Η έλλειψη εργατικού δυναμικού και ειδικά καταρτισμένου, έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε έναν από τους μεγαλύτερους “πονοκεφάλους” για την ελληνική επιχειρηματικότητα, ιδίως στον κλάδο του τουρισμού, που αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας.Από τη ρεσεψιόν,την καθαριότητα και το σέρβις, μέχρι τις βοηθητικές εργασίες, οι ελλείψεις σε προσωπικό, είναι τεράστιες και πλήττουν χρόνο με τον χρόνο, την ποιότητα, την λειτουργικότητα και κατά συνέπεια την αξιοπιστία, όχι μόνο των τουριστικών μονάδων και των επιχειρήσεων εστίασης, αλλά συνολικά της χώρας, ως τουριστικό προορισμό.
Τόσο η Κυβέρνηση, όσο και οι κατά τόπους αρμόδιοι φορείς, κάνοντας δοκιμές και αλχημείες, με μέτρα και… ημίμετρα, προσπαθούν (έστω) να “καταπραΰνουν” το πρόβλημα, ωστόσο μέχρι τώρα, μόνο χειρότερη γίνεται η κατάσταση και πραγματικά, ένας Θεός μόνο ξέρει, πως “βγαίνουν” οι σεζόν…
Η “αγορά” βέβαια, έχει πολλές φορές αποδείξει, στην πορεία των ετών, ότι αναπροσαρμόζεται ανάλογα με την ζήτηση και αργά ή γρήγορα βρίσκει τον τρόπο να την καλύψει από μόνη της.
Έτσι λοιπόν, και αυτή τη φορά, η λύση φαίνεται να έρχεται μέσα από την ιδιωτική πρωτοβουλία και μάλιστα από μια καινοτόμο επιχείρηση, που έχει πάρει “σάρκα και οστά” ή μάλλον για να είμαστε πιο ακριβείς, “καλώδια και μικροτσίπ”, εδώ… σε ένα ακριτικό νησί της Ελλάδας, στην όμορφη Κω!
Ο λόγος, για την εταιρία New Generation Hotelier (NGH), που δημιουργήθηκε πρόσφατα στο νησί μας, με σκοπό να γεμίσει τις κενές θέσεις εργασίας με… ρομπότ! Ναι καλά διαβάσατε, με ρομπότ, τα οποία όπως μας αναφέρει ο Chief Executive Officer της εταιρίας Αλέξανδρος Ζαφειρόπουλος, είναι ήδη σε παραγωγή (τα 3 πρώτα μοντέλα) και μάλιστα λειτουργούν και εξυπηρετούν από την περασμένη σεζόν σε ξενοδοχειακή μονάδα στην Καρδάμαινα (Cleopatrasuperior).
Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Ζαφειρόπουλος,τα ρομπότ αυτά, μπορούν να αναλάβουν βασικές λειτουργίες των ξενοδοχείων, όπως ρεσεψιόν και σέρβις (σχεδόν έτοιμο για παραγωγή είναι και το ρομπότ καμαριέρα), με ή χωρίς την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, προσφέροντας δοκιμασμένα ποιοτικές λύσεις, εκεί όπου υπάρχει έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού.
Για την μαζική κατασκευή τους, υπάρχει συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες (όπως είναι η ΠΛΑΙΣΙΟ και η PUDU) και την δεδομένη στιγμή η εταιρεία της Κω, μπορεί να παράγει 5.000 κομμάτια τον χρόνο, ενώ πέρα από την αγορά τους, σε ένα ποσό κοντά στα 18.500 ευρώ, οι ενδιαφερόμενοι, θα μπορούν και να τα ενοικιάσουν με την ημέρα, για περίπου 55 ευρώ.
Πρώτη στη λίστα, από τα ρομπότ που είναι ήδη σε κυκλοφορία, είναι η “Cleo”, μια ψηφιακή ρεσεψιονίστ που μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε τύπο ξενοδοχειακής μονάδας, προσφέροντας πάνω από 280 λειτουργίες, από check-in και κρατήσεις μέχρι αναφορές βλαβών και διασύνδεση με Wi-Fi μέσω QR code. Λειτουργεί ακόμα και χωρίς ρεύμα και προσφέρει πλήρη αυτοματοποίηση χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Στη συνέχεια έρχεται η “GraceAI”, η ρεσεψιονίστ τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί φωνητικές εντολές και τεχνολογία της OpenAI για να επικοινωνεί φυσικά και άμεσα με τους πελάτες. Παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για καιρό, πτήσεις, εκδηλώσεις και πολλά άλλα, μετατρέποντας την επικοινωνία σε μια ξεχωριστή εμπειρία.
Τρίτο στη σχετική λίστα είναι το “BellaBot”, το φουτουριστικό ρομπότ-σερβιτόρος με φιλικό design και εξελιγμένες δυνατότητες παράδοσης. Σχεδιασμένο για χώρους εστίασης και υγειονομικής φροντίδας, προσφέρει άψογη εξυπηρέτηση χωρίς επαφή, ενώ η αλληλεπίδραση με τους χρήστες θυμίζει... ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το 2027 να επεκταθεί η χρήση τέτοιων εφαρμογών σε όλα τα πόστα ενός ξενοδοχείου, αλλά και σε άλλους κλάδους, όπως η Εστίαση και το Λιανεμπόριο.
Όπως τονίζει ο κ. Ζαφειρόπουλος, ήδη το ενδιαφέρον για το προϊόν είναι μεγάλο, επιβεβαιώνοντας ότι το μέλλον του τουρισμού περνά μέσα και από την τεχνολογία, ωστόσο, ξεκαθαρίζει ότι τα ρομπότ δεν ήρθαν για να αντικαταστήσουν την φυσική παρουσία των εργαζόμενων, αλλά για να τους συμπληρώσουν και να τους βοηθήσουν, προσφέροντας λύσεις σε μία περίοδο που υπάρχει μεγάλη ζήτηση προσωπικού.
Η κ. Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου από την Ένωση Ξενοδόχων Κω, φάνηκε κάπως διστακτική, σημειώνοντας ότι μπορεί τα ρομπότ να βοηθήσουν την λειτουργία των ξενοδοχείων, ωστόσο δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη παρουσία, καθώς είναι πολύ σημαντικό για μία επιχείρηση, η σχέση που δημιουργεί ένας εργαζόμενος με τον πελάτη.
Από την Εστίαση, ο Πρόεδρος του ΣΕΠΕΚΩ κ. Σεγραίδος, φάνηκε ιδιαίτερα θετικός στο ενδεχόμενο αυτό, τονίζοντας ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε την καινοτομία και την εξέλιξη και δεν πρέπει να κάνουμε το λάθος να μείνουμε πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας.
Από την πλευρά των Εργαζομένων,η Αντιπρόεδρος του Εργατικού Κέντρου κ. Κική Μακρή, φάνηκε αρκετά καχύποπτη, αναφέροντας ότι δεν είναι ενάντια στην τεχνολογική εξέλιξη,καθώς τα ρομπότ θα μπορούσαν να “ανακουφίσουν” και τους εργαζόμενους, ωστόσο φοβάται ότι τελικά θα χρησιμοποιηθεί για να μεγαλώσουν τα κέρδη τους, οι επιχειρήσεις.
Α. ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ: ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ
Ο κ. Ζαφειρόπουλος, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν λόγω της επιλογής τους να κάνουν έδρα την Κω, τονίζοντας ότι αν και θα ήταν ευκολότερο να έφτιαχναν μία επιχείρηση στην Αθήνα, εκείνος με τους συνεργάτες του, προτίμησαν να μείνουν εδώ, για να προσφέρουν στον τόπο και τους κατοίκους του».
«Στόχος μας – είπε – είναι να προσφέρουμε στον τόπο μας, στην Κω και αυτό θα κάνουμε. Βρήκαμε πολλά εμπόδια, λόγω της παρουσίας μας εδώ, που μας πήγαν αρκετά πίσω, όμως είναι επιλογή μας, όπως σας είπα, η εταιρεία να παραμείνει εδώ. Για παράδειγμα, για την μετατροπή της εταιρείας μας από Ε.Ε. σε Α.Ε. επειδή δεν υπάρχει αναγνωρισμένος συμβολαιογράφος εδώ και επειδή οι δημόσιες υπηρεσίες υπολειτουργούν στο νησί, πήγαμε περίπου 6 μήνες πίσω στον προγραμματισμό μας.Θα είχαμε ήδη το νέο μας προϊόν, το ρομπότ καμαριέρα, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει την δοκιμαστική του λειτουργία στο ξενοδοχείο “Cleopatra” στην Καρδάμαινα, όπου είμαι διευθυντής,τον Ιούνιο, ωστόσο τελικά “πάμε” για τον Οκτώβριο…
Αυτή τη στιγμή στο ξενοδοχείο μας έχουμε 12 ρομπότ σε λειτουργία.Εγώ και οι συνεργάτες μου θέλουμε να κρατήσουμε την επιχείρηση εδώ και να προσφέρουμε στον τόπο και στους κατοίκους του, γι’ αυτό και θα επενδύσουμε στη νέα γενιά, έχοντας συνεργασία με ιδιωτικές σχολές ρομποτικής στο νησί, ώστε να βγάλουμε νέους επιστήμονες που θα μπορούν να στηρίξουν όλο αυτό το εγχείρημα.
ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΗΛΘΕ Η ΙΔΕΑ
Η έλλειψη προσωπικού, κατά την εμπειρία μου, λειτουργώντας τα ξενοδοχεία στην Καρδάμαινα, διαπίστωσα ότι ήταν από τα κορυφαία προβλήματα για τις επιχειρήσεις. Παίρνοντας λοιπόν έμπνευση από διάφορα ταξίδια που έκανα στο εξωτερικό, είχα την ιδέα να δημιουργήσω ένα ρομπότ.Αρχικά μοιράστηκα την ιδέα με μια πολύ γνωστή εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών, η οποία μου απάντησε ότι χρειάζονταν 18 μήνες για να την υλοποιήσει και σε ιδιαίτερα υψηλό έως απαγορευτικό κόστος. Οπότε ξεκινήσαμε το 2023, από την αρχή με μια ομάδα μηχανικών και μετά από ατελείωτες ώρες δουλειάς, καταφέραμε και στο τέλος του ίδιου έτους φτιάξαμε την Clio, το ρομπότ ρεσεψιονίστ, το οποίο μπορεί να κάνει check in σε 12 γλώσσες και μπορεί να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση. Η χρήση είναι πολύ απλή, ενώ φορτίζουν με ηλεκτρικό ρεύμα για μικρό χρονικό διάστημα και μπορούν να λειτουργήσουν και χωρίς ρεύμα για αρκετή ώρα.
Η Clio ξεκίνησε να μπαίνει σε εφαρμογή στη ρεσεψιόν των ξενοδοχείων Cleopatra το καλοκαίρι του 2024 και η αποδοχή ήταν πολύ θετική, από τους πελάτες. Μάλιστα υπάρχουν αρκετοί που ήρθαν ξανά μόνο και μόνο για να ξαναζήσουν όλη αυτή την εμπειρία με τα ρομπότ. Αυτό μας έκανε να συνεχίσουμε και να προχωρήσουμε στην δημιουργία νέων προϊόντων. Ακολούθησε η ρεσεψιονίστ Grace, με ακόμα περισσότερες δυνατότητες και τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, ενώ αργότερα και ο σερβιτόρος ρομπότ Bellabot.
Τώρα είναι έτοιμο,όπως σας είπα και πριν, να κυκλοφορήσει το ρομπότ καμαριέρα, το οποίο θα παίρνει εντολές από ειδικό σύστημα και θα είναι σε θέση να εκτελέσει βασικές εργασίες στους ορόφους, να καθαρίζει τα δωμάτια και τις τουαλέτες, και πολλές άλλες από τις βασικές δουλειές. Το μόνο που δεν θα μπορεί να κάνει, είναι να στρώνει τα κρεβάτια.
Για την κατασκευή τους, υπάρχει συνεργασία με κορυφαίες εταιρείες, όπως είναι η ΠΛΑΙΣΙΟ και η PUDU, ενώ αυτή τη στιγμή, εμείς, μπορούμε να παράγουμε 5.000 κομμάτια τον χρόνο.
Η απόκτηση ενός τέτοιου ρομπότ κοστίζει περίπου 18.500 ευρώ (μαζί με την τεχνική υποστήριξη που προσφέρουν), ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ενοικίασης, με περίπου 55 ευρώ την ημέρα. Μάλιστα υπάρχουν και διαθέσιμα προγράμματα μέσω ΕΣΠΑ, όπου δίνεται η δυνατότητα για χρηματοδότηση έως και 70% του προϊόντος. Θεωρώ ότι είναι μία οικονομική και αξιόπιστη λύση για τις επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το προσωπικό. Στόχος μας, είναι μέχρι το 2027 να έχουμε βγάλει ρομπότ για όλες τις ειδικότητες που χρειάζεται ένα ξενοδοχείο, ενώ βρισκόμαστε σε συζητήσεις για να επεκταθούν τα ρομπότ, τόσο στην εστίαση όσο και στο λιανεμπόριο, όπως για παράδειγμα σε σούπερ μάρκετ. Η σκέψη μας και οι συζητήσεις που έχουμε ήδη κάνει με μεγάλη εταιρεία, είναι η λειτουργία του Σούπερ Μάρκετ σε 24ωρη βάση, έτσι ώστε όταν κλείνει το κατάστημα, ο πελάτης, μέσω εφαρμογής στο κινητό, να στέλνει στο ρομπότ την παραγγελία του και εκείνο να γεμίζει την σακούλα με τα προϊόντα που θέλει ο πελάτης και από συγκεκριμένη έξοδο υποδοχής, να του τα παραδίδει οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, 7 ημέρες την εβδομάδα».
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ
Ο κ. Ζαφειρόπουλος, μας ανέφερε ότι έχει κάνει επαφές με ξενοδόχους της Κω, αλλά και με μεγάλες αλυσίδες, για να τους παρουσιάσει τα προϊόντα τους, τονίζοντας ότι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως λόγω της γραφειοκρατίας που αντιμετώπισαν, η αγορά ρομπότ από τις επιχειρήσεις θα ξεκινήσει από την νέα σεζόν, εκφράζοντας την αισιοδοξία του, ότι το όραμά τους, θα έχει μεγάλη ανταπόκριση και έτσι μία εταιρεία από την Κω, θα καταφέρει να γράψει την δική της ιστορία στο χώρο της τεχνολογίας.
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Ο κ. Ζαφειρόπουλος, κλείνοντας, μας ξεκαθάρισε ότι στόχος τους δεν είναι να αντικαταστήσουν τον άνθρωπο με τα ρομπότ.
«Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Δεν θέλουμε να αντικαταστήσουμε τον άνθρωπο με τα ρομπότ. Άλλωστε υπάρχει νομοθεσία, όπου είναι υποχρεωτική η ανθρώπινη παρουσία, για παράδειγμα πρέπει να υπάρχει υποχρεωτικά ανθρώπινη παρουσία στη ρεσεψιόν. Εμείς αυτό που θέλουμε, είναι να υποστηρίξουμε την εργασία των ανθρώπων με τα ρομπότ, καθώς βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλές κενές θέσεις εργασίας στον τουρισμό και όχι μόνο. Μάλιστα, υπάρχει η προοπτική και η σκέψη, ορισμένα από τα ρομπότ, να είναι τηλεκατευθυνόμενα, τα οποία θα μπορούν να ελέγχονται από εργαζόμενους με κινητικά προβλήματα, ώστε να βρίσκουν εργασία».
Μ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΠΡΟΤΑΣΗ – ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΜΑΣ ΣΤΟΧΟΣ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ
Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω κ. Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, σε επικοινωνία που είχαμε, μας ανέφερε ότι είχαν σχετική συνάντηση με τον κ. Ζαφειρόπουλο, τονίζοντας ότι είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση, ωστόσο η ίδια, προσωπικά θεωρεί ότι η φυσική παρουσία ενός εργαζόμενου είναι που κάνει την διαφορά…
«Είχαμε – είπε- μία σχετική συνάντηση με τον κ. Ζαφειρόπουλο. Είναι ενδιαφέρουσα η πρότασή του και η ιδέα του αυτή, καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι η έλλειψη προσωπικού είναι το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις μας και δυστυχώς φοβάμαι ότι αυτό θα κρατήσει και τα επόμενα χρόνια. Σίγουρα θα μπορούσε να δώσει λύσεις σε κάποιες ειδικότητες που δεν χρειάζεται η προσωπική επαφή με τον πελάτη, όμως εκεί που θα έρθεις σε επαφή με τον πελάτη π.χ. ρεσεψιονίστ, σερβιτόρος κ.α. εκτιμώ ότι η φυσική παρουσία του εργαζόμενου είναι που κάνει την διαφορά. Οι εργαζόμενοι αποκτούν προσωπική σχέση με τους πελάτες, τους ξέρουν, γνωρίζουν τις συνήθειες τους και έτσι χτίζονται οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες. Η ανθρώπινη επαφή είναι που κάνει την κάθε επιχείρηση να ξεχωρίζει. Για παράδειγμα είδα μία οικογένεια να φεύγει από το ξενοδοχείο και με συγκίνηση να αποχαιρετούν τον σερβιτόρο και να δίνουν ραντεβού για του χρόνου. Αυτή η σχέση δεν μπορεί να αντικατασταθεί με ένα ρομπότ».
Γ. ΣΕΓΡΑΙΔΟΣ: NAI ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΛΥΣΕΙΣ
Ο Πρόεδρος του ΣΕΠΕΚΩ κ. Γιώργος Σεγραίδος, φάνηκε ιδιαίτερα θετικός στο ενδεχόμενο αυτό, τονίζοντας ότι η καινοτομία δεν πρέπει να μας φοβίζει.
«Έχω ακούσει – είπε- για το συγκεκριμένο εγχείρημα και γνωρίζω ότι λειτουργούν κάποια ρομπότ σε ξενοδοχείο στην Καρδάμαινα. Θα ήταν ευχής έργο να επεκταθεί και στην εστίαση.
Δεν πρέπει να μας φοβίζει η καινοτομία και η τεχνολογία. Αυτό είναι το αύριο και πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτό. Μην μείνουμε πάλι πίσω σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Είμαι ιδιαίτερα θετικός και πιστεύω ότι θα δώσει λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με την έλλειψη προσωπικού. Όσον αφορά κάποιους που θα πούνε ότι θέλουμε να αντικαταστήσουμε τα ρομπότ με τους εργαζόμενους, πρέπει να επιστρέψουν στην πραγματικότητα, η οποία είναι ότι εργαζόμενοι δεν υπάρχουν και όχι ότι τα ρομπότ θα κλέψουν τις θέσεις τους.
Αντί να έχω έναν εργαζόμενο αλλοδαπό, ανεκπαίδευτο που και αυτοί είναι είδος προς εξαφάνιση, προτιμώ να έχω ένα ρομπότ, ειδικά σε θέσεις όπου δεν απαιτείται η προσωπική επαφή, π.χ. λάντζα, κουζίνα. Θεωρώ λοιπόν ότι όλο αυτό θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις, αλλά και τους ίδιους τους εργαζόμενους, που θα έχουν μία σημαντική βοήθεια από τα ρομπότ και δεν θα παλεύουν μόνοι τους να καλύψουν τα κενά που υπάρχουν σε κάθε επιχείρηση, ενώ και το κόστος θα είναι πολύ μικρότερο για τον επιχειρηματία».
Κ. ΜΑΚΡΗ: ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ
Η Αντιπρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Κω κ. Κική Μακρή, μας ανέφερε ότι δεν μπορούν να σταθούν εμπόδιο στην τεχνολογία, όμως ανάφερε ότι τα ρομπότ θα τα εκμεταλλευτούν οι επιχειρηματίες για το κέρδος τους και όχι για να «ανακουφίσουν» τους εργαζόμενους.
«Θα ήταν λάθος – είπε- τόσο εμείς, όσο και ο οποιοσδήποτε να μπει εμπόδιο στην εξέλιξη και την τεχνολογία. Σίγουρα η εισαγωγή ρομπότ στην αγορά εργασίας, θα μπορούσε να είχε θετικά αποτελέσματα, εάν εφαρμόζονταν και προς όφελος των εργαζομένων και όχι αποκλειστικά προς όφελος των επιχειρηματιών, όπως είναι άλλωστε πάντα ο σκοπός τους. Για παράδειγμα, κάποιες δύσκολες χειρωνακτικές εργασίες, θα μπορούσαν να γίνονται από τα ρομπότ για να ανακουφίζουν τους εργαζόμενους. Όμως όπως σας είπα το σημαντικό είναι ποιος θα τα χειρίζεται και για ποιο σκοπό. Όλοι μας γνωρίζουμε ότι αυτοί που ασχολούνται και εφαρμόζουν νέες μεθόδους τεχνολογίας, έχουν ως αποκλειστικό σκοπό το κέρδος. Το είδαμε και με τις τράπεζες. Απέλυσαν αρκετούς εργαζόμενους και έχουν αφήσει τις τράπεζες χωρίς προσωπικό και το κοινό να ταλαιπωρείται. Θεωρώ ότι η ανθρώπινη παρουσία δεν μπορεί να αντικατασταθεί πλήρως. Πάντα θα πρέπει να υπάρχει φυσική παρουσία. Εγώ θα ευχόμουν όλο αυτό να είχε και θετικό αντίκτυπο στους εργαζομένους, όμως είμαι απαισιόδοξη».
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Η εταιρεία New Generation Hotelier από την Κω, απασχολεί σήμερα 12 εργαζόμενους και έχει συνεργάτες σε Κρήτη, Αθήνα και σύντομα σε Γερμανία, στοχεύοντας στην περαιτέρω διείσδυση στις διεθνείς αγορές.
Είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που φέρνει την τεχνολογία ρομπότ και λύσεις τεχνητής νοημοσύνης στον τουριστικό τομέα. Στοχεύοντας στη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου και αποδοτικού μοντέλου φιλοξενίας, η NGH αναπτύσσει καινοτόμα ρομπότ που καλύπτουν όλες τις ανάγκες του τουριστικού κλάδου: από τη ρεσεψιόν και το service μέχρι το housekeeping. Είτε μέσω πώλησης, είτε με ενοικίαση, τα ρομπότ της NGH προσφέρουν λύσεις σε όλα τα είδη καταλυμάτων, από μεγάλα resorts μέχρι boutique hotels και Airbnb.
Η NGH έχει αναπτύξει μια ολιστική “ψηφιακή εργατοδύναμη” που περιλαμβάνει ρομπότ και συστήματα AI. Οι ρομποτικοί ρεσεψιονίστες Cleo και Grace AI, οι ρομποτικοί Σερβιτόροι, καθώς και οι ρομποτικές καμαριέρες Sparklette, καλύπτουν κάθε πτυχή της φιλοξενίας. Η δυνατότητα 24/7 εξυπηρέτησης, η πολυγλωσσική επικοινωνία σε 110 γλώσσες και η ακρίβεια στην διαχείριση εκατοντάδων αιτημάτων από τους επισκέπτες, καθιστούν τα ρομπότ της NGH ιδανική λύση για το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας. Το μοντέλο “Robotsas a Service” μειώνει τα κόστη για τα ξενοδοχεία, ενώ παρέχει συνεχή υποστήριξη και συντήρηση.
Η NGH απέσπασε το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία “BEST GREEK HOTEL A.I. SYSTEM SUPPLIER” στα Greek Hospitality Awards 2024, αναγνωρίζοντας την ηγετική της θέση στον τομέα των ρομποτικών λύσεων για ξενοδοχειακές μονάδες.
Μετά τη βράβευσή της, συνεργάζεται με ηγέτες όπως η Πλαίσιο Computers και βρίσκεται υπό αξιολόγηση για ένταξη σε προγράμματα υποστήριξης επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας. Το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν και νέες μεγάλες συνεργασίες με ελληνικούς και διεθνείς ομίλους, εδραιώνοντας ακόμη περισσότερο τη θέση της στον κλάδο.
Από τα μέσα Ιουλίου, η NGH είναι επίσημα μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Η συμμετοχή αυτή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία, η οποία συνεχώς προχωρά σε στρατηγικές συνεργασίες και συμμετοχές σε σημαντικές συναντήσεις με κορυφαία στελέχη του τουριστικού τομέα και μέλη της κυβέρνησης. Αυτές οι συνεργασίες ενδυναμώνουν τη θέση της NGH και την καθιστούν πρωτοπόρο στην τουριστική καινοτομία στην Ελλάδα.
Ως αναγνώριση της ένταξής της στο μεγαλύτερο τουριστικό δίκτυο της χώρας, η NGH προσφέρει -50% για περιορισμένο αριθμό ρομπότ της, όπως οι ψηφιακοί Ρεσεψιονίστ Cleo, για όλα τα μέλη του ΣΕΤΕ, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα πιο σύγχρονα εργαλεία για τον εκσυγχρονισμό, την ανάπτυξη και την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους.
ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
“Cleo” η Ψηφιακή Ρεσεψιονίστ
- Προσαρμογή σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο, από μονάδες με 1 δωμάτιο έως ξενοδοχεία δυναμικότητας 10.000 δωματίων.
- Συνεργάζεται με όλα τα γνωστά συστήματα PMS, αντλεί και επιστρέφει αυτόματα πληροφορίες, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
- Για επαναλαμβανόμενους πελάτες, το check-in ολοκληρώνεται σε 25” .
- Λειτουργεί ακόμη και σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.
- Προσφέρει πάνω από 280 λειτουργίες, καλύπτοντας τις πιο σύνθετες ανάγκες ενός ξενοδοχείου. Κάποιες από αυτές περιλαμβάνουν:
Check-in / Check-out.
Κρατήσεις και αναβαθμίσεις δωματίων.
Αγορά πακέτων ημιδιατροφής ή άλλων υπηρεσιών.
Αναφορά προβλημάτων στη συντήρηση: Ο πελάτης μπορεί να γράψει στη γλώσσα του το πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο δωμάτιο, και ο συντηρητής λαμβάνει άμεσα το αίτημα μεταφρασμένο στη δική του γλώσσα.
Διαχείριση και αυτοματισμός με QR code (π.χ. για σύνδεση Wi-Fi, κ.α.).
Πληροφορίες τοποθεσίας και άμεσο άνοιγμα GPS στο κινητό του πελάτη.
Ολοκληρωμένες λύσεις ενοικίασης οχημάτων / κ.α.
Αυτοματοποιημένα συμβόλαια μεταξύ ξενοδόχου & πελάτη για υπηρεσίες με κόστος σε περίπτωση ζημιών.
- Output ανανεωμένων στοιχείων πίσω στο PMS χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
“GraceΑΙ” Τεχνητή Νοημοσύνη Ρεσεψιονίστ με τη δύναμη της OpenAI
Με την GraceAI, η επικοινωνία αναβαθμίζεται και γίνεται πλέον και μέσω φωνητικών εντολών. Οι πελάτες μπορούν να αλληλεπιδρούν εύκολα και άμεσα, χρησιμοποιώντας απλά τη φωνή τους για οποιαδήποτε απορία ή ανάγκη. Η GraceAI καταλαβαίνει και απαντά σε πραγματικό χρόνο, κάνοντας την εμπειρία εξυπηρέτησης πιο φυσική και άμεση.
- Πρόσβαση σε Real-Timeδεδομένα στο Internet: Η GraceAI μπορεί να αντλεί πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για παντός είδους δεδομένα, από την κατάσταση του καιρού και τα αθλητικά σκορ έως τοπικές εκδηλώσεις και πτήσεις.
- Η GraceAI προσφέρει έτσι απόλυτη προσαρμοστικότητα και εξυπηρέτηση, κάνοντας τη διαμονή των πελατών πιο άνετη και εύκολη.
- Προσαρμογή σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο και με όλα τα γνωστά συστήματα PMS: Όπως και η Cleo, η GraceAI μπορεί να εξυπηρετήσει από μονάδες με 1 δωμάτιο έως και ξενοδοχεία δυναμικότητας 10.000 δωματίων.
Ρομπότ σερβιτόρος Bellabot
Το εξελιγμένο ρομπότ παραδόσεων που θα κάνει τις παραδόσεις σε εστιατόρια, υπηρεσίες υγείας και όπου αλλού χρειάζεστε διανομή, χωρίς επαφή.
Το νεότερο ρομπότ που σχεδιάστηκε από την Pudu, το BellaBot, κληρονομεί τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά της προηγούμενης γενιάς, ενώ παράλληλα διαθέτει ανώτερες δυνατότητες αλληλεπίδρασης ανθρώπου-ρομπότ.
Με πρωτοποριακό βιονικό σχεδιασμού, ελκυστική εμφάνιση, αλληλεπίδραση με πολλαπλούς τρόπους και πολλές άλλες νέες λειτουργίες, το BellaBot προσφέρει στους χρήστες μια απαράμιλλη εμπειρία παράδοσης τροφίμων..