Η έλευση του φονικού ιού Covid 19 στην χώρα μας (στην Κω ακόμα δεν έχουμε κρούσμα) έφερε νέες υπηρεσίες για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές καθώς το να βγει κάποιος να ψωνίσει τα αναγκαία είναι πλέον μία περίπλοκη υπόθεση. Έτσι φούρνοι, σούπερ μάρκετ, καφέ , κρεοπωλεία και άλλες επιχειρήσεις που σχετίζονται με το φαγητό αν δεν είχαν πριν την υπηρεσία της διανομής κατ΄οίκον, πλέον το πρόσθεσαν προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους. Επίσης πολλά μαγαζιά τα οποία έχουν κλείσει υποχρεωτικά, εξυπηρετούν σε έκτακτη ανάγκη πελάτες μόνο κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης.
Σε επικοινωνία που είχαμε με το κρεοπωλείο σούπερ μάρκετ Παλιά Αγορά, διαπιστώσαμε ότι οι τηλεφωνικές παραγγελίες έχουν αυξηθεί την εποχή του ιού. « Πραγματικά οι πελάτες προτιμούν να μας τηλεφωνήσουν για τα ψώνια τους παρά να έρθουν στο μαγαζί. Άλλοι επιλέγουν να τους παραδώσουμε εμείς τα ψώνια στα σπίτια τους και άλλοι έρχονται και παραλαμβάνουν τα ψώνια τους έτοιμα στις τσάντες τις οποίες έχουμε ετοιμάσει» δήλωσε στο «ΒτΚ» ο υπεύθυνος της Παλιάς Αγοράς κ. Αχμέτ Τοκμόγλου.
Σε ότι αφορά τις αγορές συνήθως φροντίζουν για το μενού της ημέρας και αγοράζουν και λίγες προμήθειες επιπλέον. Ο κ. Τοκμόγλου έχει διαπιστώσει ότι δεν γίνονται αγορές βάση ενός εβδομαδιαίου προγράμματος. Η επιχείρηση δίνει την δυνατότητα στους πελάτες πάντως να πληρώσουν και με κάρτα αφού διατίθεται φορητή συσκευή pos. Φυσικά επειδή η παράδοση στο σπίτι έχει αυξηθεί η επιχείρηση η συγκεκριμένη αλλά και άλλες προσφέρουν ντελίβερι όλη μέρα από το πρωί ως το βράδυ κάθε ημέρα προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλοι οι καταναλωτές. Επίσης τονίζεται ότι υπάρχει επάρκεια προϊόντων και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για ελλείψεις σε τρόφιμα βασικής ανάγκης.
Για όσους πάντως επιλέξουν να επισκεφθούν οι ίδιοι τα μαγαζιά εκτός από το απαραίτητο έγγραφο κυκλοφορίας, θα πρέπει να έχουν λάβει μέτρα προσωπικής υγιεινής καθώς και υπομονή αφού επιτρέπεται συγκεκριμένος αριθμός πελατών εντός της επιχείρησης.
Ψωμί στο σπίτι με ένα τηλεφώνημα
Αντίστοιχη είναι η εικόνα σε κάποιους φούρνους του νησιού μας που εξυπηρετούν με ντελίβερι τους καταναλωτές φροντίζοντας για το καθημερινό ψωμί της ημέρας, καφέ και άλλα αρτοσκευάσματα. Συνομιλώντας με τους υπεύθυνους του «Γιαννιώτικο» στην πόλη της Κω , διαπιστώσαμε ότι το ντελίβερι αυξήθηκε αρκετά μετά την ολική απαγόρευση κυκλοφορίας σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες. Ο Δημήτρης και η Γιώτα Αποσπόρη μας μετέφεραν ότι αρκετοί πελάτες προτιμούν να τους παραδοθεί το ψωμί στο σπίτι αντί να το προμηθευτούν οι ίδιοι από το φούρνο καθώς υπάρχει ο φόβος του κορονοιού. Φυσικά ψηλά στην προτίμηση της λίστας των πελατών είναι διάφορες λιχουδιές χωρίς ζάχαρη τις οποίες φτιάχνει καθημερινά η Γιώτα και οι συνεργάτες της στο εργαστήριο.
« Με την ολική απαγόρευση της κυκλοφορίας και της ανάγκης του να μετακινείται ο καθένας με ειδικά έγγραφα, η διανομή κατ΄ οίκον αυξήθηκε σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες όπου υπήρχε μία γενικευμένη πτώση καθώς η κυκλοφορία των πολιτών ήταν περιορισμένη. Πρώτο στην λίστα ζήτησης βρίσκεται το ψωμί και στη συνέχεια οι πίτες, ο καφές, τα γλυκίσματα, οι μπάρες και κάποια αρτοσκευάσματα ειδικής διατροφής ( χωρίς γλουτένη, ζάχαρη κτλ). Το κατάστημά μας είχε ντελίβερι και πριν τον ιό. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι όλο και περισσότεροι επιλέγουν να τους παραδώσουμε εμείς το ψωμί της ημέρας διότι θέλουν να αποφύγουν τον συνωστισμό στο κατάστημα. Επίσης για κάποιους μεγαλύτερους ανθρώπους είναι λίγο δύσκολο να ετοιμάσουν χαρτιά ή να στείλουν μήνυμα οπότε είναι προτιμότερο να μείνουν σπίτι και να τους πάμε εμείς της παραγγελία».
Ο Δημήτρης και η Γιώτα μας μετέφεραν ότι πολλοί πελάτες ζητούν να προμηθευτούν μαγιά και αλεύρια διότι έχουν πλέον άφθονο χρόνο στο σπίτι να ετοιμάσουν διάφορες νόστιμες επιλογές. « Μεγάλη ζήτηση αυτό το διάστημα έχουν τα αλεύρια κάθε τύπου και η μαγιά. Ο λόγος είναι ότι υπάρχει άφθονος χρόνος για δημιουργίες στην κουζίνα και έτσι πάρα πολλοί καταναλωτές μας ζητούν τις πρώτες ύλες και στη συνέχεια ετοιμάζουν θα δικά τους αρτοσκευάσματα στο σπίτι τους.»
Ψώνια κατόπιν ραντεβού
Πολλές επιχειρήσεις που έχουν κλείσει προσωρινά , εξυπηρετούν τους καταναλωτές σε περίπτωση ανάγκης. Για παράδειγμα το κατάστημα οπτικών Κατράς κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης ή μέσω του Facebook, δίνει την δυνατότητα σε όσους έχουν ανάγκη από φακούς επαφής ή γυαλιά οράσεως να εξυπηρετηθούν κανονικά.
Τηλεφωνικά εξυπηρετούν και άλλοι κλάδοι τους πελάτες τους όπως το κατάστημα με είδη υγιεινής, χρώματα, υλικά και εργαλεία Σπύρου Bath and Tile. Σε κάθε έκτακτη περίπτωση οι καταναλωτές μπορούν να προμηθευτούν ότι χρειαστούν κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης.
Παράδοση στο σπίτι και για τις φιάλες υγραερίου και άλλα συναφή από την Coral Gas, Kiriaku Professional. Με ένα τηλεφώνημα όλοι έχουν παράδοση στον χώρο τους τις φιάλες υγραερίου, κάρβουνα, μπριγκέτα και ότι άλλο χρειαστούν και μάλιστα έχουν την ευχέρεια να πληρώσουν με κάρτα.
Ακόμη και ζαχαροπλαστεία έχουν ξεκινήσει τις διανομές στο χώρο μας καθώς η όρεξη για γλυκό πάντα υπάρχει αλλά η μετακίνηση στο ζαχαροπλαστείο λίγο δύσκολη. Ο υπεύθυνος του ζαχαροπλαστείου Kassaras Pastry Shop μας μίλησε για το ντελίβερι καθώς ήταν κάτι που ζητούσαν οι ίδιοι οι πελάτες. « Η κατάσταση με τον περιορισμό της μετακίνησης έφερε το ντελίβερι στο ζαχαροπλαστείο μας. Έτσι οι καταναλωτές που θέλουν το γλυκό τους επιλέγουν να τους τα παραδώσουμε εμείς στο σπίτι αντί να έρθουν οι ίδιοι καθώς πρέπει να συμπληρώσουν τα ειδικά έντυπα για να μετακινηθούν. Είναι βέβαια κάτι καινούργιο για εμάς αλλά οι ανάγκες της κατάστασης το έφεραν ώστε να εξυπηρετηθούν όλοι» μας δήλωσε ο κ. Στέφανος Κασσάρας.
Εν κατακλείδι , μπορεί ο κορονοιός να μας έχει περιορίσει στα σπίτια μας για το καλό όλων μας, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τις αγορές μας εύκολα από την τοπική μας αγορά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην ψωνίσουμε από την Κω τις ημέρες του ιού καθώς η λίστα με τους κλάδους που προσφέρουν διανομή στο χώρο σας καθημερινά αυξάνονται.
Σάντυ Λαδικού