Η καλύτερη διαφήμιση ενός τόπου είναι ο γαστρονομικός του πλούτος. Η οικογένεια Κοπανέζου τιμά τα απόκρημνα βράχια της Καλύμνου και την φύση της Κω παράγοντας από την δεκαετία του 50 ένα από τα καλύτερα πλέον μέλια παγκοσμίως.
«Ναυαρχίδα» η ετικέτα Thymeli που για ακόμη μία φορά έλαβε αστέρια από τα βραβεία Great Taste Awards. Ακολουθεί το μέλι Melous, που παράγεται στην Κω, κοντά στην Αγία Μελού σε ένα ευλογημένο τοπίο.
Ο Αντώνης Κοπανέζος επέλεξε τον δύσκολο δρόμο της μελισσοκομίας και μίλησε στο Ράδιο Πρώτο 91.5 για τα μελίσσια, τις εξαγωγές εν μέσω πανδημίας και τους νέους στόχους που σύντομα θα επιτευχθούν.
Η μεταφορά των κυψελών είναι μία δύσκολη υπόθεση για κάθε μελισσοκόμο. Για τον Αντώνη όμως είναι ένα ολόκληρο ταξίδι καθώς οι μέλισσες μεταφέρονται με βάρκα σε σημεία μοναδικά της Καλύμνου, που φτάνει κανείς μόνο μέσω θαλάσσης.
«Είμαστε ταγμένοι στην ποιότητα και την παράδοση» λέει το νεότερο μέλος της οικογένειας, εξηγώντας την διαδικασία. Το μέλι Melous προέκυψε τυχαία. Ο μπαμπάς Δρόσος, μετέφερε τις μέλισσές του για αποκατάσταση στην Κω και ανακάλυψε ότι το σημείο ήταν ιδανικό για την ανάπτυξη του μελιού.
Ο βραβευμένος παραγωγός, έκανε ειδική αναφορά στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του θυμαριού της Καλύμνου και της Κω καθώς και σε άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά που αγγίζουν τα όρια των φαρμακευτικών κριτηρίων καθώς οι ειδικοί που δοκίμασαν τις δύο ποικιλίες εντόπισαν ότι ενδεχομένως υπάρχουν ίχνη φαρμακευτικών βοτάνων στα δύο μέλια και ζήτησαν να γίνουν περαιτέρω αναλύσεις.
«Τα προϊόντα διαφημίζουν τα νησιά μας. Η Κως έχει πολλά και απίστευτα προϊόντα ανεκμετάλλευτα. Γίνονται από πολλούς νέους που έχουν επενδύσει στον πρωτογενή τομέα προσπάθειες εξωστρέφειας.»
Το μέλι της οικογένειας έκανε ένα τολμηρό βήμα όταν ξέσπασε η πανδημία του Covid– 19. Ξεκίνησε τις εξαγωγές κυρίως στην Γερμανία , όμως η χάρη του μελιού έφτασε μέχρι την μακρινή Αυστραλία.
Ο δρόμος του εμπορίου την δεδομένη χρονική στιγμή δεν ήταν καθόλου καλή καθώς υπήρχαν τρομερές δυσκολίες μεταφοράς των προϊόντων. Όμως η ζήτηση και η θέληση υπερίσχυσαν και αυτή την στιγμή , η παραγωγή δεν φτάνει καθώς οι ξένοι αγοράζουν συνεχώς το μέλι και μάλιστα σε πολύ υψηλότερη τιμή σε σχέση με την Ελλάδα.
« Το μέλι μας απέκτησε ταυτότητα με τα Great Taste Awards. Έχουμε κοινό σε Γερμανία, Αγγλία, Βέλγιο , Γαλλία άνθρωποι οι οποίοι πληρώνουν πολύ ακριβά για να έχουν το μέλι μας στο ντουλάπι τους.»
Οι κρίσεις φαίνεται ότι δημιουργούν και ευκαιρίες για όσους έχουν διάθεση και έτσι σύντομα θα λειτουργήσει ένα υπερσύγχρονο τυποποιητήριο στην Κάλυμνο το οποίο θα είναι επισκέψιμο και μία μονάδα επεξεργασίας στην Κω.
Εμείς να ευχηθούμε κάθε καλό στο διακεκριμένο μέλι Κοπανέζος που είναι ένα προιόν πρεσβευτής τόσο της Κω όσο και της Καλύμνου.
Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη στον παρακάτω σύνδεσμο: