Τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους κατά το πρώτο μισό του 2023, με το 77% να σκοπεύουν να ταξιδέψουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 16% έναντι του αντίστοιχου ποσοστού που δήλωνε το ίδιο το 2022.
Παράλληλα, καταγράφεται αυξανόμενη επιθυμία για ταξίδια στο εξωτερικό και το 63% να προτιμά διεθνή ταξίδια στην Ευρώπη, αυξημένο κατά 13% από πέρυσι.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της νέα έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC) για τις ταξιδιωτικές προθέσεις των Ευρωπαίων στα διεθνή ταξίδια εντός Ευρώπης και στα ταξίδια εσωτερικού για την Άνοιξη και το Καλοκαίρι του 2023.
Παρόλο που το ενεργειακό κόστος εκτινάσσεται στα ύψη και οι βασικές ανάγκες, όπως τρόφιμα και ρούχα ακολουθούν το παράδειγμά τους, τα ταξίδια συνεχίζουν να αποτελούν υψηλή προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους. Σημειωτέον, τα ταξίδια είναι η μόνη δαπάνη διακριτικής ευχέρειας για την οποία οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να διατηρήσουν (59%) ή να αυξήσουν (16%) τις δαπάνες στις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Μάλιστα, το 58% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει τουλάχιστον δύο φορές, είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό, τους επόμενους μήνες.
Αντίθετα, οι προοπτικές δεν είναι ευοίωνες για τις δαπάνες λιανικής για είδη όπως ηλεκτρονικά είδη και ρούχα, καθώς και για αγορές αναψυχής και ψυχαγωγίας για συναυλίες, φαγητό και αθλήματα. Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (47%) σχεδιάζουν να δαπανήσουν το ίδιο ποσό σε αυτές τις κατηγορίες, ενώ μόνο το 8% σκέφτεται να αυξήσει τα έξοδά του.
Ο προϋπολογισμός διακοπών παραμένει στα ίδια επίπεδα, αποδεικνύοντας την αποφασιστικότητά τους να ταξιδέψουν παρά την οικονομική αβεβαιότητα. Το 37% των Ευρωπαίων (6% περισσότεροι από πέρυσι) θα συνεχίσουν να δαπανούν 1.000 – 2.000 ευρώ ανά άτομο για κάθε ταξίδι τους στις επερχόμενες διακοπές τους. Ένα επιπλέον 19% θα δαπανήσει περισσότερα ξεπερνώντας τις 2.000 ευρώ.
Ωστόσο, παραμένουν οι ανησυχίες σχετικά με το τρέχον οικονομικό κλίμα. Τα αυξημένα κόστη στα ταξίδια απασχολούν το 23% των Ευρωπαίων και άλλο ένα 18% αναφέρει ότι τους ανησυχούν τα προσωπικά τους οικονομικά και η οικονομική κατάσταση.
Παράλληλα, παρατηρείται η τάση για επιστροφή στις προκρατήσεις, με το 44% των Ευρωπαίων να έχουν κάνει ήδη κράτηση, πλήρη ή μερική, για τις διακοπές τους, παρουσιάζοντας αύξηση 7% έναντι της περυσινής χρονιάς. Στην επιλογή προορισμού παίζουν σημαντικότερο ρόλο οι ελκυστικές προσφορές (17%) και ο ευχάριστος καιρός (18%).
Άλλη συμπεριφορική αλλαγή στις καταναλωτικές τους συνήθειες, εντοπίζεται στη μείωση των αγορών στον προορισμό (18%), στην κράτηση σε λιγότερο ακριβά καταλύματα (16%) και στην επιλογή πιο οικονομικών εστιατορίων (15%). Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται και οι επιλογές για αγορά all inclusive πακέτων (12%) και για επίσκεψη λιγότερων ατραξιόν με χρέωση εισόδου (10%).
tornosnews.gr