Στην νέα ψηφιακή εποχή περνά το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, υποβάλλοντας πρόταση για χρηματοδότηση στη Δράση «Ανάπτυξη και εμπλουτισμός παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών προς επιχειρήσεις» για ένταξη και χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος Νότιο Αιγαίο και του Ταμείου ΕΤΠΑ και σε συνέχεια σχετικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Η συγχρηματοδοτούμενη από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης δημόσια δαπάνη που διατίθεται για την ένταξη πράξεων με την παρούσα πρόσκληση, ανέρχεται σε 1.000.000,00 €.
Η δράση αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου παροχής ψηφιακών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και περιλαμβάνει καινοτόμες δράσεις ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) τοπικής εμβέλειας και σημασίας.
Στο πλαίσιο αυτό, θα ενισχυθούν τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, για την ανάπτυξη και παροχή νέων, καινοτόμων και διευρυμένων ψηφιακών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Ενδεικτικά προβλέπεται.
– ανάπτυξη σύγχρονων συστημάτων Παροχής και Διαχείρισης Ψηφιακών Υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις-μέλη
– εκσυγχρονισμός και ανάπτυξη νέων καινοτόμων εργαλείων ανάπτυξης τοπικής επιχειρηματικότητας
– ψηφιακοί επαγγελματικοί οδηγοί και πλατφόρμες συλλογής δεδομένων
– εξοπλισμός και λογισμικό για την αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, θα ενεργοποιηθούν δράσεις και εργαλεία αξιοποιήσιμα από επιχειρήσεις που αναζητούν κατευθύνσεις σε θέματα ανάπτυξης καινοτομίας, τεχνολογίας, ανθρώπινου δυναμικού και στρατηγικής πληροφόρησης, κεφαλαιοποιώντας εξελίξεις κυρίως στους στρατηγικούς τομείς της χώρας και σε επαγγέλματα που κρίνονται κρίσιμα για την αγορά σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα, ή/και σε τομείς που επηρεάζονται άμεσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εργασίας και τον προσανατολισμό στην πράσινη οικονομία, με παράλληλη τομεακή διάσταση.
Ως ελάχιστος προϋπολογισμός (συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη) των υποβαλλόμενων πράξεων ορίζεται το ποσό των 200.000.00€.
Την τελευταία δεκαετία, η ευρεία υιοθέτηση των ψηφιακών τεχνολογιών ανάγκασε τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν αυτές τις τεχνολογίες προκειμένου να διαφοροποιήσουν τις προτάσεις τους, να ενισχύσουν την παραγωγικότητά τους και να βελτιώσουν την ανάλυση πληροφοριών.
Η ψηφιακή εποχή δημιουργεί νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες και σηματοδοτεί εκείνες τις διαδικασίες για την επίτευξη βιώσιμης επιχειρηματικής ανάπτυξης. Η ψηφιοποίηση έχει έρθει στο προσκήνιο στην κοινωνία, αλλάζοντας τις προσδοκίες των πελατών, αναστατώνοντας τα τρέχοντα επιχειρηματικά οικοσυστήματα και ανοίγοντας νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Προκειμένου να επωφεληθούν από αυτό, προτρέπεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
Ο ψηφιακός επιχειρηματικός μετασχηματισμός υπερβαίνει τον απλό ψηφιακό μετασχηματισμό μεμονωμένων διαδικασιών ή πληροφοριών, αλλάζοντας ολόκληρη την επιχείρηση και τη στρατηγική της, υιοθετώντας μια προσέγγιση εξυπηρέτησης με γνώμονα τον πελάτη. Οι εταιρείες, που ορίζονται ως ήδη εγκατεστημένοι, μεγάλοι οργανισμοί, που προσφέρουν ένα βασικό προϊόν ή υπηρεσία, αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες προκλήσεις για την πραγματοποίηση του μετασχηματισμού λόγω της ισχυρής οργανωτικής τους κληρονομιάς.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια περίπλοκη προσπάθεια που παρέχει μεγάλες δυνατότητες για τη βελτίωση των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων, αλλά έχει προκλήσεις και εμπόδια που κάθε οργανισμός πρέπει να ξεπεράσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, στην Ελλάδα οι κυριότεροι λόγοι πλοήγησης στο Διαδίκτυο αφορούν στην αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (70% των Ελλήνων στο Internet), στην επικοινωνία με ηλεκτρονικά μηνύματα (62%) ενώ ακολουθούν με σημαντικά ποσοστά η αναζήτηση πληροφοριών για απόκτηση γνώσης (49%), η online ενημέρωση (45%) και η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με κάποια επίσημη βαθμίδα εκπαίδευσης (33%).
Βάσει των παραπάνω, σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων ενδιαφέρεται για την αναζήτηση ευρυζωνικού περιεχομένου που προέρχεται από επιστημονικές εκδόσεις, από περιοδικές εκδόσεις και εκδόσεις τύπου, καθώς και από επιχειρήσεις που επεξεργάζονται και διαθέτουν ελληνικό ευρυζωνικό περιεχόμενο κυρίως στον τομέα της ενημέρωσης.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στα τελευταία τρία έτη ο αριθμός των διαδικτυακών websites διπλασιάστηκε και ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση του online κοινού βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο από ποτέ.
Πηγή:www.dimokratiki.gr