Ευρεία εκδήλωση με θέμα τις προτάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για την αναδιοργάνωση και ενίσχυση της Δημόσιας Υγείας, διοργανώθηκε χθες (25/4/21) από την ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Βόρειας Δωδεκανήσου. Κεντρικοί ομιλητές της εκδήλωσης ήταν ο Ανδρέας Ξανθός, Τομεάρχης Υγείας, ο Πάνος Καλαράς, Συντονιστής Τμήματος Υγείας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και ο Νεκτάριος Σαντορινιός, Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Δωδεκανήσου. Τέλος, στην συζήτηση που αναπτύχθηκε παρενέβησαν και μια σειρά υγειονομικών εκπροσώπων και φορέων που υπηρετούν στα νησιά του βορείου συγκροτήματος της Δωδεκανήσου.
Στο πλαίσιο της ομιλίας του ο Νεκτάριος Σαντορινιός σχολίασε τις πρωτοβουλίεςπου η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε αναλάβει για την στήριξη των νησιωτικών Δομών Υγείας, ενώ αναφέρθηκε σε σημαντικές προτάσεις γιαπαροχή επιπλέον ειδικών κινήτρων με στόχο την προσέλκυση γιατρών στα νησιά.
https://www.youtube.com/watch?v=r75WOdKEB6E
- Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ενίσχυσε στην πράξη την Υγεία των νησιών
«Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, είχαμε την τύχη να βρίσκονται στο τιμόνι του Υπουργείου Υγείας, ο Ανδρέας Ξανθός και ο Παύλος Πολάκης, άνθρωποι που άκουσαν τις ανάγκες των νησιών και εργάστηκαν μεθοδικά για τη στήριξη των νησιών μας. Την τετραετία 2015-2019, ενισχύθηκαν οι δομές Υγείας των νησιών με υλικοτεχνική υποδομή. Αξονικοί, μαστογράφοι, μαγνητικοί, μονάδες οξυγόνου, κ.α. εγκαινιάστηκαν στα Κέντρα Υγείας και Νοσοκομεία των νησιών μας. Λειτούργησαν εμβληματικές δομές, όπως το Νοσοκομείο Σαντορινής, κα. Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά ένα πρόγραμμα ενίσχυσης των άγονων Περιφερειακών Ιατρείων και Κέντρων Υγείας με εφέδρους ιατρούς, μια δράση που τόνωσε τη λειτουργία των μικρών δομών, αλλά δυστυχώς η ΝΔ δεν το συνέχισε, παρατηρώντας σήμερα πολλές ελλείψεις σε προσωπικό. Ενώ, χρηματοδοτήθηκαν προγράμματα για την ενίσχυση του ΕΚΑΒ με ασθενοφόρα».
«Τέλος, οφείλουμε να σημειώσουμε, αν και βλέπουμε τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου ή Υπουργούς της ΝΔ να κόβουν κορδέλες στα πλωτά ασθενοφόρα, ότι η συγκεκριμένη προμήθεια είναι έργο του ΣΥΡΙΖΑ. Υπουργείο Υγείας και Υπουργείο Ναυτιλίας δουλέψαμε μεθοδικά και ολοκληρώσαμε την προμήθεια τριών πλωτών ασθενοφόρων για τις διακομιδές των ασθενών από τα νησιά».
«Η πανδημία λειτούργησε ως μεγεθυντικός φακός, αναδεικνύοντας τις αδυναμίες και τα προβλήματα των νησιώνσε ό,τι αφορά τη Δημόσια Υγεία και την εύθραυστη Οικονομία τους. Η Κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε όλο αυτό το διάστημα να μην ενισχύσει τις υποδομές των νησιών, να μη σχεδιάσει νησιωτικές πολιτικές και να μην επιλύσει τα άμεσα προβλήματα των νησιωτών, με αποτέλεσμα ακόμα και απλά προβλήματα, να έχουν γιγαντωθεί»
- Κίνητρα για να έρθουν γιατροί στα νησιά και να μείνουν
«Κατά τη διάρκεια της θητείας μας ως Κυβέρνηση, συχνά δημοσιεύονταν προκηρύξεις για τη στελέχωση θέσεων στα νησιωτικά ιατρεία και Νοσοκομεία, που όμως έβγαιναν άγονες. Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ θέτοντας ως προτεραιότητα την Υγεία των νησιών, έχει επεξεργαστεί και εντάξει στο πρόγραμμα του για τη νέα διακυβέρνηση, κίνητρα για την προσέλκυση γιατρών στα νησιά, καθώς και για την παραμονή τους σε αυτά».
- Ειδικό αφορολόγητο επίδομα άγονου νησιού για όλο το διάστημα πραγματικής υπηρεσίας, το οποίο θα ανέρχεται μηνιαίως στο 50% των μεικτών τακτικών μηνιαίων αποδοχών. Το επίδομα θα είναι τουλάχιστον διπλάσιο εκείνου που λαμβάνει ένας αγροτικός ιατρός, δηλαδή θα ανέρχεται στα 800 με 1000 ευρώ
- Εξομοίωση των παροχών των ιατρών ΕΣΥ με εκείνες των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων σε ό,τι αφορά τη χρήση των Λεσχών (ΛΑΦ) για σίτιση, χρήση των στρατιωτικών πρατηρίων για αγορά προϊόντων, χρήση των πτητικών μέσων (C130) για μετακινήσεις καθώς και των ξενώνων και των στρατιωτικών κατασκηνώσεων για διανυκτέρευση εκτός νησιού, κ.ο.κ.
- Διαφορετική φορολογική αντιμετώπιση των τακτικών αποδοχών και των εισοδημάτων από εφημερίες, με υπαγωγή των εφημεριών σε αυτοτελή φορολόγηση με ειδικό συντελεστή 10-30% (όπως αντίστοιχα είναι τα εισοδήματα από ενοίκια).
- Μετά την παρέλευση επταετούς πραγματικής υπηρεσίας, να δίνεται επιδότηση του 50% της αντικειμενικής αξίας για την ανέγερση ή αγορά μόνιμης α’ κατοικίας στο νησί, με υποχρέωση του ιατρού για παραμονή μέχρι τη συμπλήρωση συνολικά δεκαπενταετίας στην άγονη μονάδα Υγείας.
- Νέοι οργανισμοί, με ύπαρξη τεσσάρων τουλάχιστον οργανικών θέσεων σε ειδικότητες και κλινικές αυξημένου φόρτου (παθολογία, χειρουργική, αναισθησιολογία, καρδιολογία, ορθοπαιδική) και καμία μονήρης ειδικότητα (δηλ. ο αριθμός ιατρών ανά ειδικότητα θα πρέπει να είναι 2 ως 3).
- Ταχύτερη βαθμολογική εξέλιξη. Μετά την παρέλευση επταετούς πραγματικής υπηρεσίας, να δίνεται η δυνατότητα τα χρόνια αυτά να υπολογίζονται με συντελεστή 2 για τη βαθμολογική εξέλιξη, με υποχρέωση του ιατρού για συνολικά δεκαετή υπηρεσίας στην άγονη Μονάδα Υγείας. Μετά τη δεκαετία, να υπάρξει η εξέλιξη στο βαθμό Συντονιστή-Διευθυντή.
- Μετά την παρέλευση τριετούς υπηρεσίας στις άγονες Μονάδες Υγείας, να υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού και διδακτορικού κύκλου σπουδών, με ανάληψη του κόστους των διδάκτρων από τα νοσοκομεία. Υποχρέωση του ιατρού μετά την ολοκλήρωση των σπουδών θα πρέπει να είναι η ισόχρονη παραμονή στο νοσοκομείο και αυτό το κίνητρο απαντά στην επιστημονική απομόνωση καθώς και στην ανέλιξη των ιατρών που υπηρετούν στα νησιά.
- Υποχρεωτική μετεκπαίδευση για ποιοτικότερες παροχές φροντίδας: Ανά διετία, υποχρεωτική μηνιαία ή διμηνιαία μετεκπαίδευση σε τριτοβάθμιο νοσοκομείο της επιλογής του ιατρού, με ανάληψη εξόδων μετακίνησης, σίτισης και εκτός έδρας αποζημίωσης από το Νοσοκομείο.
- Προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ για την ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας φροντίδας των νησιών: Προσωπικό, εξοπλισμός και θεσμική αναδιοργάνωση
«Επαρκής στελέχωση, ώστε να μπορεί να διαχειριστούν οι Πρωτοβάθμιες Δομές, επαρκώς τα απλά προβλήματα υγείας του πληθυσμού. Παράλληλα, χρειάζονται ξεχωριστές προβλέψεις στελέχωσης και εξοπλισμού για τα Γενικά Νοσοκομεία – Κέντρα Υγείας, που λειτουργούν σε πολλές νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές και τα οποία διαδραματίζουν διπλό ρόλο κάλυψης αναγκών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας φροντίδας. Σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι ηαναμόρφωση των οργανογραμμάτων αυτών των δομών, ώστε να απαντούν στις τρέχουσες ανάγκες.Τα Κέντρα Υγείας των νησιών οφείλουν να οχυρωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν τη δυνατότητα της αρχικής άμεσης αντιμετώπισης των έκτακτων περιστατικών. Σημαντική θεωρείται η ενίσχυση της δυνατότητας άμεσης και έγκαιρης μεταφοράς στο κοντινότερο Νοσοκομείο».
«Μέσα από την εξέταση των ξεχωριστών ιδιαιτεροτήτων των νησιών και του φόρτου επισκεπτών, απαιτείται η επικαιροποίηση και ο επανασχεδιασμός των Μονάδων Υγείας όλων των νησιών, με στόχο την ενίσχυσή τους και τη διασύνδεσή τους με νέες ειδικές μονάδες στα Γενικά Νοσοκομεία, (μονάδες Τεχνητού Νεφρού, ΜΑΦ, ΜΕΘ κ.α),ανά περιοχή και σύμπλεγμα νησιών. Για το σκοπό αυτό σχεδιάζουμε ένα πλαίσιο που θα περιγράφει το ρόλο κάθε υγειονομικής μονάδας, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της και τα γεωγραφικά και πληθυσμιακά όρια ευθύνης της, καθώς και τη σχέση της με τις κοντινές μονάδες ανώτερης βαθμίδας και το ΕΚΑΒ».
«Τέλος, σημαντική θεωρείται η προληπτική κάλυψη όλων των νησιωτών. Για αυτό και προσανατολιζόμαστε στην δημιουργία δικτύου κινητών μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας,στα πρότυπα του περίφημου «Δελφινιού Ζωής και Ελπίδας» που είχε οραματιστεί και θέσει σε λειτουργία ο τέως Νομάρχης, Σάββας Καραγιάννης.