Παράλληλα, σχολίασε το όριο ταχύτητας των 50 χλμ./ώρα στο επαρχιακό δίκτυο, αλλά και μια σειρά από άλλα κρίσιμα θέματα οδικής ασφάλειας.
Υποχρεωτικό κράνος σε δίκυκλα, τρίκυκλα και πατίνια
«Στην Κω, στα νησιά αλλά και σε όλη την Ελλάδα βρίσκεται σε εξέλιξη μια μεγάλη εκστρατεία για την ορθή χρήση κράνους από τους επιβάτες δικύκλων», σημείωσε ο κ. Πλατώνης, υπογραμμίζοντας πως σκοπός είναι η διάσωση ζωών.
Σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ:
Όλοι οι οδηγοί και συνεπιβάτες δικύκλων και τρικύκλων χωρίς κουβούκλιο υποχρεούνται να φορούν κράνος.
Η υποχρέωση ισχύει και για τα πατίνια, ανεξαρτήτως χρήσης (ιδιωτικής ή τουριστικής).
Για τα ποδήλατα, η χρήση κράνους «συνιστάται ισχυρά», ενώ στα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι υποχρεωτική.
Οι επιβάτες πατινιών και ηλεκτρικών πατινιών υποχρεώνονται να φορούν κράνος
Ο διοικητής αποκάλυψε ότι ήδη από τον Ιούνιο έχουν επιβληθεί πρόστιμα για μη χρήση κράνους ακόμη και σε τουρίστες που κινούνται με ηλεκτρικά ποδήλατα ή πατίνια. «Έχουμε ενημερώσει και τις εταιρείες ενοικιάσεων για την υποχρέωση να προμηθεύουν τους πελάτες με κράνη», πρόσθεσε.
Πού επιτρέπεται η χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών
Η κυκλοφορία τους, όπως διευκρίνισε, επιτρέπεται μόνο σε ποδηλατόδρομους. «Δεν επιτρέπεται να κινούνται στον επαρχιακό οδικό δίκτυο», τόνισε, ενώ ξεκαθάρισε ότι απαγορεύεται η μεταφορά περισσότερων από δύο ατόμων σε δίκυκλα.
Από πόσο χρονών επιτρέπεται η μεταφορά παιδιών με μηχανάκι
Για τα παιδιά, σημείωσε ότι η μεταφορά επιτρέπεται μόνο από 5 ετών και άνω, με ειδικό σύστημα συγκράτησης. «Δεν επιτρέπεται κάτω από τα 5 χρόνια να ανεβαίνουν τα παιδιά σε μηχανάκια και αυτό με ειδικά συστήματα συγκράτησης», είπε χαρακτηριστικά.
Αυστηρότερες ποινές για παραβάσεις
Με τον νέο ΚΟΚ, οι παραβάσεις που σχετίζονται με υπερβολική ταχύτητα, χρήση κινητού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και παραβίαση STOP ή σηματοδότη, τιμωρούνται με πιο αυστηρά πρόστιμα και αφαίρεση άδειας οδήγησης.
«Ως Τροχαία Κω προσπαθούμε καθημερινά να είμαστε παρόντες στο οδικό δίκτυο με ελέγχους και πρόστιμα ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα ατυχημάτων και κακής οδήγησης», υπογράμμισε ο κ. Πλατώνης, παραδεχόμενος πάντως ότι το προσωπικό δεν επαρκεί πάντα. Παράλληλα, ανέφερε ότι η Τροχαία είναι κοντά στους μαθητές με δράσεις ενημέρωσης σε σχολεία και φορείς.
Το όριο των 50 χλμ. ώρα στο επαρχιακό δίκτυο
Τέλος, ο διοικητής σχολίασε και το νέο όριο ταχύτητας των 50 χλμ. στο επαρχιακό δίκτυο της Κω, το οποίο τέθηκε σε εφαρμογή κατόπιν μελετών της Περιφέρειας.
«Φαίνεται ότι τα σοβαρά τροχαία έχουν μειωθεί. Ωστόσο, ο κακός οδηγός παραμένει κακός, ανεξάρτητα από το όριο ταχύτητας, και τιμωρείται όταν διαπιστώνεται η παράβασή του», δήλωσε.
Ακούστε αναλυτικά την συνέντευξη :
Σάντυ Λαδικού