Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

N. Σβύνου: Δεν αρκεί ο αριθμός των αφίξεων για να κριθούν οι επιδόσεις του τουρισμού

21/08/2023
121 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Η Ελλάδα βαδίζει προς μια νέα χρονιά ρεκόρ σε επίπεδο τουριστικών αφίξεων και εισπράξεων, δηλώνει η αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, πρόεδρος του ΙΤΕΠ και της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, Ντίνα Σβύνου. Σημειώνει ότι δεν αρκεί ο αριθμός αφίξεων προκειμένου να κριθούν οι επιδόσεις του τουρισμού. Χρειάζεται να δοθεί προσοχή και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της τουριστικής περιόδου. Απαιτείται δε μία ολοκληρωμένη και στοχευμένη στρατηγική τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο προορισμού.
Τέλος, η κα Σβύνου αναφέρεται στην υποψηφιότητά της ως περιφερειακή σύμβουλος με την παράταξη του Γιώργου Χατζημάρκου, σημειώνοντας ότι: «Ο Γιώργος Χατζημάρκος είναι ένας επιτυχημένος περιφερειάρχης, ένας άνθρωπος με όραμα που επένδυσε στον τουρισμό και στην ανάπτυξη των νησιών μας. Πιστεύω στη δύναμη που μας δίνει η γνώση, η εμπειρία και η διάθεση για προσφορά. Αυτή τη δύναμη μπορώ να τη διοχετεύσω στους συμπατριώτες μας και για το λόγο αυτό δηλώνω παρών στις προσεχείς εκλογές».

• Κυρία Σβύνου, πώς θα χαρακτηρίζατε τη φετινή τουριστική σεζόν, σύμφωνα με τη μέχρι τώρα πορεία της; Προβλέπεται νέο ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό;
Έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα στο χώρο του τουρισμού, μετά από μια μεγάλη κρίση κατά τη διάρκεια της οποίας η χώρα μας κέρδισε -όχι τυχαία- το στοίχημα στην ορθή διαχείριση, στην ασφάλεια, στην υπευθυνότητα. Η Ελλάδα και κυρίως οι νησιωτικοί προορισμοί όπως και η Αθήνα βρίσκονται στις πρώτες θέσεις ζήτησης, ο αριθμός αφίξεων είναι αυξημένος σε σχέση τόσο με το 2022 όσο και με το 2019 και αν όλα συνεχίσουν χωρίς «εκπλήξεις» τότε βαδίζουμε προς μια νέα χρονιά ρεκόρ. Ρεκόρ φαίνεται πως θα έχουμε και στις τουριστικές εισπράξεις, λόγω όμως της ποσότητας και μόνο των επισκεπτών, καθώς η μέση τουριστική δαπάνη καταγράφεται μειωμένη. Θέλω να τονίσω, ότι δεν αρκεί ο αριθμός αφίξεων προκειμένου να κριθούν οι επιδόσεις του τουρισμού. Αν θέλουμε να μιλάμε ολοκληρωμένα θα πρέπει να αναφερόμαστε σε μια σειρά παραμέτρων που φέρουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της τουριστικής περιόδου.


• Ποιες είναι οι προκλήσεις που συνεχίζει να αντιμετωπίζει ο τουρισμός σήμερα;
Ο τουρισμός αλλάζει, εξελίσσεται, οι προσδοκίες των επισκεπτών διευρύνονται σε θέματα αειφορίας, βιωσιμότητας, αναζητούνται εμπειρίες, νέες εικόνες, αυθεντικότητα. Σε αυτά καλούνται να προσαρμοστούν τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι προορισμοί. Δεν είναι τυχαίο ότι τα μικρά νησιά έχουν τόσο μεγάλη ζήτηση, είναι αυτά που έχουν κρατήσει το άρωμα, την εικόνα και τη γεύση ελληνικής φιλοξενίας και μάλιστα εκεί θέλει μεγάλη προσοχή στον τρόπο που θα αναπτυχθούν περαιτέρω ώστε να διατηρήσουν την αυθεντικότητά τους.
Ο τουρισμός αποτελεί τον πυλώνα της οικονομίας μας, δημιουργεί θέσεις εργασίας, ευκαιρίες, επενδύσεις, προάγει τον πολιτισμό και την ιστορία μας και σαφέστατα απαιτείται ολοκληρωμένη και στοχευμένη στρατηγική τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και επιμέρους στον κάθε προορισμό. Είναι αυτή η στρατηγική που θα κατευθύνει τις επιθυμητές ιδιωτικές επενδύσεις, τις απαιτούμενες επενδύσεις σε υποδομές ανά προορισμό αλλά και την ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων του κάθε προορισμού ξεχωριστά σε επίπεδο branding και marketing.
Οι προκλήσεις πολλές και αυξανόμενες και καλούνται όλοι, υπουργείο τουρισμού, περιφέρεια, δήμοι, επιχειρηματίες να είμαστε ένα βήμα μπροστά από αυτές.

• Πώς κατά τη γνώμη σας η Ρόδος κατάφερε έπειτα από την κρίση των πυρκαγιών να ανακάμψει τουριστικά;
Πριν λίγες μέρες τοποθετήθηκα για «το θαύμα» της Ρόδου… αυτό που επέδειξαν πρώτα οι ίδιοι οι πολίτες, εθελοντές, το σύνολο των επιχειρήσεων και της κοινωνίας όπου μπροστά από την ίδια την καταστροφή, την αγωνία και τον πόνο που βίωναν, άνοιξαν τα σπίτια τους για να φιλοξενήσουν κόσμο, μαγείρευαν στις πλατείες αλλά και στα οργανωμένα κέντρα συγκέντρωσης, καθησύχαζαν και «διασκέδαζαν» τους επισκέπτες. Αυτό είναι ο Έλληνας, αυτό είναι η φιλοξενία, αυτό είναι ο νησιώτης.
Το δεύτερο θαύμα είναι η ταχύτατη ανάκαμψη του προορισμού. Αυτή τη στιγμή, μετά από λίγες μόνο εβδομάδες από την καταστροφική πυρκαγιά, οι πληρότητες επανέρχονται, έχουμε σταματήσει πια να μιλάμε για ακυρώσεις και μετράμε το κύμα νέων κρατήσεων.
Τα νησιά μας, έχουν αποδείξει την ανθεκτικότητά τους σε μια σειρά από κρίσεις που έχουν διανύσει. Έτσι και στο νησί της Κω, βιώσαμε τη μεταναστευτική κρίση το 2015 και το 2016 και όταν επανακάμψαμε, το 2017 είχαμε το φονικό σεισμό… για να περάσουμε το 2020 στην παγκόσμια κρίση του κορωνοϊού. Αποδείξαμε ότι στα δύσκολα ενώνουμε τις δυνάμεις μας και αγωνιζόμαστε. Δεν είναι τυχαία η ταχύτατη επαναφορά μας. Τη δύναμη τη δίνουν οι ίδιοι οι άνθρωποι μέσα από την αγάπη για τον τόπο μας.


• Έπειτα από μία επιτυχημένη πορεία ως πρόεδρος του ΙΤΕΠ και της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, αποφασίσατε να διεκδικήσετε ρόλο στα αυτοδιοικητικά πράγματα του τόπου, ως μέλος της παράταξης του Γιώργου Χατζημάρκου. Ποιο το κίνητρο της απόφασής σας;
Ο χώρος του τουρισμού είναι πολύπλευρος, έχει κυρίαρχη θέση στην οικονομία των νησιών μας αλλά και στον τρόπο ζωής μας. Αν η δική μου πορεία μετά από 9 χρόνια προεδρίας στην Ένωση Ξενοδόχων Κω κρίνεται επιτυχημένη, είναι γιατί πέραν του συνδικαλισμού, ασχοληθήκαμε και με άλλους τομείς, τον τομέα της παραγωγής, της βιωσιμότητας, αναπτύξαμε δράσεις κοινωνικής ωφέλειας, ήρθαμε κοντά στα προβλήματα των συμπολιτών μας.
Δώσαμε μεγάλη έμφαση στη σύζευξη πρωτογενή με τριτογενή τομέα και μάλιστα μαζί με την αντιπρόεδρό μας την κυρία Τριανταφυλλοπούλου καταφέραμε να αυξηθεί η απορρόφηση τοπικών προϊόντων και κατά συνέπεια και η παραγωγή κατά 40% μέσα στην εννιαετία. Ολοκληρώσαμε πολλές δράσεις, δίδοντας μια άλλη διάσταση στο ρόλο της Ένωσης Ξενοδόχων Κω -πέραν της καθιέρωσής της ως παράγοντα στα κέντρα αποφάσεων.
Ο Γιώργος Χατζημάρκος είναι ένας επιτυχημένος περιφερειάρχης, ένας άνθρωπος με όραμα που επένδυσε στον τουρισμό και στην ανάπτυξη των νησιών μας. Δεν είναι τυχαίο που σε πανελλαδικό επίπεδο τον αποκαλούν τον «περιφερειάρχη του τουρισμού».
Πιστεύω στη δύναμη που μας δίνει η γνώση, η εμπειρία και η διάθεση για προσφορά. Αυτή τη δύναμη μπορώ να τη διοχετεύσω στους συμπατριώτες μας και για το λόγο αυτό δηλώνω το παρών στις προσεχείς εκλογές.


Συντάκτης: Δημήτρης Γκαρτζώνης - dimokratiki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ