτέφανος Γραμμένος,ο Αντιπρόεδρος Κοινωνικής ΥπευθυνότηταςΓιώργος Σανιδάς,ο Αντιπρόεδρος Οικογένειας & Ατομικής ΑριστείαςΘεοδόσης Διακογιάννης,ο Διευθυντής ΑθλητισμούΚωνσταντίνος Χαρίσης, ο Ηλίας Γεωργαντής, ο Πασχάλης Δρόσος, ο Γιώργος Μαρτίνοςκαι οΔαμιανός Γαβρικιώτης.  Η επίσκεψη του Διοικητικού Συμβουλίου της AHEPAHELLASστην Κω πραγματοποιήθηκε με αφορμή τον εορτασμό της 77ηςεπετείου της  ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου στον εθνικό κορμό. Η συμμετοχή των μελών του συμβουλίου στις επετειακές εκδηλώσεις του νησιού μας αποτελεί τιμή αλλά ταυτόχρονα δέσμευση για την στήριξη των δράσεων του τμήματος Κω, που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα.
  • 10 Μαρτίου 2025
  • 1 Σχόλια

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ 3

Προς νέα ρεκόρ οδεύει η κρουαζιέρα στη χώρα μας παρά τον «ύφαλο» της Σαντορίνης που έχει να ξεπεράσει. Αν και μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία επίσημη ακύρωση στις προσεγγίσεις στο νησί από τις εταιρείες κρουαζιέρας, ο προβληματισμός υπάρχει καθώς παρά τη μείωση της σεισμικής δραστηριότητας οι εταιρείες αναμένουν τα μέτρα προστασίας που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση, τα οποία μεταξύ των άλλων θα προβλέπουν πώς θα προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια το νησί για να καθορίσουν τη στάση τους.Πάντως οι παράγοντες του κλάδου εμφανίζονται ψύχραιμοι και εκτιμούν ότι εφόσον υπάρξουν κάποιοι περιορισμοί στις προσεγγίσεις, οι εταιρείες θα αντικαταστήσουν τον προορισμό «Σαντορίνη» με άλλα λιμάνια, με τα Χανιά (Σούδα), το Ηράκλειο και η Ρόδος να είναι οι προορισμοί που θα προτιμηθούν όπως και άλλοι εναλλακτικοί, π.χ. Κως, Σάμος κ.ά.Σε κάθε περίπτωση για το 2025 αναμένεται περαιτέρω αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι περίπου για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες συνολικά, σε 5.290 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια σύμφωνα με όσα αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο επίτιμος πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες.Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό τουριστικό ρεύμα κρουαζιέρας το έτος 2023 ήταν 5.060.000 επισκέπτες σε σύνολο 4.800 προσεγγίσεων, ενώ το έτος 2024 εκτιμάται ότι έκλεισε με 5,55 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 5.080 προσεγγίσεις, φθάνοντας έτσι στα επίπεδα του 2019, του έτους – ρεκόρ πριν από την πανδημία, αλλά με σημαντικά μικρότερο αριθμό αφίξεων, σημειώνει ο Θ. Κόντες.Με αυτά τα αποτελέσματα, προσθέτει ο Θ. Κόντες, παρατηρούμε ότι οι αφίξεις των πλοίων είναι αρκετά αυξημένες σε σύγκριση με την αύξηση των επιβαινόντων, επιβεβαιώνοντας έτσι την αύξηση πλοίων μικρού και μεσαίου μεγέθους.Η αύξηση τελών. Μία επιπλέον σημαντική αλλαγή στα δεδομένα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι η αύξηση των λιμενικών τελών, ιδιαίτερα στους λιμένες προορισμών με μεγάλη επισκεψιμότητα όπως είναι η Μύκονος και η Σαντορίνη, επιβαρύνοντας τους επιβάτες με ένα τέλος ανά άφιξη των 20 ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα λιμάνια το τέλος ανέρχεται στα 5 ευρώ. Αυτά τα τέλη αφορούν την υψηλή περίοδο (high season) ενώ το φθινόπωρο, τον χειμώνα και την άνοιξη υπάρχει μια σχετική έκπτωση.Εχει υπολογισθεί ότι αυτά τα έσοδα θα υπερβούν το 40 εκατ. ευρώ, λέει ο επίτιμος πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και θα πρέπει να επενδυθούν σωστά στους διάφορους προορισμούς για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και οι υποδομές προς εξυπηρέτηση των πελατών.Προτάσεις φορέωνΩστόσο μέχρι τώρα η κυβέρνηση έχει «παγώσει» την επιβολή του τέλους, λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη, αν και νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται η υπογραφή της σχετικής υπουργικής απόφασης. Στη Σαντορίνη πάντως οι φορείς έχουν καταρτίσει προτάσεις και τις έχουν καταθέσει στην κυβέρνηση αναφορικά με το πώς θα πρέπει να λειτουργήσει η κρουαζιέρα. Ειδικότερα προτείνουν να ξεκινήσει κανονικά όπως είναι προγραμματισμένο από τις αναγγελίες των εταιρειών κρουαζιέρας από τις 22 Μαρτίου.Τα πλοία δεν θα προσεγγίζουν τον όρμο των Φηρών όπου είναι το τελεφερίκ, το οποίο δεν πρόκειται να λειτουργήσει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα σύμφωνα με εκτιμήσεις. Τα κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίζουν το λιμάνι του Αθηνιού ενώ παράλληλα προτείνεται να γίνει μία προσωρινή προβλήτα στο Μονόλιθο ώστε να προσεγγίζουν και εκεί εναλλακτικά τα κρουαζιερόπλοια όπου με λάντζες οι επιβάτες θα βγαίνουν στη στεριά.Χρειάζεται όμως μια εκβάθυνση στην περιοχή προκειμένου να κινούνται οι λάντζες με ασφάλεια. Πάντως όπως σημειώνει στον ot.gr o πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας Γεώργιος Νομικός καμία εταιρεία κρουαζιέρας δεν έχει ενημερώσει επισήμως για ακύρωση προσεγγίσεων ενώ παράγοντες του κλάδου σημειώνουν ότι εν γένει οι εταιρείες κρατούν στάση αναμονής καθώς εκτός από δύο κρουαζιέρες τον Φεβρουάριο που ακύρωσαν την προσέγγιση στη Σαντορίνη, οι υπόλοιπες ξεκινούν από 22 Μαρτίου.Ο Γ. Νομικός σημειώνει ακόμη ότι το birth allocation είναι σε πλήρη εφαρμογή και όπως προβλέπεται το ανώτατο όριο επισκέψεων φτάνει στις 8.000 ενώ σε ελάχιστες περιπτώσεις προσεγγίζει και τις 9.000.Τέλος, παγκοσμίως η κρουαζιέρα γνωρίζει συνεχή ανάπτυξη. Το έτος 2023 οι επιβάτες έφθασαν τα 31,7 εκατομμύρια με μια αύξηση 7% από τα μεγέθη του 2019. Το 2024 αυξήθηκαν στα 35,4 εκατομμύρια ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση της τάξης του 10% για την περίοδο μέχρι το 2028.Πηγή: ot.gr
  • 09 Μαρτίου 2025
  • 0 Σχόλια

ΕΞΟΔΟΣ