Σε περαιτέρω ανατιμήσεις θα προχωρήσουν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ εντός της φετινής χρονιάς, όπως ανέφεραν σχετικά, διευθύνοντες σύμβουλοι από μεγάλα σούπερ μάρκετ και βιομηχανίες της Ελλάδας.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το capital και τον Γιώργο Λαμπίρη, το 68% των ερωτώμενων αναφέρουν ότι έχουν σχεδιάσει ανατιμήσεις σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ, Βάιος Δημοράγκας. Ειδικότερα, αναφορικά με τυχόν ανησυχίες για την οικονομία υπάρχει η πρόβλεψη των ερωτώμενων, το 68% απαντά ότι και το 2023 θα υπάρχουν περαιτέρω αυξήσεις τιμών. Λένε ότι έχουν ήδη σχεδιάσει ανατιμήσεις, κάτι που εξηγείται από το γεγονός ότι είχαμε ήδη μία σταδιακή ανατίμηση και όχι απότομη (επομένως έχουν συγκρατηθεί τιμές) και απορρόφηση του κόστους χωρίς να μετακυληθούν την αγορά.
Πόσο εκτιμούν ότι θα αυξηθεί ο τζίρος
Αυτό που προκύπτει μεταξύ άλλων είναι ότι στην αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, οι Έλληνες CEOs της βιομηχανίας και των σούπερ μάρκετ απαντούν ότι θα υπάρχει ανάπτυξη από 2 έως και 5% για το 53%, ενώ αύξηση 6-10% βλέπει το 28%.
Μείωση κατανάλωσης από -2 έως -5% βλέπουν το 44% και πάνω από 6% το 5% σε όγκο, ωστόσο κάποιοι – το 38% - περιμένουν αύξηση όγκου από 0 έως 1%.
Επιπλοκές στην αγορά
Αναφορικά με τις επιπλοκές στην αγορά, οι βιομήχανοι βλέπουν επιπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλαγή στις συμπεριφορές των καταναλωτών λόγω της πανδημίας και όσων προηγήθηκαν αλλά και λόγω του πληθωριστικού περιβάλλοντος που ακολούθησε. Πολλοί αναφέρονται στα αυξημένα κόστη logistics αλλά και σε κόστη logistics, ενώ θέματα πληρωμών και επάρκειας έρχονται αμέσως μετά, ενώ γίνεται αναφορά και στον κατακερματισμό του λιανεμπορίου που είναι ακόμα κατακερματισμένο για τους λιανέμπορους.
Το online κανάλι των πωλήσεων και οι ευκαιρίες
Διαφορετικές είναι οι αντιλήψεις των λιανεμπόρων αναφορικά με τη χαμηλή ή μηδενική κερδοφορία του online καναλιού. Ωστόσο αποτελεί γρίφο πώς θα συνοδευτεί από κέρδος. Ταυτόχρονα οι επικεφαλής των σούπερ μάρκετ βλέπουν μικρή κερδοφορία γενικότερα, αστάθεια προμηθειών από τους βιομηχάνους, πολυδιάσπαση του λιανεμπορίου. Στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται οι βιομήχανοι στέκονται στο λανσάρισμα νέων προϊόντων και στο μάρκετινγκ και οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ στην χρήση των δεδομένων.
thetoc.gr