Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου δημοσιεύει συνολικά στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων και παραβάσεων του μηνός Μαρτίου του 2022, στην εδαφική αρμοδιότητα των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.
Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.
α. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων – δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Μάρτιο του 2022 πραγματοποιήθηκαν 20.437 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν συνολικά 965 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ..
Ενδεικτικά αναφέρονται οι σοβαρότερες – επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις που βεβαιώθηκαν:
· 158 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού
· 71 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους
· 64 για υπερβολική ταχύτητα
· 54 για οδήγηση αυτοκίνητου χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας
· 8 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
· 6 για φθαρμένα ελαστικά
· 5 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
Ειδικότερα, για τις παραβάσεις που σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σημειώνεται ότι, το μήνα Μάρτιο του 2022 συγκροτήθηκαν 70 κλιμάκια τροχονομικών ελέγχων, ελέγχθηκαν 910 οδηγοί και βεβαιώθηκαν 28 παραβάσεις.
Επίσης, από το σύνολο των ελέγχων που διενεργήθηκαν, 661 αφορούσαν επαγγελματικά αυτοκίνητα, στα οποία διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν 34 παραβάσεις.
β. Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Νοτίου Αιγαίου, το μήνα Μάρτιο 2022 σημειώθηκαν 11 τροχαία ατυχήματα, έναντι 16 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2021. Ειδικότερα σημειώθηκαν:
· Κανένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα (έναντι 1 το 2021)
· Τρία (3) σοβαρό τροχαίο ατύχημα (έναντι 1 το 2021)
· Οκτώ (8) ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 14 το 2021)
Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου το μήνα Μάρτιο 2022 καταγράφηκαν 13 παθόντες έναντι 17 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2021. Ειδικότερα καταγράφηκαν:
· Κανένας θάνατος (έναντι 1 το 2021)
· Τρείς (3) σοβαρά τραυματίες (έναντι 1 το 2021)
· Δέκα (10) ελαφρά τραυματίες (έναντι 15 με το 2021)
Επισημαίνεται ότι, οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι:
Η υπερβολική ταχύτητα
Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού
Η παραβίαση της προτεραιότητας
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
Η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης
γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, έχοντας στόχο και σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
· Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
· Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
· Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
· Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
· Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
· Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
· Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
· Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
· Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
· Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
· Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
· Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
· Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων
Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδηγικής κουλτούρας.