Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

1.148 καταγγελίες και παράπονα για τα νοσοκομεία της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου το 2024 - Tι δηλώνει ο Δ/κτης του Νοσοκομείου Κω

20/11/2025
94 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Πλήθος καταγγελιών, αιτημάτων αλλά και ευχαριστήριων επιστολών καταγράφονται καθημερινά στα «γραφεία παραπόνων» στα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Περισσότερες από 31.000 αναφορές καταμετρήθηκαν το περασμένο έτος στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (γνωστά παλαιότερα ως Γραφεία Παραπόνων), έναν βασικό θεσμό του ΕΣΥ με άξονα τον ασθενή και τις υπηρεσίες που (πρέπει να) παρέχονται.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διαθέσιμης ετήσιας έκθεσης του αρμόδιου Τμήματος του υπουργείου Υγείας, το 2024 καταγράφηκε αύξηση στις καταγγελίες των πολιτών κατά 25,5%, στα αιτήματα κατά 36% και στις θετικές αξιολογήσεις κατά 31%.
Στον ίδιο ρυθμό προσπαθούν να κινούνται και οι αρμόδιες υπηρεσίες των νοσοκομείων, απαντώντας με δραστικές παρεμβάσεις σε όσα επισημαίνονται γραπτώς ή και προφορικώς από τους πολίτες αλλά κυρίως με διερεύνηση και εξέταση κάθε έγγραφης, ηλεκτρονικής ή προφορικής αναφοράς.
Συνολικά, το 2024 υποβλήθηκαν:
2.390 γραπτές καταγγελίες
6.097 προφορικά παράπονα
17.805 αιτήματα
4.813 ευχαριστήριες επιστολές.
Εξετάστηκαν και απαντήθηκαν γραπτώς 1.929 καταγγελίες, 115 καταγγελίες παραπέμφθηκαν σε αρμόδια όργανα για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ή και Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, ενώ 53 διαβιβάστηκαν σε άλλα όργανα, όπως η Εθνική Αρχή Διαφάνειας, για περαιτέρω διερεύνηση.
Παράλληλα, σε 6.255 περιπτώσεις, τα Γραφεία προχώρησαν σε ενέργειες για την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη και την άμεση διευθέτηση των θεμάτων που αναδείχθηκαν.
Συνολικά 1.148 καταγγελίες και παράπονα έγιναν τον περασμένο χρόνο για τα νοσοκομεία της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου το 2024. Επίσης, η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Νήσων έχει την αρνητική πρωτιά, και με μεγάλη διαφορά από τις άλλες Περιφέρειες, σε περιστατικά όπου διαπιστώθηκε παραβίαση δικαιωμάτων των πολιτών: το 9,06% των καταγγελιών κρίθηκε βάσιμο (σύμφωνα με το ygeiamou.gr).
Στον αντίποδα, στην κατάταξη των ΥΠΕ, βάσει ευχαριστήριων επιστολών, πρώτη είναι η 3η ΥΠΕ, με 1.263 και ακολουθεί η 4η ΥΠΕ με 1.257. Τα νοσοκομεία του λεκανοπεδίου Αττικής με 934 στην 3η θέση και ακολουθούν η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου στην 4η θέση με 576 επιστολές. Στην πέμπτη θέση είναι η 7η ΥΠΕ Κρήτης με 258 θετικές επιστολές και ακολουθούν η 6η ΥΠΕ με 280 και η 5η ΥΠΕ με 245.
Σύμφωνα με την έκθεση, η πλειονότητα των προβλημάτων που καταγγέλλουν οι πολίτες αφορά στην αλληλεπίδρασή τους με το προσωπικό των νοσοκομείων (ποσοστό 45,1%).
Σημαντικό ποσοστό καταγγελιών/παραπόνων της τάξεως του 41,5% αφορά σε διοικητικές διαδικασίες.
Τα ζητήματα που σχετίζονται με το κλινικό έργο αντιπροσωπεύουν μόλις το 13,4% των συνολικών καταγγελιών/παραπόνων. Το περιεχόμενο των καταγγελιών/ αναφορών λειτουργεί ως «καθρέφτης» του νοσοκομείου για τις διοικήσεις τους.
Τα στοιχεία κατευθύνουν τις δράσεις βελτίωσης και απάντησης στο πρόβλημα. Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται στην έκθεση, γίνεται επιμόρφωση του προσωπικού, ενισχύεται η ενδονοσοκομειακή επικοινωνία των υπηρεσιών, επιταχύνονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες με ψηφιακά εργαλεία.
Τα ίδια τα Γραφεία, μέσα από την εμπειρία τους, ζητούν ενίσχυση με προσωπικό, εξειδικευμένη επιμόρφωση, νομική υποστήριξη, καθώς και την αναβάθμιση του θεσμικού τους ρόλου μέσω της μετατροπής τους σε Αυτοτελή Τμήματα.
Πώς κατατάσσονται οι ΥΠΕ βάσει παραπόνων/καταγγελιών
6η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιονίων νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας – 2.400
1η ΥΠΕ Αττικής – 2.113
3η ΥΠΕ Μακεδονίας– 1.259
2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου – 1.148
4η ΥΠΕ Μακεδονίας – Θράκης – 709
7η ΥΠΕ Κρήτης – 575
5η ΥΠΕ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας – 283
Και πώς βάσει ευχαριστήριων επιστολών
3η ΥΠΕ Μακεδονίας – 1.263
4η ΥΠΕ Μακεδονίας – Θράκης– 1.257
1η ΥΠΕ Αττικής– 934
2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου– 576
7η ΥΠΕ Κρήτης – 258
6η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Ιονίων νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας – 280
5η ΥΠΕ Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας– 245.
Ο διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Κω Νικόλαος Φανιός ερωτήθηκε αν το Νοσοκομείο της Κω ήταν ψηλά στα παράπονα και τις καταγγελίες, δεδομένου ότι κατά καιρούς έχουν καταγραφεί σοβαρότατα προβλήματα, τα οποία άλλωστε έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη και ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και όπως δήλωσε στη «δ»: «Όχι, δεν ήταν ψηλά το Νοσοκομείο της Κω. Τον τελευταίο χρόνο πηγαίνουμε πολύ καλά.
Το καλοκαίρι που πέρασε, παρόλο που το Νοσοκομείο πιέστηκε πάρα πολύ, δεν είχαμε τα φαινόμενα του παρελθόντος.
Παλαιότερα η Κως ήταν πρώτο θέμα στις ειδήσεις, δεν είχαμε παθολόγους, υπήρχαν και λυπηρά περιστατικά, κάτι οι καρότσες και λοιπά, τα θυμόμαστε όλοι. Φέτος δεν έγινε κάτι τέτοιο.
Πήγε καλά το καλοκαίρι, γιατί εμείς μετράμε τις δυνάμεις μας το καλοκαίρι, που έχει 200.000 πληθυσμό το νησί, με όλες τις αντιξοότητες που έχει αυτό στο σύστημα υγείας.
Πήγε καλά το νοσοκομείο, βεβαίως παράπονα υπάρχουν. Καθημερινά βλέπουμε στα επείγοντά μας 200 άτομα, άλλα τόσα καθημερινά στα εξωτερικά μας ιατρεία… Θα υπάρχουν και ένα και δύο που θα είναι δυσαρεστημένοι από οτιδήποτε. Εγώ αυτό που θέλω, είναι να καλέσω και προτρέπω όλους να έρχονται στο γραφείο των παραπόνων να υποβάλουν τα παράπονα τους, γιατί θέλουμε να διορθωνόμαστε. Και αν δεν μπορούν να πάνε στο γραφείο, να έρχονται εδώ στο γραφείο του διοικητή να τα λένε σε μένα, ούτως ώστε να ελέγχονται άμεσα και να βρίσκουμε τις βέλτιστες λύσεις.

Επίσημα και όμορφα να έρχονται εδώ και να λένε ότι δεν είμαι ευχαριστημένος από το νοσοκομείο γι’ αυτόν τον λόγο. Εγώ το θέλω αυτό, το έκανα και στην Κάλυμνο, γιατί θέλω πραγματικά να βλέπω τα κενά μας και να διορθωνόμαστε».



 Πηγή:www.dimokratiki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ