Πανικός στο Ανατολικό Αιγαίο και "καταιγίδα" επιστολών στο Υπουργείο Ναυτιλίας από φορείς, για την άδικη φορολογία των επαγγελματιών του θαλάσσιου τουρισμού, σε σχέση με τους ... ευκαιριακούς!
Δείτε τη διαμαρτυρία φορέων του κλάδου αλλά και τις επιστολές από επαγγελματίες προς τον Υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη.
ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ ΑΦΙΞΕΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΧΑΤΗΡΙ ΤΩΝ OFFSHORE ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ !!!!
- ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΦΜ
- ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΟΥΝ POS
- ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ
- ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ
- ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Καταστροφικές είναι τελικά οι συνέπειες της εφαρμογής των άρθρων 8 & 9 του Νόμου 4926/2022 αφού η αύξηση του κόστους παραμονής ενός Επαγγελματικού σκάφους αναψυχής στην Ελλάδα έχει φτάσει το 1900% !
Οι ακυρώσεις των προγραμματισμένων αφίξεων στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου με αυτή την κατηγορία των σκαφών (Commercial ή primitive build) δυστυχώς είναι πλέον γεγονός, καθώς οι αυξήσεις που επιβάλλει η εφαρμογή του Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής σε σύγκριση με την μέχρι σήμερα φορολόγηση, ξεπερνούν κάθε λογική!
Ο σκοπός όμως της υπεροφορόλογησης αυτής είναι άλλος και κρύβεται στα ψιλά γράμματα του άρθρου 8 του ίδιου Νόμου .
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με μεγάλη χαρά και τιμή ανακοίνωσε ότι η απελευθέρωση των δυνάμεων του θαλάσσιου τουρισμού θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του εγχώριου Cluster του yachting, στον πολλαπλασιασμό των θέσεων εργασίας, στην κινητροδότηση των commercial yachts για homeporting σε ελληνικούς λιμένες και γενικότερα στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Αυτό αποτελεί και πρωταρχικό στόχο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων, ως μέρος της εθνικής θαλάσσιας αναπτυξιακής στρατηγικής.
Πράγμα ψευδές καθώς η Άδεια εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας, δεν θα φέρει έσοδα στο Ελληνικό Δημόσιο αφού το μόνο που θα εισπράξει το Ελληνικό Κράτος θα είναι το 5,2% ΦΠΑ και ένα μικρό παράβολο και πέραν αυτού ακόμα και πριν την εφαρμογή “e-CharterPermission” το ίδιο σκάφος είχε κάθε δικαίωμα δραστηριοποίησης στην Ελλάδα ανεξαρτήτως σημαίας αρκεί να λάμβανε ΑΦΜ στην Ελλάδα για το σκοπό της δραστηριοποίησης του και μάλιστα χωρίς περιορισμό .
Άρα ουσιαστικά ο νόμος αυτός έγινε για να εξυπηρετηθούν τα σκάφη αυτά τα οποία ανήκουν σε εταιρείας Offshore και δεν επιθυμούν τη νόμιμη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα δηλαδή με εγγραφή στο Μητρώο και λήψη ΑΦΜ, όπως δραστηριοποιούνται τα νόμιμα σκάφη.
Με άλλα λόγια μια Κολομβιανή Εταιρεία μπορεί με ένα απλό email να συνδεθεί χωρίς καμία άλλη πιστοποίηση (TAXIS κλπ) σε Εφαρμογή του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που εποπτεύεται από την ΑΑΔΕ και λοιπούς φορείς του Ελληνικού Δημοσίου να αιτηθεί ηλεκτρονικά «Άδεια εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» η οποία θα του εγκριθεί και να πληρώσει ένα παράβολο 1-1,200 ευρώ και ΦΠΑ 5.2% επί του ποσού του ναυλοσυμφώνου το οποίο δεν έχει έλεγχο ούτε στο ύψος προς τα πάνω αλλά ούτε προς τα κάτω .
Ακολουθούν οι επιστολές διαμαρτυρίας στο ΥΝΑ:
portcity.gr