Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

“Κινήθηκε” η τοπική αγορά της Κω τις Γιορτές -Υψηλές οι προσδοκίες για τις εκπτώσεις

11/01/2024
125 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Σε ικανοποιητικά επίπεδα φέρεται να κινήθηκε η αγορά  της Κω κατά την εορταστική περίοδο.  Την διαπίστωση έκανε ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κω κ. Πασχάλης Βρακίδης μιλώντας στο “ΒτΚ”.

«Ήταν ικανοποιητική η κίνηση από τους καταναλωτές, παρά το γεγονός ότι υπάρχει έλλειψη ρευστότητας λόγω των ανατιμήσεων. Οι εισπράξεις κινήθηκαν σε καλό επίπεδο και η αγοραστική δύναμη για τις συνθήκες που επικρατούν ήταν σε καλά επίπεδα».

 

Πανελλαδική έρευνα για το εμπόριο τα Χριστούγεννα


 
Όπως ανακοίνωσε και η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου (ΕΣΕΕ), η κίνηση στην αγορά κατά τη διάρκεια των γιορτών κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το μερίδιο των επιχειρήσεων με υψηλότερες πωλήσεις κατά τη φετινή εορταστική περίοδο υπερβαίνει το αντίστοιχο περσινό.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της ΕΣΕΕ για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2023-2024, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

1. Κατά τη φετινή εορταστική περίοδο, σχεδόν τρεις στις 10 επιχειρήσεις (29%) σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρυσι ενώ το 41% των επιχειρήσεων παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα. Ωστόσο, ποσοστό (30%) των επιχειρήσεων κατέγραψε χαμηλότερες πωλήσεις.

2. Στις μισές (48%) επιχειρήσεις με βελτιωμένες πωλήσεις, η εν λόγω αύξηση ήταν μέχρι 10%. Στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, το 55% αυτών εμφανίζει υποχώρηση πωλήσεων έως 20%.

3. Καλύτερες επιδόσεις κατέγραψαν οι επιχειρήσεις τροφίμων και άλλου λιανικού (βιβλία, παιχνίδια, κοσμήματα, αθλητικά, καλλυντικά και ανθοπωλεία), δηλαδή οικονομικές δραστηριότητες που σχετίζονται με το εορταστικό τραπέζι και τα δώρα. Στο ίδιο πλαίσιο, οι πωλήσεις σε ένδυση και υπόδηση κινήθηκαν κοντά στον μέσο όρο ενώ η άνοδος σε οικιακό εξοπλισμό ήταν η πιο ασθενής.

4. Παρά τις πιέσεις που έχει ασκήσει σωρευτικά ο πληθωρισμός στις τιμές και κατ’ επέκταση στο διαθέσιμο εισόδημα τον τελευταίο χρόνο, το 34% των επιχειρήσεων εμφανίζει πολύ υψηλό πολύ/πάρα πολύ υψηλό βαθμό ικανοποίησης αναφορικά με τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο. Σχεδόν μία στις τέσσερις εμφανίζεται μέτρια ικανοποιημένη ενώ το 29% λίγο μέχρι καθόλου.

5. Μία στις τρεις επιχειρήσεις (33%) φαίνεται πολύ/πάρα πολύ ικανοποιημένη από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, εξέλιξη που οφείλεται και στις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Ποσοστό 22% ήταν καθόλου έως λίγο ικανοποιημένο με την επισκεψιμότητα, αποτέλεσμα που σχετίζεται και με την πορεία των πωλήσεων.

6. Παραδοσιακά, η καλύτερη περίοδος για την αγοραστική κίνηση ήταν πριν από τα Χριστούγεννα (52,%), εύρημα που συνδέεται με την καταβολή του δώρου των Χριστουγέννων στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα έως την 21η Δεκεμβρίου.

7. Οι επιπτώσεις του πληθωρισμού στις τιμές και το αυξημένο λειτουργικό κόστος οδήγησε σχεδόν τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (38%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο. Ειδικότερα, το 72% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις υιοθέτησαν ποσοστό που κυμάνθηκε από 11% έως 30%.

8. Το εύρημα αυτό εξηγεί, εν μέρει, ότι στις μισές (51%) κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φθηνά εμπορεύματα. Μια δεύτερη εξήγηση μπορεί να δοθεί και από το γεγονός ότι αυτή η επιλογή υπαγορεύτηκε και από τις πληθωριστικές πιέσεις, σε συνδυασμό με την ανάγκη για ανταλλαγή συμβολικών δώρων.

9. Οι προκλήσεις και η ρευστότητα στην αγορά καθιστά τις επιχειρήσεις επιφυλακτικές σχετικά με τις προβλέψεις των πωλήσεων για τις χειμερινές εκπτώσεις του 2024. Οι μισές επιχειρήσεις εκτιμούν πως οι εν λόγω πωλήσεις θα κινηθούν σε μέτρια επίπεδα, ενώ μία στις τέσσερις (24%) αναμένει επιδείνωση.

10. Στα θετικά συγκαταλέγεται το γεγονός πως περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις του δείγματος (53%) έχουν πλέον τη δυνατότητα απομακρυσμένων πωλήσεων, εξέλιξη που σηματοδοτεί πως η ψηφιακή μετάβαση προχωρά.

11. Βασικοί παράγοντες τροφοδότησης της αβεβαιότητας είναι αφενός οι πληθωριστικές πιέσεις στα εισοδήματα και κυρίως το αυξημένο κόστος προμηθευτών και αφετέρου η συμπίεση του περιθωρίου κέρδους ώστε να μην περάσουν οι ανατιμήσεις εξολοκλήρου στην τελική τιμή. Ενδεικτικά, αναφέρεται πως για δύο στις τρεις επιχειρήσεις (64%) το κόστος εμπορευμάτων αυξήθηκε από 11% έως 30%.

12. Στις πιο κρίσιμες προκλήσεις/προβλήματα για τις επιχειρήσεις το 2023 περιλαμβάνονται κατά σειρά σημαντικότητας το αυξημένο λειτουργικό κόστος, η φορολόγηση και η διαχείριση των ανατιμήσεων.

 

Οι χειμερινές εκπτώσεις θα φέρουν την άνοιξη;

Οι χειμερινές εκπτώσεις έχουν ξεκινήσει από τις 8 Ιανουαρίου 2024 και θα διαρκέσουν μέχρι και τέλος Φλεβάρη. Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων προσδοκούν σε καλές πωλήσεις και διάθεση εποχικών εμπορευμάτων ώστε να υποδεχτούν τις νέες παραγγελίες με γεμάτα τα ταμεία.

«Οι έμποροι προσδοκούν ότι θα πάνε καλά οι πωλήσεις τώρα τις εκπτώσεις και θα καταφέρουν να πωλήσουν το χειμερινό εμπόρευμα. Φαίνεται ότι θα πάει καλά η κίνηση στις εκπτώσεις ήδη υπάρχει αγοραστική δύναμη. Οι τιμές είναι σε καλό επίπεδο. Ο πληθωρισμός δεν έχει επηρεάσει τόσο την ένδυση και υπόδηση» σημείωσε ο κ. Βρακίδης.

Παράλληλα τονίζει ότι τα καταστήματα προαιρετικά θα είναι ανοικτά αυτή και την επόμενη Κυριακή. « Έχει προταθεί η προαιρετική λειτουργία των μαγαζιών 14 και 21 Ιανουαρίου με ωράριο 11.00 – 18.00. Στηρίζουμε τα τοπικά μας μαγαζιά και βεβαίως οι έμποροι θα πρέπει να ανταποκριθούν προσφέροντας αληθινές εκπτώσεις διότι οι έλεγχοι είναι αυστηροί σε όλη την Ελλάδα».

 Σάντυ Λαδικού


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ