Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Τί σχολειο θέλουμε;
τι πρεπει να διδασκουμαι στους μαθητεσ, τριες;
πως μαθαίνουν καλυτερα τα παιδια;
ποια είναι η αποτελεσματικη διδασκαλια;
Σε αυτά τα ερωτήματα και άλλα ταυτόσημα καλούμαστε να απαντήσουμε την Πέμπτη 16.6.22 με τη ψήφο μας, στις εκλογικές αρχαιρεσίες του συλλόγου μας. πολιτικές ελίτ, ορμώμενες από την αντίληψη ότι η «οικονομία» και τα κέρδη βρίσκονται πάνω από τον άνθρωπο και τις ανάγκες των κοινωνιών, διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, επιλέγουν πολιτικές χτυπήματος εργασιακών δικαιωμάτων, απαξίωσης της μισθοδοσίας, συρρίκνωσης του κοινωνικού κράτους στην Παιδεία-Υγεία-Πρόνοια (Ν. 4808/21) με τα δημόσια αγαθά να έχουν πληγεί βαθιά.
Σε ότι αφορά τη Δημόσια Εκπαίδευση, και συγκεκριμένα την Πρωτοβάθμια, έχει κατακερματισθεί από αυτές τις πολιτικές επιλογές, με την υιοθέτηση και εφαρμογή συντηρητικών και νεοφιλελεύθερων νομοθετημάτων. Η Κυβέρνηση της ΝΔ, επιφέρει συνεχώς αναχρονιστικά και απανωτά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
Το «κερασάκι» αυτής της θολωμένης τους πολιτικής (εκτός της τραγικής διαχείρισης της πανδημίας του covid-19 στα σχολεία με αντιφατικά, παράλογα ή/και ελλιπή μέτρα υγειονομικής προστασίας - νομοθέτηση της τηλε-εκπαίδευσης για κάθε «νόσο» - όξυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων κ.α.) είναι οι νόμοι για την «αξιολόγηση» και η εφαρμογή αυτών, με την αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των σχολείων, η προσωπική αξιολόγηση-κατάταξη των εκπαιδευτικών με στόχο τη μετάθεση ευθυνών για την πορεία της δημόσιας εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς, αλλά και την μετατροπή των σχολείων σε επιχειρηματικές μονάδες «ζύγιση αγοράς και πώλησης». Το φθηνό σχολείο, ο έλεγχος και η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και της κοινής γνώμης είναι ο στόχος τους.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν τους ακολούθησε. Έδωσε και δίνει τη μάχη απέναντι σε τέτοιες επιλογές για το δημόσιο σχολείο. Η μάχη αυτή, είναι δική μας, με τη συλλογική αντίδραση και αντίσταση απέναντι στην αξιολόγηση Κεραμέως. Η στρατηγική μας μπορεί να περιελάβανε ποικίλες μορφές αγώνα, αλλά η σωστή επιλογή μας της μη εφαρμογής του άδικου νόμου, πολεμήθηκε από την Κυβέρνηση και τα συστημικά καλοπληρωμένα ΜΜΕ. Δείχνει το μέγεθος της πρόκλησης και της μάχης που δόθηκε και συνεχίζεται αυτή την περίοδο με ισχυρή τη βούληση να πετύχουμε για να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο. Μια βούληση με αμιγώς ιδεολογικοπολιτικά παιδαγωγικά και συνδικαλιστικά χαρακτηριστικά αφού η μάχη αυτή είναι αγώνας για την υπεράσπιση του πυρήνα της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.
Αντιλαμβανόμενοι την κρισιμότητα της πολιτικής συγκυρίας οφείλουμε να συνδιαμορφώσουμε και να δώσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τη μάχη για μια νέα συνδικαλιστική αντίληψη ανάχωμα στην πρωτοφανή επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση, με στόχο την προάσπιση των μεγάλων κοινωνικών κατακτήσεων, τη διεκδίκηση διεύρυνσης των δικαιωμάτων μας και την αντιμετώπιση της πολλαπλής κρίσης που καθημερινά βιώνουμε.
Προχωράμε Συλλογικά Μαζί για
- Την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών – επιστημονικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
- Ένα 14χρονο Δημόσιο δωρεάν σχολείο, σύγχρονο, ποιοτικό, δημοκρατικό, αναβαθμισμένο σε προθέσεις, στόχους, δομές και περιεχόμενο.
- Αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών που είναι οι χαμηλότεροι στην Ευρώπη και καθηλωμένοι εδώ και χρόνια, τη στιγμή που ο πληθωρισμός έχει φτάσει στο 10%. Διεκδικούμε ξεπάγωμα του μισθολογικού κλιμακίου της διετίας 2016-17, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, ενίσχυση των νέων συναδέλφων, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης.
- Διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών (Γενικής και Ειδικής εκπαίδευσης) και βοηθητικού προσωπικού (ψυχολόγοι-κοινωνικοί λειτουργοί-σχολικοί νοσηλευτές κ.λ.π) σε όλες τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης (με κάλυψη στα πραγματικά οργανικά κενά) και προγραμματισμός για σταθερή ροή διορισμών κάθε χρόνο, αυξημένη τα πρώτα χρόνια μέχρι ομαλοποιηθεί το σύστημα και να φτάσει στο σημείο της κάλυψης του 100% των συνταξιοδοτήσεων κάθε χρόνο, με ένα δίκαιο σύστημα διορισμών χωρίς γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ, με κυρίαρχο κριτήριο το βασικό πτυχίο και το σύνολο της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών.
- Κατάργηση του νόμου της Υπουργού Κεραμέως που αύξησε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Διεκδικούμε είκοσι (20) το ανώτερο μαθητές/τριες ανά τάξη στο δημοτικό 15 στο νηπιαγωγείο.
- Θέλουμε Δημόσιο δωρεάν σχολείο, για όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς σε μόνιμη και σταθερή εργασία.
- Εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και δασκάλων στα ολιγοθέσια σχολεία ίσο με αυτό των πολυθέσιων και αντίστοιχη πρόβλεψη για τις αυξημένες υποχρεώσεις των προϊσταμένων στα νηπιαγωγεία και ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία.
- Εξίσωση όλων των δικαιωμάτων των συναδέλφων αναπληρωτών με αυτά που υπάρχουν στους μόνιμους.
- Να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στον καθημερινό ¨Γολγοθά» των συναδέλφων ειδικοτήτων που καλούνται να πηγαίνουν σε 3-5 σχολεία με ανάλογη σύσταση οργανικών θέσεων και κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου στο πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου.
- Λειτουργικά κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε παραμεθόριες περιοχές. Αντιμετώπιση του προβλήματος ανεύρεσης κατοικίας στις τουριστικές περιοχές
- Δωρεάν πρόσβαση σε περιοδική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με ευθύνη της Πολιτείας για διαρκή μετεκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη
- Σύγχρονα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά για την κάλυψη των προβλημάτων σχολικής στέγης, αναβάθμιση όλων των υπαρχόντων σχολικών κτηριακών δομών με όλες τις αναγκαίες αίθουσες και την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Ουσιαστική αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για τη δημόσια εκπαίδευση.
Αγωνιζόμαστε για Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας ισχυρή στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, μαχητική με σύγχρονη εξωστρέφεια στη δράση και τη λειτουργία της, αναβαθμισμένη με επιστημονικό λόγο και τεκμηριωμένες προτάσεις, σε κοινωνικές συμμαχίες με τους γονείς και τις επιστημονικές ενώσεις.
Αποτελεί κρίσιμη στιγμή για το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα οι εκλογές που θα διεξαχθούν την Πέμπτη 16 Ιουνίου, για μια νέα διοίκηση στο τοπικό μας σύλλογο εκπαιδευτικών, αλλά και αντιπροσώπους στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ.
ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ (Άκης)