Δεν πάει άλλο.
Σε μια περίοδο που η ακρίβεια εξανεμίζει το λαϊκό εισόδημα οι εφοπλιστές βάζουν ξανά φωτιά στα εισιτήρια και τα ναύλα των ακτοπλοϊκών πλοίων.
√ Είδος πολυτελείας η μετακίνηση των νησιωτών με το πλοίο αλλά και οι διακοπές στα νησιά, για την εργατική λαϊκή οικογένεια.
√ Τώρα μέτρα προστασίας για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με βάση τις ανάγκες των επιβατών, των ναυτεργατών.
Δεν γίνεται να δεχτούμε ότι για να ταξιδεύσει σήμερα μια τετραμελής οικογένεια από Κω για τον Πειραιά, να θέλει μόνο για εισιτήρια, χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς θέση, δηλαδή μόνο για κατάστρωμα 310 Ευρώ! Από την Κάλυμνο να θέλει 300 Ευρώ! Από τη Λέρο 236 Ευρώ!
Το ίδιο απαράδεκτο είναι για μια οικογένεια από την ηπειρωτική χώρα που θέλει να επισκεφθεί τα νησιά θα πρέπει να πληρώσει έναν ολόκληρο μέσο μισθό.
Είναι πρόκληση να επικαλούνται οι εφοπλιστές ακτοπλόοι ως αιτία για τις νέες αυξήσεις την ακρίβεια στα καύσιμα όταν αυτοί, σε αντίθεση με όλους εμάς τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και μικρούς επιχειρηματίες, έχουν αφορολόγητο πετρέλαιο.
Μιλάνε αυτοί που έχουν την προστασία όλων των κυβερνήσεων, που έχουν πλήρη φορολογική ασυλία και λαμβάνουν συνεχώς τεράστιες χρηματοδοτήσεις.
Μόνο για την πανδημία εισέπραξαν 79 εκατ. Ευρώ! |
Η σταθερή χρονιάτικη επιδότηση που εισπράττουν έχει φτάσει τα 138 εκατ. Ευρώ! |
Επιπλέον θα πάρουν και 370 εκατ. Ευρώ για ανανέωση στόλου από τα ΕΣΠΑ και άλλα 300 εκατ. Ευρώ από το πρόγραμμα “Νεάρχος”! |
Ακόμα, οι κυβερνήσεις και η ΕΕ, τους στηρίζουν και με αντεργατικά μέτρα. Συνεχώς επιδεινώνουν τις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των ναυτεργατών. Μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις και επιβάλλουν εξαντλητικά ωράρια, αδιαφορώντας για την υγεία των ναυτεργατών και για την ασφάλεια των επιβατών, ενώ τους μισθούς τους έχουν χρόνια τώρα καθηλωμένους.
Επίσης, προκειμένου να μη θιχτεί στο ελάχιστο η κερδοφορία τους, τους επιτρέπουν τη χειμερινή περίοδο, να αποσύρουν από τις γραμμές τα πιο μεγάλα πλοία, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των ναυτεργατών να οδηγείται στην ανεργία και οι νησιώτες να αντιμετωπίζουν μεγάλη ταλαιπωρία και επικίνδυνες καταστάσεις για να καταφέρουν να μετακινηθούν από και προς στο νησί τους.
Δεκάδες μικρά νησιά μένουν για μέρες αποκλεισμένα και αποκομμένα. Επίσης υπονομεύουν την ασφάλεια των επιβατών και ναυτεργατών εφόσον το ένα στα τέσσερα πλοία που δρομολογούν είναι πάνω από 30 ετών.
- Η δύναμη και η ελπίδα βρίσκεται μόνο στα δικά μας χέρια, λύσεις μπορεί να επιβάλλει μόνο ο δικό μας αγώνας.
- Καμιά λύση δεν πρόκειται να έρθει από τα κόμματα και τις κυβερνήσεις που ενδιαφέρονται για το πως θα διασφαλίσουν τα κέρδη των εφοπλιστών και των άλλων επιχειρηματικών ομίλων.
- Υποκρίνονται όταν λένε ότι κατανοούν τα προβλήματα των νησιωτών και των εργαζομένων. Οι όποιες υποσχέσεις τους έχουν αποδειχτεί ότι είναι ψεύτικες και παραπλανητικές.
Οργανωμένα – συντονισμένα να διεκδικήσουμε:
• Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές
• Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες.
• Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
• Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων των λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.
• Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.
• Nα καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα “πράσινα” χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα.
• Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.
• Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στα εφόδια των αγροτών και κτηνοτρόφων.
• Άμεση και γενναία διαγραφή των χρεών αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και ανέργων.
ΙΟΥΛΗΣ 22