Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Ολοκληρώθηκαν οι δημοπρασίες για τις παραλίες στην Κω – «Αγκάθι» η μεγάλη καθυστέρηση

27/06/2026
213 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου η δημοπρασία για την παραχώρηση δικαιώματος χρήσης αιγιαλού σε παραλιούχους και λοιπούς επαγγελματίες του νησιού, κλείνοντας έναν κύκλο διαδικασιών που απασχόλησε έντονα τον επιχειρηματικό κόσμο τους τελευταίους μήνες.

Παρά το γεγονός ότι οι επαγγελματίες εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τον χρόνο διεξαγωγής των διαγωνισμών, επικρατεί πλέον ένα αίσθημα ανακούφισης, καθώς διασφαλίστηκε η δυνατότητα αξιοποίησης των παραλιακών χώρων για τα επόμενα τρία χρόνια. Η ολοκλήρωση των δημοπρασιών δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προχωρήσουν στον προγραμματισμό τους με μεγαλύτερη ασφάλεια, ιδιαίτερα εν μέσω της τουριστικής περιόδου.

Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, το οικονομικό αντίτιμο για την παραχώρηση των χώρων κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά, χωρίς να καταγραφούν σημαντικές διαφοροποιήσεις στις τιμές. Ωστόσο, εκείνο που εξακολουθεί να προκαλεί προβληματισμό είναι η μεγάλη καθυστέρηση που σημειώθηκε τόσο στην προκήρυξη των διαγωνισμών όσο και στην ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών, καθώς όπως μας λένε οι παραλιούχοι «έχει ακόμα δρόμο για να ξεκινήσουν δουλειά…

Οι επαγγελματίες επισημαίνουν ότι η χρονική αυτή υστέρηση τους στέρησε πολύτιμο χρόνο από την έναρξη της θερινής σεζόν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δραστηριοποιηθούν έγκαιρα και να χάσουν σημαντικό μέρος της εμπορικής κίνησης των πρώτων μηνών. Όπως τονίζουν, η αναμονή μέχρι να ολοκληρωθούν οι δημοπρασίες και να λάβουν τις απαραίτητες εγκρίσεις δημιούργησε αβεβαιότητα, οικονομική πίεση και έντονο εκνευρισμό στον κλάδο.

Παρά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι επαγγελματίες ζητούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες να υπάρξει καλύτερος σχεδιασμός τα επόμενα χρόνια, ώστε οι διαγωνισμοί να πραγματοποιούνται εγκαίρως και να αποφεύγονται καθυστερήσεις που επηρεάζουν άμεσα τη λειτουργία των επιχειρήσεων και την τουριστική εικόνα του νησιού. Όπως σημειώνουν, η έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ομαλή έναρξη της σεζόν και την αποτελεσματική αξιοποίηση των παραλιών προς όφελος τόσο των επαγγελματιών όσο και των επισκεπτών.



Γιάννης Φεσσάρας: «Ομαλή η διαδικασία, θετικό το πρόσημο για το Ψαλίδι»

Συνομιλήσαμε με τον έγκριτο δικηγόρο κ. Γιάννη Φεσσάρα, ο οποίος εκπροσώπησε παραλιούχους του νησιού μας, αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου τη διεκπεραίωση του φακέλου αλλά και τη διαδικασία της ηλεκτρονικής δημοπρασίας.

«Η διαδικασία της δημοπρασίας κύλησε και ολοκληρώθηκε ομαλά χωρίς προβλήματα και με θετικά αποτελέσματα για τους επαγγελματίες που εκπροσωπούσα και δραστηροποιούνται στην περιοχή Ψαλίδι», δήλωσε ο κ. Φεσσάρας.

Όπως εξήγησε ο ίδιος, «Οι παραλιούχοι βρίσκονται στα ίδια πόστα εδώ και αρκετά χρόνια και επιθυμούσαν να εξασφαλίσουν τα ίδια σημεία. Δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα με τη διαδικασία, ενώ η τιμή παρέμεινε σχεδόν στα περσινά επίπεδα καθώς δεν υπήρξε ανταγωνισμός από άλλους πλειοδότες.

Τις επόμενες ημέρες, μόλις ολοκληρωθούν και τυπικά τα διαδικαστικά οι επαγγελματίες θα μπορέσουν να διαμορφώσουν τις παραλίες που ενοικίασαν και να τοποθετήσουν ομπρελοκαθίσματα, έχοντας πλέον το κεφάλι τους ήσυχο για την επόμενη τριετία».


Κραυγή αγωνίας από τους επαγγελματίες: «Χάθηκε πολύτιμος χρόνος»

Στον αντίποδα, η έντονη καθυστέρηση στην έναρξη της σεζόν προκαλεί προβληματισμό. Ομπρελούχος από την περιοχή στο Ψαλίδι, μιλώντας στην εφημερίδα μας, εξέφρασε ανάμικτα συναισθήματα. Από τη μία ανακούφιση για το αποτέλεσμα, από την άλλη όμως βαθιά δυσαρέσκεια για τους ρυθμούς του κρατικού μηχανισμού.


«Βρισκόμαστε στα τέλη Ιουνίου και μέχρι στιγμής δεν έχουμε καταφέρει να δουλέψουμε ούτε να τοποθετήσουμε ξαπλώστρες εξαιτίας της τεράστιας καθυστέρησης στη διαδικασία της δημοπρασίας. Είναι μεγάλη αμαρτία αυτό που έγινε. Η διαδικασία φέτος ήταν χειρότερη από ποτέ λόγω των καθυστερήσεων, οι οποίες μας πήγαν μήνες πίσω. Αυτό δεν κάνει κακό μόνο σε εμάς, αλλά και στο ίδιο το κράτος, καθώς και στην εικόνα που εισπράττουν οι τουρίστες μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας, ο επαγγελματίας στάθηκε στα θετικά της κατάληξης. «Ευτυχώς, δεν εμφανίστηκε άλλος πλειοδότης και έτσι καταφέραμε να κρατήσουμε τα πόστα που είχαμε τα προηγούμενα καλοκαίρια, με ένα ικανοποιητικό ενοίκιο κοντά στα περσινά δεδομένα. Τουλάχιστον ξέρουμε ότι εξασφαλίσαμε τη δουλειά μας για τρία χρόνια, αν και ακόμη περιμένουμε να δούμε πόσες μέρες θα χρειαστούν για να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές λεπτομέρειες ώστε να μπορέσουμε, επιτέλους να βάλουμε ξαπλώστρες και να δουλέψουμε».



Ε. ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ: ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ Ο ΓΟΛΓΟΘΑΣ…


Η αρχική χαρά της κ. Ελένης Καραγκιόζη, που τελικά πήρε ξανά την παραλία της στην Ακτή Ζουρούδη, επισκιάστηκε από το τι πρέπει να κάνει από δω και πέρα μέχρι να ξαναρχίσει δουλειά.

«Περάσαμε – είπε έναν Γολγοθα και πάνω που νομίζαμε ότι τελείωσε, μαθαίνουμε ότι έχει και συνέχεια. Εγώ έχω εδώ και 40 χρόνια την παραλία μου. Φέτος με την νέα διαδικασία, φεύγει ο Ιούνιος και ακόμα δεν μας έχουν δώσει τις παραλίες. Την Δευτέρα 22/6 έγινε ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός και καταφέραμε και την πήραμε. Ευτυχώς δεν χτυπήθηκαν οι παραλίες μας όπως άλλες περιοχές (μάθαμε ότι ένα κομμάτι προς την παραλία του Φάρου ενοικιάστηκε σε πολύ υψηλό αντίτιμο) και έτσι την πήραμε περίπου στην ίδια τιμή με την προηγούμενη φορά. Είναι πρωτάκουστο αυτό που συμβαίνει φέτος. 

Πάνω λοιπόν που χαρήκαμε, ότι πήραμε την παραλία, μας ενημέρωσαν ότι πρέπει να έρθει μηχανικός να πάρει τοπογραφικά σχέδια, να τα καταθέσουμε στην Αρχαιολογία και εκείνη θα πρέπει να τα εγκρίνει και μετά να τα στείλει στην Κτηματική υπηρεσία και μετά εκείνη να πάρει την τελική απόφαση και να ολοκληρωθεί η παραχώρηση. Άρα εμείς και πρέπει να δώσουμε χρήματα σε μηχανικό για τα τοπογραφικά, αλλά και να περιμένουμε να ολοκληρωθούν οι άλλες διαδικασίες. Δηλαδή πότε θα πάρουμε τις παραλίες. Παίρνουμε τηλέφωνο τον υπεύθυνο της Κτηματικής Υπηρεσίας στη Ρόδο, αλλά δεν απαντάει. Γιατί αφού ξέρουν ότι ήδη έχουν αργήσει να μας δώσουν τις παραλίες δεν κάνουν πιο εύκολες τις διαδικασίες. Να μας αφήσουν να ανοίξουμε και παράλληλα να γίνουν όλα τα άλλα. Η παραλία είναι γεμάτη σκουπίδια. Πάμε εμείς όποτε μπορούμε για να την καθαρίσουμε γιατί δεν αντέχουμε να την βλέπουμε σε αυτή την κατάσταση. Έχουμε χάσει ήδη δύο μήνες δουλειά και ακόμα δεν ξέρουμε πότε θα ξεκινήσουμε».

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ