Το θέμα του εν λόγω σχεδίου ήταν η καλλιέργεια της συμπερίληψης των μαθητών μεταναστευτικής βιογραφίας, στο πλαίσιο του γενικού σχολείου. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν 20 μαθητές και 4 εκπαιδευτικοί του 1ου Γυμνασίου Κω. Το σχολείο εκπροσωπήθηκε από τους εκπαιδευτικούς κ. Πηλιγκό Παναγιώτη, κ. Καλύβα Βασιλική, κ. Κουβαρά Ευαγγελία και κ. Μπαλασά Ελένη και η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο σχολείο Lyceo Scientifico N.Copernico της πόλης Μπρέσια, της βόρειας Ιταλίας από τις 17 έως τις 22 Ιουνίου 2022.
Καθημερινά, παρακολουθούσαμε τη διδασκαλία διάφορων μαθημάτων, τα υλικά και τα μέσα που χρησιμοποιούσαν και ενημερωθήκαμε για τις υπηρεσίες κοινωνικής και ψυχοσυναισθηματικής υποστήριξης που παρέχονται στο σχολείο, σε σχέση με τα παιδιά με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Ακόμη, πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια για την ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών, ως προς τα σχετικά ζητήματα που αναφύονται στα σχολεία. Κάθε εταίρος παρουσίασε το πλαίσιο ένταξης των μαθητών μεταναστευτικής βιογραφίας της χώρας του και ακολούθησε σύγκριση μεταξύ των σχετικών πλαισίων και αντίστοιχη ανατροφοδότηση.
Επισκεφθήκαμε, επιπλέον, και προσφυγικές δομές και κοινωνικές οργανώσεις από τις οποίες διδαχθήκαμε τη συμπερίληψη στην πράξη.
Τέλος, ταξιδέψαμε και στην πόλη της Βενετίας και ήρθαμε σε επαφή με εκπροσώπους της ελληνικής κοινότητας της πόλης. Εκεί, επισκεφθήκαμε, μεταξύ άλλων, και τον Άγιο Γεώργιο των Ελλήνων όπου μας έγινε ξενάγηση αλλά και είχαμε τη χαρά να μας υποδεχτεί ο Μητροπολίτης Ιταλίας κ.κ. Πολύκαρπος και ο πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών κος Βασίλειος Κουκουσάς.
Η συγκεκριμένη επίσκεψη μας δημιούργησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλα τα επίπεδα και οι γνώσεις και εμπειρίες που αποκτήθηκαν θα συμβάλλουν, αναμφίβολα, στην ενίσχυση των δικών μας πρακτικών, ως προς την ένταξη του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού. Οι μαθητές μας από την άλλη, γνώρισαν μια ξένη χώρα, έκαναν φίλους, είδαν πως λειτουργούν τα σχολεία στο εξωτερικό και ένιωσαν για λίγο ευρωπαίοι πολίτες.
Ο Διευθυντής, Πηλιγκός Παναγιώτης