Κύριοι , ο Σύλλογος της Εστίασης , καθιερώνει την ετήσια αποτίμηση της καλοκαιρινής σαιζόν με στοιχεία που έδωσαν τα μέλη του σε συγκεκριμένα ερωτήματα και δίνει μια εικόνα του κλάδου της εστίασης στο νησί της Κω.
Ομολογουμένως η φετινή καλοκαιρινή περίοδος χαρακτηρίστηκε από την υψηλή επισκεψιμότητα και διάθεση των επισκεπτών να ξεσκάσουν και να διασκεδάσουν όσο το δυνατόν. Η γαστρονομική εμπειρία των επισκεπτών μας σε γενική εικόνα πήγε καλά και οι συνολικές κριτικές την έβαλαν στο πίνακα με τα θετικά στοιχεία του νησιού και με βάση τις δημοσιευμένες εκθέσεις των Πανελλήνιων οργάνων που τηρούν στατιστικά στοιχεία.
Οι κύκλοι εργασιών (τζίροι) των καταστημάτων ανέβηκαν αισθητά από τα 2 «πέτρινα» χρόνια της εστίασης εν μέσω πανδημίας με τους περιορισμούς σε ισχύ και αλλού ξεπέρασαν και το 2019 ως έτος αναφοράς.
Και έως εδώ τελειώνουν και τα καλά νέα . Βλέποντας τη κατάσταση όπως είχε διαμορφωθεί , με το τέλος της καλοκαιρινής περιόδου απευθυνθήκαμε στα μέλη μας για περαιτέρω πληροφόρηση και επικαιροποίηση αυτών που σαν μέλη του διοικητικού συμβουλίου αφουγκραζόμασταν.
Τα αποτελέσματα δύο (2) ερωτημάτων μας δίνουν και την «εικόνα» των προκλήσεων και τις «εντολές» προς το ΔΣ για περαιτέρω προσπάθεια το χειμώνα. Τα προβλήματα που ανέδειξαν τα μέλη μας είναι και οι κύριοι τομείς ενημέρωσης και πίεσης προς επίλυση από μέρους μας :
Στο πρώτο ερώτημα για το «Ποιος ήταν ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» σας τη φετινή περίοδο ; τα μέλη μας απάντησαν :
- Αδυναμία εύρεσης προσωπικού – εργασιακά 31 %
- Αύξηση Α’ Υλών 27 %
- Ενεργειακό κόστος 22 %
- Εταιρείες Πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων 7%
- Καύσιμα – λειτουργικά έξοδα 4%
Αυτοί οι 5 τομείς είναι και η πρώτη ύλη για τη προσπάθεια του θεσμικού μας οργάνου για καλύτερο 2023. Σε αυτά τα πέντε θέματα προστίθεται και η Πανελλήνια Κλαδική σύμβαση εργασίας και η ψηφιοποίηση του «Εργάνη» , εξελίξεις που δείχνουν έναν έντονο χειμώνα σε συναντήσεις και προσπάθειες για να απαλυνθούν τα προβλήματα των συναδέλφων όσο αυτό είναι εφικτό.
Στο δεύτερο ερώτημά μας που αφορούσε τη γενική εικόνα εκτός του εκάστοτε καταστήματος εστίασης , αλλά τις απόψεις των επισκεπτών μας από το νησί μας το ερώτημα που τέθηκε ήταν :
Ποια ήταν τα μεγαλύτερα "παράπονα" των επισκεπτών που σας μετέφεραν στο κατάστημα σας σχετικά με τις ελλείψεις στις υποδομές του νησιού;
Συγκοινωνίες 35 %
Δομές υγείας 27%
Οδικό δίκτυο 14%
Αρχαιολογικοί χώροι κατάσταση 10%
Κυκλοφοριακό 5 %
Καθαριότητα 3%
Αδύναμο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας2%
Διασκέδαση 2%
Από την ανάγνωση και μόνο των στατιστικών στοιχείων από ένα μεγάλο δείγμα των μελών μας και με δεδομένο τον αριθμό επισκεπτών που έρχεται σε επαφή με τα μέλη μας , το δείγμα είναι αληθοφανές και επί της ουσίας και τα προβλήματα λειτουργίας των επιχειρήσεων ανέδειξε , και τα προβλήματα των υποδομών του νησιού εμφάνισε μπροστά μας.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΠΕ ΚΩ θα κάνει όσες συναντήσεις επιβάλλονται και με όλους τους εκπροσώπους σε κάθε βαθμό εξουσίας με σκοπό
- την ενημέρωση τους,
- τη καλύτερη προετοιμασία για την ερχόμενη καλοκαιρινή σαιζόν,
- τη καλύτερη προετοιμασία των επιχειρήσεων στις προκλήσεις της νέας εποχής και τη περαιτέρω ενημέρωσή τους σε επίκαιρα θέματα που τους απασχολούν
- την εκπαίδευση του εργατικού μας δυναμικού αλλά και
- την αρωγή του Συλλόγου σε κάθε εκδήλωση που αφορά τη γαστρονομία και τη προώθηση του τουριστικού μας προορισμού από μεριάς μας .
Ο Σύλλογός μας μέσω του υπομνήματος που θα δημοσιευθεί και θα αποσταλεί προς κάθε κατεύθυνση έχει σκοπό να βοηθήσει , να συνεργαστεί και κυρίως να παρέμβει όπου μπορεί για κάτι καλύτερο.
Το Δ.Σ του
ΣΕΠΕ ΚΩ