Α. ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ: Εντυπωσιακή η δημόσιασυζήτηση του θέματος μιας λακκούβας που γέμισαν με ασφαλτόμιγμα με τοπικήεπέμβαση2ΔημόσιοιΥπάλληλοι του νησιού μας. Πράγματι υπαρχει σοβαρόπρόβλημα με την συντήρηση του επαρχιακού δρόμου. Αν ο κ. Περιφερειάρχης δεν το σχολίαζε τόσο άσχημα δεν θα έσπερνε τέτοιες διαστάσεις!Το ζητούμενο στην εποχή μας είναι η συμμετοχή και ο έλεγχος! Τα περί σχεδίου και στημένου δεν ενδιέφερε και δεν παράγει θετικό αποτέλεσμα για το νησί μας.
Β. ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΔΙΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΩ:. ¨Δημοσίευσητης20/05/2021μιλά για δημοπράτηση έργου 700.000 ευρώ, που σύμφωνα με τη μελέτη προβλέπεται η συντήρηση (αποκατάσταση του οδοστρώματος) τμημάτων της επαρχιακής οδού Κως – Κέφαλος.Δεύτερη δημοσίευση25/022022Αρ. Πρωτ.: 21094 /1511της περιφέρειας στο θεμα 5. Έγκριση πρακτικού δημοπρασίας (2ο στάδιο: Έλεγχος: «Δικαιολογητικών ΠροσωρινούΑναδόχου» - «Κατακύρωση σύμβασης») του ηλεκτρονικού μειοδοτικού διαγωνισμού μεσυστημικό αριθ. 180654 του έργου: «Τριετής συντήρηση οδικού δικτύου αρμοδιότηταςΠ.Ν.ΑΙ. κεντρικού οδικού άξονα νήσου Κω»}. Η τριετία συμπεριλαμβάνει και το 2024 και μπορούμε να καθορίσουμε ευθύνες. Οπρώτος που εκτίθεται με την Λακκούβα της Κω είναι ο εργολάβος και το σύστημα εργολαβιών στην συντήρησηέργων υποδομής. Και μετα οι τεχνικές υπηρεσίες της περιφέρειας (εάν υπάρχουν) και τελικά και πάνω από όλους η πολιτική ηγεσία της περιφέρειας. Όμως η αντίδραση του Περιφερειάρχη θα έπρεπε να είναι στην αντίθετηκατεύθυνση.
Γ.Πρώταο κ. Περιφερειάρχης θα έπρεπε να ευχαριστήσει τους Δημοσιους Λειτουργούς. Μετα να στραφεί στον έλεγχο του εργολάβου και των υπηρεσιών του. Τελικά να εξαγγείλει ένα πρόγραμμαάμεσηςαντιμετώπισης των λακκούβων που υπάρχουν. Για παράδειγμα το τμήμα του επαρχιακού δρόμου από την έξοδο της πόληςμέχριτηνδιασταύρωση με τα πρώταφανάριαείναι άκρωςεπικίνδυνο!Εδώ και 2 χρόνια στο τμήμα που ο φωτισμός δεν λειτουργεί! Ποιος ευθύνεται; Τα περισσότεραπαράπονα για την κατάσταση τα δέχεται ο Δήμαρχος και η Αστυνομία αλλά για ευνόητους λόγους δεν μιλούν. Η ΕΔΕ κάνει τα πράγματα χειρότερα!Ο κ. Περιφερειάρχης(οι σύμβουλοι του που τον συνεπικουρούν και κάποιοι δημοσιογράφοι)μιλούν για σχέδιο και σκόπιμηυπονόμευση!Αςονοματίσουν τους εχθρούς τους αςπροσφύγουν στην δικαιοσύνη για ‘’διάδοσηψευδώνειδήσεων ή παραβίασης της νομιμότητας’’.
Δ..Ο Περιφερειάρχης έκανε κακό χειρισμό και δυστυχώς οι νεοεκλεγμένοι τοπικοί περιφερειακοίσυμβούλουκακώςταυτίζονται μαζί του. Ο δρόμος είναιγεμάτοςκαθιζήσεις και η παρόδια βλάστηση μια πάγια πληγή και μια πάγια ασχήμια! Τα πολιτικά ζητήματα που τίθενται είναι: 1. Οι ελλείψεις στις συμβάσεις ανάθεσης. 2. Η ποιότητατοςεπισκευαστικώντεχνικών που εφαρμόζονται. 3. Η μέθοδος της εργολαβίας σε σχέση με την προγραμματική σύμβαση με τον Δήμο.
(Τετάρτη απόγευμα16.00 κατεβαίνοντας από Κέφαλοβλέπουμε ένα ΙΧ , εάνφορτηγάκι και2 οδηγοί και ένας εργάτης με το φτυάριρίχνειασφαλτόμιγμα σε μια λακκούβαπριν την Λίμνη. Κτυπά με το φτυάριγια να οριζοντιωθεί η επιφάνεια. Ηεπέμβαση …ολοκληρώθηκε!)
Ε. Για όλα τα τεχνικά έργα υπάρχουνπροδιάγραφες. Για την επούλωση λάκκων (pothole repair)υπάρχουν 4 μέθοδοι,ανάλογα με την ποιότητα που επιδιώκουμε
- Πλήρωση χωρίς συγκολλητική επάλειψη.
- Πλήρωση με συγκολλητική επάλειψη άνευ τετραγωνισμού.
- Πλήρωση με συγκολλητική επάλειψη & τετραγωνισμό.
- Πλήρωση με εκτοξευόμενο ασφαλτόμιγμα (spray patching)
Η περιφέρεια μας ακολουθεί την ποιο απλοϊκή και ποιο φτηνήλύση!Το αποτέλεσμα είναι κακό. Η επέμβαση των Αστυνομικών ηταν πρόχειρη. Η Περιφέρεια Ν. Αιγαίουόμως κάνει την προχειρότητα καθεστώς!
Ζ. ΠΡΟΤΑΣΗ: Αντί των ατελέσφορωνεργολαβιώνη περιφέρεια με προγραμματικήσύμβαση θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τον Δήμο Κω στην αγορά πολυμηχανήματος επούλωσης λακκούβων σαν αυτό που εχουν πολλοίδήμοι της Χώρας μας (φωτο).Αλλά φαίνεται οι εργολαβίες έχουν άλλα οφέλη!.
Ν. Μυλωνάς