Ξεκίνησε από χθες Δευτέρα 19/8 η ορκωμοσία των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι την προσεχή Παρασκευή για να καλυφθούν οι κενές θέσεις στα σχολεία της Α΄θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης, στα Τμήματα Ένταξης και στα Ειδικά Σχολεία του νομού μας, ενώ την τρέχουσα εβδομάδα μέχρι και την Δευτέρα 26 Αυγούστου αναμένεται και η ανακοίνωση των ονομάτων για τον διορισμό των νεοπροσληφθέντων μόνιμων εκπαιδευτικών στα Δωδεκάνησα, που στην πλειονότητά τους θα πρέπει να έχουν αναλάβει καθήκοντα ως την 1η Σεπτεμβρίου 2024.
Ειδικότερα αναμένονται στα σχολεία της Δωδεκανήσου, 208 άτομα Γενικής Εκπαίδευσης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, της Ειδικής Αγωγής περίπου 50 άτομα και με τους μουσικούς 260 στο σύνολο και περίπου άλλα 100 άτομα στην Α/θμια Εκπαίδευση, όπως δήλωσε στη «δ» ο προϊστάμενος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Παπαδομαρκάκης, με το συνολικό αριθμό να υπολογίζεται στα 360-370 άτομα.
Ο κ. Παπαδομαρκάκης τόνισε ότι τα σχολεία θα είναι έτοιμα από κάθε άποψη την 1η Σεπτεμβρίου, ώστε στις 11 του μήνα που θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι να υποδεχθούν τους μαθητές, με τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους και τα σχολικά βιβλία να παραδίδονται στα παιδιά. «Όλα τα σχολεία είναι σε ετοιμότητα ακόμη και σήμερα για θέματα όπως κτιριακές υποδομές κλπ έτσι ώστε να υποδεχθούμε τους μαθητές μας τον Σεπτέμβριο. Όλα τα σχολεία στο Νότιο Αιγαίο, τόσο στο νομό Δωδεκανήσου, όσο και στο νομό Κυκλάδων θα είναι ανοικτά και θα λειτουργήσουν όπως πρέπει», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ετοιμάζεται το Ψηφιακό Σχολείο - digitalschool.gov.gr
Με τη νέα σχολική χρονιά αναμένονται αρκετές αλλαγές, αφού έρχεται νέα πλατφόρμα MySchool, ψηφιακό φροντιστήριο και τηλεκπαίδευση για τους μαθητές που κατοικούν σε ακριτικές περιοχές, όπως έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας.
«Το νέο Ψηφιακό Σχολείο παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο και ετοιμάζεται για τους μαθητές που χρειάζονται βοήθεια», όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαδομαρκάκης.
Οι πρωτοβουλίες έχουν ήδη ανακοινωθεί από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη σε ανάρτησή του στο Facebook από τον προηγούμενο Απρίλιο, που τότε είχε γράψει μεταξύ άλλων «Τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο». Το νέο Ψηφιακό Σχολείο προβλέπει τα μαθήματα να γίνονται διαδικτυακά για τους μαθητές που ζουν σε ακριτικές περιοχές και νησιά και χρήζουν βοήθειας, εκεί δηλαδή που δεν μπορούν να δημιουργηθούν σχολεία.
Νέα πλατφόρμα eParents
Η νέα πλατφόρμα «eParents» αποτελεί το επίσημο ψηφιακό κανάλι ενημέρωσης του κηδεμόνα από το σχολείο. Συμπεριλαμβάνει ανακοινώσεις, ειδοποιήσεις και καταγραφή των δραστηριοτήτων, παρέχοντας επίσης τη δυνατότητα δήλωσης συμμετοχής σε εκδηλώσεις.
Επιπλέον, παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις, τη βαθμολογία, τις απουσίες κ.λπ. του μαθητή, ενώ ενημερώνει τον κηδεμόνα για την ύλη που έχει καλυφθεί και τις εργασίες που έχουν ανατεθεί στον συγκεκριμένο μαθητή.
Ακόμα, προσφέρει έναν τρόπο επικοινωνίας με τον καθηγητή, δίνοντας τη δυνατότητα προγραμματισμού συνάντησης και online επικοινωνίας σε επιλεγμένες ώρες μέσω της πλατφόρμας.
Παράλληλα, η πλατφόρμα θα δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούν οι γονείς μεταξύ τους. Ακόμη, θα περιλαμβάνει ειδικές λειτουργίες όπως η παρακολούθηση της θέσης του σχολικού οχήματος, η υποστήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, οι δωρεές και χορηγίες για το σχολείο κ.λπ.
Επιπλέον, θα λειτουργήσει το Ψηφιακό Φροντιστήριο για πρόσθετη υποστήριξη.
Η πλατφόρμα MySchool
Ταυτόχρονα θα επανασχεδιαστεί και θα αναβαθμιστεί η πλατφόρμα MySchool. Πρόκειται για ένα σύστημα που παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες διοίκησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς, εξυπηρετεί 16.000 σχολικές μονάδες και διαχειρίζεται 1,5 εκατομμύριο μαθητές και 140.000 εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο επανασχεδιασμός της πλατφόρμας εστιάζει στην τεχνολογική αναβάθμιση της αρχιτεκτονικής και του λογισμικού της, με στόχο τη βελτίωση των ψηφιακών υπηρεσιών των σχολείων. Αυτό περιλαμβάνει την αντικατάσταση των παραδοσιακών υπηρεσιακών εντύπων, όπως το απουσιολόγιο ή το βιβλίο ύλης, με ψηφιακές μορφές, καθώς και την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών και των δεδομένων.
Στόχος είναι να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη ενός ευρύτερου οικοσυστήματος εφαρμογών, όπως οι εφαρμογές τηλεκπαίδευσης και εφαρμογές που απευθύνονται σε γονείς και κηδεμόνες.
Πηγή:www.dimokratiki.gr