Για τους παράγοντες που οδήγησαν την διοίκηση του ξενοδοχείου Neptuneνα χορηγήσει οικονομικό bonusστο προσωπικό, την έλλειψη εργατικού δυναμικού παγκοσμίως, τις ανατιμήσεις και την ενεργειακή κρίση αλλά και την πορεία της τουριστικής περιόδου, μίλησε στο Βήμα της Κω και Ράδιο Πρώτο 91.5 ο γενικός διευθυντής Κώστας Ζαρίκος.
Ηθική υποχρέωση η οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων
« Η αντίληψη του ομίλου εδώ και χρόνια, γυρνάει γύρω από την λέξη σεβασμός. Η δουλειά γίνεται από τους ανθρώπους. Από τους συνεργάτες μας. Πλέον είναι δύσκολος ο στόχος της εύρεσης προσωπικού. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι επέστρεψαν φέτος για δουλειά στο Neptuneκαι έτσι η οικονομική ενίσχυση ήταν μία ηθική υποχρέωση».
Θυμίζουμε ότι τις προηγούμενες ημέρες γνωστοποιήθηκε ότι η διοίκηση του ξενοδοχείου αποφάσισε να χορηγήσει ένα οικονομικό bonusύψους έως 700 ευρώ σε όλους τους εργαζόμενους ως ένα ευχαριστώ για τις υπηρεσίες που προσφέρουν , κατατάσσοντας το ξενοδοχείο κορυφαίο στις προτιμήσεις των πελατών.
Έτσι δόθηκε σε όλους από μία προπληρωμένη κάρτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορές σε πρώτες ανάγκες όπως ότι σχετίζεται με την σίτιση.
Σε εξέλιξη η παγκόσμια μεγάλη φυγή από τη δουλειά
Για το GreatResignation, την παγκόσμια τάση που θέλει την μαζική παραίτηση εργαζομένων από όλους τους κλάδους, ρωτήθηκε η έμπειρος διευθυντής ο οποίος γλαφυρά ανέφερε ότι κανείς δεν ξέρει που έχουν πάει όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι.
« Ειδικά για τον τουρισμό έφυγαν πολλοί από την εργασία τους και δεν επέστρεψαν. Κανείς δεν ξέρει που πήγαν. Δεν είναι ελληνικό το φαινόμενο αλλά παγκόσμιο. Περιμένουμε τις έρευνες που είναι σε εξέλιξη για να δούμε που έχουν απορροφηθεί διότι ειλικρινά κανείς δεν ξέρει. Δεν ξέρουμε τι απέγιναν όλοι αυτοί οι άνθρωποι».
50% αύξηση σε όλα – Μειωμένα τα κέρδη στις επιχειρήσεις
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα όσα ανέφερε ο κ. Ζαρίκος για τις ανατιμήσεις και την αύξηση στην αγορά προϊόντων υπηρεσιών και το πόσο επηρεάζουν τη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων.
« Πουλάμε με τιμές του 2019 όμως υπάρχει μία ανατίμηση σε όλα 50%. Αυτό σημαίνει ότι λειτουργούμε με μειωμένο κέρδος. Αν θα επηρεάσει το μοντέλο allinclusiveκαι ήρθε η στιγμή της αλλαγής αυτού του μοντέλου, δεν βλέπω κάτι τέτοιο. Δεν κλείνει εδώ το allinclusive. Επικρατεί το συγκεκριμένο μοντέλο. Αυτό που ψάχνει ο πελάτης είναι η ασφάλεια όχι εάν το ξενοδοχείο είναι allin. Αναβαθμίζουμε τα επίπεδα ασφάλειας για να έχουμε ικανοποιημένους πελάτες».
Υποδομές: Ντρεπόμαστε να δικαιολογούμε συνεχώς την κατάσταση
Ο κ. Ζαρίκος σχολίασε και τις δημόσιες υποδομές του νησιού τονίζοντας ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. « Είναι κάτι που ξέρουμε, που το βλέπουμε, το ζούμε. Υπάρχει πρόβλημα στην Κω. Τα βλέπουν και οι πελάτες. Από πλευράς μας ντρεπόμαστε να δικαιολογούμε συνεχώς. Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης. Υπάρχουν όμως και χειρότερα μέρη. Ήδη το ένα πρόβλημα που υπήρχε, το αεροδρόμιο λύθηκε και βλέπουμε τα αποτελέσματα».
Στα ψηλά η ζήτηση για Κω και τον Οκτώβρη
Τέλος, η σεζόν εξελίσσεται καλά με τον Οκτώβρη να βρίσκεται σε υψηλή ζήτηση. « Πάντα ο Οκτώβρης είναι καλός μήνας για την Κω διότι είναι προορισμός για Γερμανούς τουρίστες όπου υπάρχουν διακοπές και από τα σχολεία εκείνο το μήνα».
Ακούστε ολόκληρη την συνέντευξη στον παρακάτω σύνδεσμο: