Και ξαφνικά εκατομμύρια άνθρωποι σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης έμαθαν σε μία στιγμή την Κω. Είτε επρόκειτο για έναν από τους 18 εκατομμύρια ακολούθους του μόλις 17 ετών Ισπανού ποδοσφαιριστή μόνο στο Ιnstagram, είτε αναγνώστης των άπειρων δημοσιευμάτων του ξένου και ελληνικού τύπου, ένα βίντεο, μία φωτογραφία έδωσε τέτοια αναγνωρισιμότητα στην Κω που ούτε όλα τα λεφτά που έχουν ξοδευτεί διαχρονικά για την προβολή του νησιού δεν έχουν φέρει. Σε όρους marketing και επικοινωνίας, είναι το πολυπόθητο awareness που συνήθως απαιτεί αρκετά χρήματα για να επιτευχθεί.
Το παιδί θαύμα του ισπανικού ποδοσφαίρου με την κινηματογραφική ιστορία βρίσκεται στην Κω για διακοπές με την καλή του και δεν το κρύβει. Όχι μόνο δεν ήρθε ινκόγκνιτο, αλλά το αποκάλυψε ο ίδιος σε story στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γράφοντας Κως με μεγάλα γράμματα. Είναι η στιγμή που τρέλανε τον ποδοσφαιρικό πλανήτη.
Μία εικόνα τόσο δυνατή και ανεκτίμητη σε αξία, καθώς πριν λίγες ημέρες είχε στεφθεί πρωταθλητής Ευρώπης στην Γερμανία ο Ισπανός ποδοσφαιριστής εντυπωσιάζοντας τους πάντες με τις ποδοσφαιρικές του ικανότητες.
Βλέποντας λοιπόν τις δημοσιεύσεις του ίδιου του Γιαμάλ τόσο από το ξενοδοχείο στην Καρδάμαινα που μένει, όσο και από τις βόλτες του με σκάφος στις ελληνικές θάλασσες να χαίρεται και να καμαρώνει σαν μικρό παιδί που είναι κυριολεκτικά, σημειώνω μερικές σκέψεις επικοινωνιακού χαρακτήρα.
Ο Λαμίν Γιαμάλ έκανε ένα «δώρο» 24 καρατίων στην Κω. Έχοντας εκατομμύρια ακόλουθους και φαν, αδιαμφισβήτητα επρόκειτο για έναν πρώτης τάξεως opinion leader, trend setter, influencer όπως σας αρέσει καλύτερα πείτε τον. Ζώντας την κάθε στιγμή με τον νεανικό του ενθουσιασμό και χωρίς καμία δόση σταρισμού ο ίδιος μοιράστηκε με τον κόσμο ολόκληρο τις διακοπές του.
Σκεφτείτε μόνο πόσα παιδιά θα προσπαθήσουν να πείσουν τους γονείς τους να έρθουν στην Κω για διακοπές. Πόσοι φαν του ίδιου του ποδοσφαιριστή αλλά και της Μπάρτσα θα θέλουν να δουν από κοντά αυτές τις μαγευτικές εικόνες του ελληνικού καλοκαιριού που έζησε το είδωλό τους.
Κάποτε ήταν το παιχνίδι παπαράτσι επωνύμων. Τώρα αυτό το μοτίβο τείνει να εκλείψει καθώς ακόμη και οι επώνυμοι που αναζητούν λίγες στιγμές μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας δηλώνουν τι κάνουν , που βρίσκονται και πως περνάνε.
Πολύ έξυπνα το τουριστικό και επικοινωνιακό επιτελείο της Κω θα μπορούσε να κάνει αρκετά πράγματα επικοινωνιακά και να εκμεταλλευτεί την μία στο εκατομμύριο στιγμή που δόθηκε απλόχερα και χωρίς ανταλλάγματα από τον αθλητή σταρ.
Η έλευση του έχει όμως και παράδοξα. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ο έφηβος ανήκει στην ελίτ του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, είναι μέλος της Μπαρτσελόνα και διαμένει σε ξενοδοχείο του ομίλου Μήτση που στηρίζεται από την Ρεάλ Μαδρίτης!
Μάλιστα σε μία από τις φωτογραφίες που ανήρτησε ο Γιαμάλ στην οθόνη της τηλεόρασης γράφει σε λεζάντα «αφήστε τα παιδιά σας να προπονηθούν σαν την Ρεάλ Μαδρίτη». Το πιο σουρεαλιστικό είναι ότι αυτή την εποχή είναι σε εξέλιξη το αθλητικό καμπ της Ρεάλ στο ίδιο ξενοδοχειακό συγκρότημα του ομίλου Μήτση στην Καρδάμαινα όπου διαμένει με την κοπέλα του ο άσος της Μπαρτσελόνα! Λέτε να βρεθεί σε κάποια πρωινή προπόνηση με τα παιδιά;
Σε άλλη φωτογραφία κατά την διάρκεια των διακοπών του στην Κω, ο νεότερος σκόρερ σε Euro φωτογραφήθηκε φορώντας φανέλα του Νεϊμάρ με το νούμερο 11 της ομάδας Σάντος δηλώντας έτσι τον θαυμασμό του στον μεγάλο ποδοσφαιριστή. Μάλιστα η βραζιλιάνικη ομάδα τον προσκάλεσε μέσω Instagram στο Βίλα Μπελμίρο ως ένα ευχαριστώ.
Εντοπίσαμε βίντεο τουριστών όπου έχουν πλάνο του σούπερ σταρ είτε στην θαλαμηγό , είτε στο ξενοδοχείο με την κοπέλα του. Υπάρχει λοιπόν υλικό που θα μπορούσε η Κως να χρησιμοποιήσει επικοινωνιακά ξεκινώντας καταρχήν από όλα τα διαδικτυακά κανάλια επικοινωνίας του δήμου και του τουριστικού μας προορισμού, όπου με έξυπνο περιεχόμενο θα γνωστοποιούσαμε στους ακόλουθους ότι ο διάσημος ποδοσφαιριστής επέλεξε την Κω για διακοπές και το καμαρώνει κιόλας.Θα έδινε συνέχεια ( πολυπόθητο engagement) αυτό στα ποστ, στόρι αλλά και δημοσιεύματα στα ΜΜΕ.
Για να καταλάβει κανείς πως άλλοι τουριστικοί προορισμοί χτίζουν το όνομα τους βασιζόμενοι στην προσέλευση επωνύμων, χρόνια ολόκληρα η Μύκονος διαθέτει στελέχη που έχουν ως μοναδική εργασία το να προσελκύουν επώνυμους από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Μεγάλες εταιρείες δίνουν χρυσάφι στα πόδια επωνύμων για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους με cross media τακτικές (δηλαδή πολυκαναλικά). Αυτό συμβαίνει αυτές τις ημέρες εντελώς δωρεάν για την Κω. Χάρη στον Λαμίν Γιαμάλ.
Μάλιστα εντοπίσαμε και άπειρα δημοσιεύματα με ολόκληρη την ιστορία της Κω, τα μέρη που πρέπει να επισκεφτεί ο τουρίστας και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νησιού με αφορμή τις διακοπές του. Με απόλυτη ειλικρίνεια σας το λέω ότι καμία πληρωμένη προβολή δεν θα μπορούσε να αποφέρει τέτοια αποτελέσματα.
Δεν ξέρω αν ο μόλις 17 ετών άσος της Μπαρτσελόνα είναι ακριβοθώρητος. Νομίζω όμως ότι θα μπορούσε ο δήμος Κω να στείλει ένα καλάθι με δώρα τοπικά μαζί με μία χειρόγραφη προσωπική ευχαριστήρια κάρτα του δημάρχου Κω κ. Νικηταρά για το γεγονός ότι επέλεξε το νησί μας για διακοπές και το μοιράζεται με όλο τον πλανήτη. Όπως η Σάντος προσκάλεσε δημόσια τον Γιαμάλ στην Βραζιλία και στην χώρα του καφέ και της σάμπα. Ποτέ δεν ξέρεις, αυτή η προσέγγιση από τον δήμο Κω, μπορεί να είναι και η επόμενη ανάρτηση του διάσημου ποδοσφαιριστή!
Σάντυ Λαδικού