Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Επιστρέφουν τα κρουαζιερόπλοια, μετά από 7 χρόνια στη “δίνη” των γεγονότων που έχουν πλήξει το Νησί μας

22/03/2022
712 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Tι δηλώνουν οι: Σ. Τυρινόπουλος, Κ. Παπαγεωργίου, Μ. Κουγιουμτζόγλου, Ν. Ματθαίος, Β. Μακρυγιάννη, Ρ. Σουρασής, Δ. Κανάρης, Δ. Σακελλάρης

Έτοιμη να ρίξει ξανά κάβους στο (νέο) λιμάνι της Κω, εμφανίζεται (σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία) η "Κρουαζιέρα", η οποία τα τελευταία 7 χρόνια, παραμένει "εγκλωβισμένη" στη "δίνη" των αρνητικών γεγονότων που έχουν πλήξει το Νησί.

Η (κακή) αρχή, έγινε το 2015, όταν ελέω μεταναστευτικού και της κατάστασης που επικρατούσε γύρω από το λιμάνι, ακυρώθηκαν πολλές προσεγγίσεις, με αποτέλεσμα, τελικά, να γίνουν οι μισές (41 προσεγγίσεις) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (79 προσεγγίσεις το 2014).

Το μεταναστευτικό, κράτησε τα κρουαζιερόπλοια μακριά και το 2016 (41 προσεγγίσεις), ενώ το 2017 ο σεισμός των 6,6 ρίχτερ, ρήμαξε κατά μήκος όλο το λιμάνι και μαζί, κάθε προσδοκία για θαλάσσιο τουρισμό (16 προσεγγίσεις).

Η χρονιά που ακολούθησε (2018), βρήκε το λιμάνι στην ίδια ακριβώς κατάσταση και αναμενόμενα, τα "νούμερα", ήταν ακόμα χειρότερα (10 προσεγγίσεις). Η "τουριστική έκρηξη" του 2019 (χρονιάς ρεκόρ στις αφίξεις), "παρέσυρε", στο πλαίσιο του εφικτού και την κρουαζιέρα και παρά το ότι, το λιμάνι λειτουργούσε με λύσεις "ανάγκης", πραγματοποιήθηκαν 24 προσεγγίσεις (με λέμβους που μετέφεραν τους επιβάτες από το κρουαζιερόπλοιο στο λιμάνι και το αντίθετο).

Κάπου εκεί... νομίζαμε, ότι τα δύσκολα είχαν περάσει και ότι, τα κρουαζιερόπλοια θα έκαναν, χρόνο με το χρόνο, πιο αισθητή την παρουσία τους στο Νησί μας, όμως το 2020 έφερε στις αποσκευές του, την πανδημία του κορωνοϊού και όπως συνέβη με πολλά άλλα, το "κοντέρ μηδένισε"... (1 προσέγγιση το 2020 και 4 το 2021)

Το 2022 ωστόσο, δείχνει (τουλάχιστον μέχρι τώρα) να έχει τις "λύσεις", τόσο στο θέμα του κορωνοϊού, ο οποίος, κατά τα φαινόμενα, τίθεται σιγά - σιγά υπό "έλεγχο", όσο και σε αυτό του λιμανιού, του οποίου οι εργασίες, αναμένεται να ολοκληρωθούν, μέσα στη σεζόν και ήδη τα πρώτα, θετικά "μηνύματα" για την ανάκαμψη του κλάδου, έχουν έρθει...

Όπως μας δήλωσε ο Δήμαρχος και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κω κ. Θεοδόσης Νικηταράς οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στην Κω, θα ξεκινήσουν από τα μέσα Μαΐου και συνολικά, θα ξεπεράσουν τις 50, κατατάσσοντας την φετινή χρονιά στον κλάδο, ως την καλύτερη, από το 2014 και μετά!

Χαρούμενοι για την εξέλιξη αυτή, αλλά παράλληλα και ιδιαίτερα ανήσυχοι με τα όσα γίνονται στη "γειτονιά" (πόλεμος στην Ουκρανία), δηλώνουν οι επιχειρηματίες του Νησιού (που έχουν, είτε άμεση, είτε έμμεση σχέση με τον τουρισμό), οι οποίοι, αν και από την αρχή της χρονιάς, ακούν για "μεγάλο καλάθι" στον τουρισμό, έχουν αρχίσει να "στραβοκαταπίνουν"…

Όπως μας λένε βέβαια, η ανάκαμψη του κλάδου της κρουαζιέρας, είναι ένα πάρα πολύ καλό νέο και θα λειτουργήσει ως τονωτική "ένεση" στην τοπική οικονομική, κυρίως για τις επιχειρήσεις της Πόλης, αλλά και στα χωριά, ιδιαίτερα στη Ζιά, που γίνονται συχνά εκδρομές, απ’ όσους ταξιδεύουν με αυτό τον τρόπο.

Θ. ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ: ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΑΣ ΕΠΙΑΣΑΝ ΤΟΠΟ

Αισιόδοξος δηλώνει ο Δήμαρχος για την ανάκαμψη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Κω, επισημαίνοντας ότι οι προσπάθειες της Δημ. Αρχής έπιασαν τόπο.

«Από φέτος – ανέφερε- τα κρουαζιερόπλοια επιστρέφουν στην Κω. Τα νέα δεδομένα, δείχνουν ότι οι προσπάθειες μας πιάνουν τόπο και πιστεύω στο τέλος της χρονιάς, να έχουμε έναν πολύ καλό απολογισμό.

Στα μέσα Μαΐου, εκτιμώ, ανάλογα με τη σταδιακή ολοκλήρωση των έργων στο λιμάνι, θα υποδεχτούμε το πρώτο κρουαζιερόπλοιο. Τα μηνύματα που έχουμε είναι θετικά και πιστεύω ότι θα ξεπεράσουμε φέτος, τις 50 προσεγγίσεις και συνεχίζουμε τις προσπάθειες να εκμεταλλευτούμε κάθε ευκαιρία, για την αύξησή τους. Γι’ αυτό φροντίσαμε να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στο λιμάνι, με περισσότερα σημεία υδροληψίας για κρουαζιερόπλοια, ώστε σε συνδυασμό με τη γενικότερη πολιτική μας για τη στήριξη αυτού του σημαντικού τομέα τουρισμού, να εξελιχθεί η Κως σε ελκυστικό προορισμό. Κατά τα άλλα, είναι γνωστό ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο νησί μας, έχουν ακολουθήσει καθοδική πορεία από το 2015. Για να σας δώσω μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα, αρκεί να αναφέρω τις προσεγγίσεις από το 2014 έως το 2021:

2014: 79

2015: 41

2016: 41

2017: 16

2018: 10

2019: 24

2020: 1

2021: 4


Ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια, η πανδημία άλλαξε τα πάντα και ο κλάδος κινδύνευσε με καταστροφή. Παρ’ όλα αυτά, από εφέτος βλέπουμε ότι διαμορφώνονται ελπίδες ανάκαμψης συνολικά και ειδικά για το νησί μας, αυτή την τάση προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε, σε όφελος της τοπικής οικονομίας».

Κλείνοντας, ο Δήμαρχος μας ενημέρωσε, ότι οι εργασίες στο λιμάνι αναμένεται να έχουν αποπερατωθεί πλήρως μέσα στο καλοκαίρι, ωστόσο στις 15 Μαΐου, θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες διαδικασίες, ώστε να μπορούν να προσδένουν απρόσκοπτα τα κρουαζιερόπλοια. Στο λιμάνι μας, θα μπορεί να προσδένει ένα κρουαζιερόπλοιο (μέχρι στιγμής δεν συμπίπτει διπλή προσέγγιση την ίδια ημέρα), ωστόσο εάν κριθεί αναγκαίο, υπό προϋποθέσεις (εάν δεν υπάρχει δεμένο πλοίο της γραμμής στο λιμάνι), θα μπορεί να δέσει και δεύτερο κρουαζιερόπλοιο.


Σ. ΤΥΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ “EΠΙΣΤΡΟΦΗ” ΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ

Ο ναυτιλιακός πράκτορας κ. Σπύρος Τυρινόπουλος, που δραστηριοποιείται και στον χώρο της κρουαζιέρας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την “επιστροφή” της κρουαζιέρας στην Κω, τονίζοντας μας ότι από του χρόνου, που θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι εργασίες στο λιμάνι μας, θα αυξηθούν κατά πολύ οι προσεγγίσεις των πλοίων.

«Υπάρχουν – είπε- τουρίστες που επιλέγουν να πηγαίνουν εκδρομές όταν φτάνουν στο λιμάνι μας, αλλά υπάρχουν και εκείνοι που προτιμούν να μείνουν στην Πόλη και να κάνουν μία βόλτα, να ψωνίσουν και να πιούν έναν καφέ ή να φάνε κάτι. Οι πελάτες αυτοί έλειψαν από την αγορά τα προηγούμενα χρόνια και αυτό μας το έλεγαν οι επιχειρηματίες».


Κ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο κ. Κώστας Παπαγεωργίου, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης στην Παλιά Πόλη, μας ανέφερε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την τοπική αγορά.

«Οι περισσότεροι τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια, δεν έχουν αρκετή ώρα για να παραμείνουν στην Πόλη, καθώς μόλις βγουν από τα κρουαζιερόπλοια, πηγαίνουν με πούλμαν εκδρομές και έτσι δεν έρχονται αρκετοί στην Παλιά Πόλη. Κάποιοι προτιμούν να κάτσουν στα μαγαζιά που είναι στο λιμάνι. Ωστόσο και αυτό πάλι καλό είναι. Τα χρήματα μένουν στο νησί και όπως γνωρίζουμε, όλα είναι αλυσίδα. Τα τελευταία χρόνια, η κρουαζιέρα είχε πέσει πολύ και υπήρχε απογοήτευση από τους επιχειρηματίες του Νησιού ωστόσο, η επανάκαμψη του κλάδου θα φέρει σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία».


Μ. ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΓΛΟΥ: ΕΛΕΙΨΑΝ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Η κ. Μαρία Κουγιουμτζόγλου από το καφέ – εστιατόριο “Φίκος” στο λιμάνι, εξέφρασε την ελπίδα της ότι φέτος θα ανακάμψει ο κλάδος της κρουαζιέρας, οι πελάτες του οποίου έλειψαν τα προηγούμενα χρόνια. «Είχαμε – είπε- αρκετούς πελάτες στην επιχείρησή μας, τα προηγούμενα χρόνια από τα κρουαζιερόπλοια. Δουλεύαμε πιο πολύ με Ισραηλινούς. Βέβαια, τους περισσότερους, τους περίμεναν τα λεωφορεία και τους πήγαιναν εκδρομές στα χωριά, όμως ήταν αρκετοί αυτοί που έμεναν πίσω και "κινούσαν" όλες τις επιχειρήσεις του λιμανιού. Ελπίζω ότι φέτος θα έχουμε αρκετά κρουαζιερόπλοια. Μας έλειψαν είναι η αλήθεια οι πελάτες αυτοί».


Ν. ΜΑΤΘΑΙΟΣ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΣΑ

Ο κ. Νίκος Ματθαίος, ιδιοκτήτης εστιατορίου και καταστήματος τουριστικών ειδών στην Ζιά, μας ανέφερε ότι το χωριό, περιμένει πως και πως τα κρουαζιερόπλοια.

«Τα τελευταία χρόνια – υπογράμμισε- έγινε αισθητή η απουσία των συγκεκριμένων τουριστών από τη Ζιά. Ερχόντουσαν, είτε με λεωφορεία, είτε με δικά τους οχήματα που ενοικίαζαν και έδιναν ζωντάνια στις επιχειρήσεις του χωριού. Εάν όντως φέτος, θα έχουμε αύξηση στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, αυτό θα είναι ένα σημαντικό “συν” για τους τζίρους των καταστημάτων μας. Δεν σας κρύβω ότι υπάρχει μεγάλη ανησυχία, τόσο από τον πόλεμο, όσο και από την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Πλέον, η αγωνία μας δεν είναι το κέρδος, αλλά εάν θα καταφέρουμε να παραμείνουμε βιώσιμοι. Θα υπάρχουν τεράστιες αυξήσεις στον χώρο της εστίασης το επόμενο διάστημα, καθώς, λόγω της μεγάλης αύξησης των πρώτων υλών, θα αναγκαστούμε και εμείς να μετακυλήσουμε την αύξηση στους πελάτες. Δεν το θέλουμε, αλλά είναι ο μοναδικός τρόπος για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε».


BMΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ: ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΕ ΔΙΑΘΕΣΗ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΓΟΡΕΣ

Η κ. Βενετία Μακρυγιάννη, ιδιοκτήτρια καταστήματος τουριστικών ειδών στο λιμάνι, μας ανέφερε ότι τα κρουαζιερόπλοια, συμβάλλουν στην τόνωση της τοπικής οικονομίας, καθώς φέρνουν ποιοτικούς επισκέπτες.

«Είναι γεγονός – επισήμανε - ότι όταν έρχονται κρουαζιερόπλοια στην Κω, έχουμε κινητικότητα. Φαίνεται ακόμη και από τον κόσμο, που απλά κάνει την βόλτα του. Μας έλειψαν τα προηγούμενα χρόνια και ευχόμαστε να μας έρθουν φέτος, διότι είναι πολύτιμοι.

Γυρίζουν και ψωνίζουν. Είναι σίγουρο αυτό. Λίγοι είναι αυτοί, που θα καθίσουν στο πλοίο. Οι περισσότεροι βγαίνουν να απολαύσουν το νησί που επισκέπτονται. Ενδεχομένως να μην φάνε έξω, εάν έχουν τα γεύματά τους εν πλω, όμως είναι ποιοτικοί πελάτες με διάθεση να κάνουν αγορές».


Ρ. ΣΟΥΡΑΣΗΣ: ΚΑΛΗ ΕΙΔΗΣΗ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ

Τονωτική ένεση στην τοπική οικονομία, οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων, μας αναφέρει ο κ. Ρωσσέτος Σουρασής, ιδιοκτήτης του καφέ “Συντριβάνι” στο λιμάνι.

«Προ Covid ήταν αρκετά τα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονταν την Κω, με τους τουρίστες να έχουν σημαντική παρουσία στα μαγαζιά. Ο τουρισμός, μας έρχεται από αέρα και θάλασσα. Όταν κοπούν δρομολόγια, σαφώς υπάρχει πλήγμα. Ως επιχείρηση, προ Covid είχαμε αρκετούς πελάτες από τα κρουαζιερόπλοια. Μέχρι το 2018 συγκεκριμένα διότι το 2019 υπήρχε πτώση στις αφίξεις. Στηρίζουν πάρα πολύ τις επιχειρήσεις μας.

Η επιστροφή των πλοίων, είναι μία πάρα πολύ καλή είδηση για την Κω, όπως και για όλα τα νησιά, αυτή την τόσο δύσκολη και αβέβαιη στιγμή. Αν πάει κανείς στη Ρόδο τον Νοέμβρη, θα δει κρουαζιερόπλοια και τουρίστες να περπατούν στην παλιά πόλη, ενώ εδώ τα πάντα "νεκρώνουν".

Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να υπάρχει ζωή και ανοικτές επιχειρήσεις και μετά τον Οκτώβρη στην Κω, καθώς και τουρίστες για να τα υποστηρίξουν όλα αυτά. Σίγουρα η κρουαζιέρα έχει μόνο θετικά να δώσει στα νησιά μας».


Δ. ΚΑΝΑΡΗΣ: ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΨΩΝΙΑ ΠΑΡΑ ΝΑ ΦΑΝΕ

Ο κ. Δημήτρης Κανάρης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Σίφης» στο λιμάνι, μας τόνισε ότι οι επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων είναι καλοδεχούμενοι απ’ όλους στο νησί. «Οι περισσότεροι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων – είπε- δεν επιλέγουν να φάνε έξω, καθώς προτιμούν να πάρουν το γεύμα τους στο πλοίο, που το έχουν πληρώσει κιόλας. Κυρίως δουλεύουν τα τουριστικά μαγαζιά και οι καφετέριες στην Πόλη, αλλά και στα χωριά όπου πηγαίνουν εκδρομές με τα λεωφορεία. Έχουμε και εμείς πελάτες, από κρουαζιερόπλοια όμως είναι λίγοι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αποτελούν ένα στήριγμα στην τοπική μας οικονομία. Όπως είπα, δουλεύουν πολλές επιχειρήσεις από αυτούς και η απουσία τους τα προηγούμενα χρόνια, ήταν αισθητή».


Δ. ΣΑΚΕΛΛΑΡΗΣ: ΗΤΑΝ ΠΛΗΓΜΑ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ


Η μείωση των κρουαζιερόπλοιων τα τελευταία χρόνια, ήταν πλήγμα για την τοπική οικονομία, μας λέει ο κ. Δημήτρης Σακελλάρης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου “Fish House” στο λιμάνι.

«Η επιστροφή της κρουαζιέρας, είναι μία είδηση 1000% θετική. Οι τουρίστες αυτοί είναι καλής ποιότητας και βοηθούν σε κάθε περίπτωση την αγορά, καθώς κινούνται, κάνουν αγορές, κάθονται σε εστιατόρια και καφέ. Μας έλειψαν τα τελευταία χρόνια και τους περιμένουμε με ανυπομονησία».

Παράλληλα κατέθεσε και μία πρόταση, ώστε να γίνει και η Κως, ένα από τα κεντρικά λιμάνια των κρουαζιερόπλοιων.

«Η Ρόδος έχει το κάστρο, η Πάτμος το Σπήλαιο και το Μοναστήρι, η Σαντορίνη το ηλιοβασίλεμα και την καλντέρα, η Μύκονος την διασκέδαση. Η Κως τι έχει πέρα από ήλιο και θάλασσα; Θα πρέπει σοβαρά να δημιουργήσουμε ένα “μύθο” στην Κω, κάτι που θα αποτελέσει λόγο για να μας επισκεφτούν».

Η πρόταση του κ. Σακελλάρη για τον τουριστικό μύθο της Κω, είναι η ανάδειξη του Ασκληπιείου, στην μορφή που είχε επί εποχής του Ιπποκράτη, ώστε να είναι ένας πόλος έλξης του ιατρικού και επιστημονικού κόσμου και της κρουαζιέρας. 

Όπως προτείνει ο έμπειρος επιχειρηματίας, θα μπορούσε σε αυτό το εγχείρημα να συμμετέχει η κοινωνία, αλλά και δωρητές, σε έναν οργανισμό με διαδικασίες διαφανείς, έλεγχο, τόσο για το έργο, όσο και για την διαχείριση των οικονομικών. «Με αυτό τον μύθο που θα δημιουργήσουμε, θα σωθεί η Κως, για όσο υπάρχει τουρισμός. Θα βάλουμε σήμερα τις βάσεις για το μέλλον, αναδεικνύοντας το ξεχωριστό μας χαρακτήρα, όπως έχει κάνει κάθε Ελληνικό νησί».

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ