Οι τελειόφοιτοι μαθητές των Λυκείων μας, οι οποίοι σε λίγες ημέρες θα είναι πια φοιτητές, μιλούν στο «ΒτΚ» για την “δοκιμασία” των Πανελληνίων Εξετάσεων, τα μυστικά της επιτυχίας τους, αλλά και τους νέους ορίζοντες που ανοίγονται μπροστά τους.
* Να σημειωθεί ότι η διαδικασία συγκέντρωσης των αποτελεσμάτων, είναι και φέτος ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας, δεν επιτρέπεται σε κανένα Φορέα, να δώσει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών.
Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει η πιθανότητα, να μην μπορέσουμε να έρθουμε σε επαφή, με μαθητές που έχουν αντίστοιχα καλές επιδόσεις.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΤΣΑ: ΣΤΟΧΟΣ ΕΠΕΤΕΥΧΘΗ
Η Χριστίνα Ατσά μαθήτρια του Λυκείου Ζηπαρίου, στη Θεωρητική κατεύθυνση, συγκέντρωσε 18.990 μόρια, μαζί με το ειδικό μάθημα και πέρασε στο Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ. Ήταν η πρώτη της επιλογή, γι’ αυτό και δηλώνει πολύ ικανοποιημένη, τόσο από το αποτέλεσμα, όσο και από την όλη προσπάθεια που κατέβαλε, επισημαίνοντας ότι στο τέλος, ο στόχος επετεύχθη. Επέλεξε το συγκεκριμένο τμήμα, καθώς τις αρέσουν οι ξένες γλώσσες και θα έχει περισσότερες δυνατότητες για επαγγελματική αποκατάσταση.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, της φάνηκαν βατά με κάποιες δυσκολίες, με τα Αρχαία, να είναι το μάθημα που την δυσκόλεψε περισσότερο. Θεωρεί καταλυτική την βοήθεια του φροντιστηρίου, ωστόσο τονίζει ότι μπορεί κάποιος μαθητής να τα καταφέρει και χωρίς φροντιστήριο, ωστόσο θα χρειαστεί να καταβάλει πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια.
Στον ελεύθερό της χρόνο, συνήθιζε να ξεκουράζεται, να κοιμάται και να βγαίνει βόλτες με τις φίλες της, ώστε να ξεφεύγει λίγο το μυαλό της από την απαιτητική καθημερινότητα, καθώς διάβαζε περίπου 8 ώρες την ημέρα.
Για να πετύχουν οι μαθητές στις Πανελλήνιες εξετάσεις, η Χριστίνα μας λέει, ότι πρέπει να κάνουν συχνά επαναλήψεις, να μην έχουν άγχος κατά την διάρκεια των εξετάσεων, καθώς μπορεί να τους καταστρέψει και να βρίσκουν χρόνο να ξεκουράζονται.
Όσο για αυτούς που δεν τα κατάφεραν, υπογραμμίζει ότι δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου και ότι αν θέλουν μπορούν να ξαναδώσουν του χρόνου εξετάσεις ή να κοιτάξουν σε άλλες κατευθύνσεις, καθώς οι επιλογές πλέον είναι πολλές, ενώ κλείνοντας ανέφερε ότι νικητές είναι όλοι οι μαθητές που συμμετείχαν στις εξετάσεις, ανεξαρτήτου αποτελέσματος.
ΜΙΧ. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ: ΧΩΡΙΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΑ
Ο Μιχάλης Καρανικόλας, μαθητής του ΕΠΑΛ, συγκέντρωσε 18.110 μόρια μαζί με το ειδικό μάθημα (σχέδιο) και πέρασε στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών στη Ξάνθη. Όπως μας λέει, μπορεί αρχικά να υπήρχε μία μικρή απογοήτευση, καθώς ήθελε να περάσει στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής, όμως τώρα δηλώνει ικανοποιημένος και χαρούμενος που θα ακολουθήσει τα χνάρια του παππού του. Μάλιστα, λόγω του παππού του ήθελε να ασχοληθεί με τον κλάδο αυτό, καθώς του είχε μεταδώσει την αγάπη για τις κατασκευές.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, μας λέει ότι ήταν μέτριας δυσκολίας με τα Μαθηματικά να ήταν αυτά που τον δυσκόλεψαν περισσότερο. Το φροντιστήριο τον βοήθησε αρκετά και θεωρεί ότι χωρίς τα μαθήματα, ιδιαίτερα του σχεδίου, δεν θα τα είχε καταφέρει.
Στον ελεύθερό του χρόνο συνήθιζε να ξεκουράζεται και να πηγαίνει βόλτες, ενώ θεωρεί ότι για να πετύχει κάποιος στις Πανελλήνιες χρειάζεται σωστή οργάνωση, πρόγραμμα και ιδιαίτερη βάση στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, καθώς δεν πρέπει να αφήσουν κενά.
Συμβουλεύει, όσους δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, να μην απογοητευτούν, αν κοιτάξουν εναλλακτικές λύσεις και δρόμους, καθώς όπως λέει και ο ίδιος αλλού ήθελε να περάσει και αλλού πέρασε, όμως θα ακολουθήσει τον δρόμο του, καθώς όλα γίνονται για κάποιο λόγο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
ZΕΙΝΕΠ ΓΙΟΥΣΕΜΟΓΛΟΥ: ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΑΓΧΟΣ
Η Ζεϊνέπ Γιουσέμογλου, μαθήτρια του 2ου Λυκείου, κατεύθυνση Οικονομικά, συγκέντρωσε 15.875 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Δηλώνει πολύ ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα, αν και όπως τονίζει το άγχος την επηρέασε αρκετά και ίσως θα μπορούσε να είχε πάει καλύτερα. Το συγκεκριμένο Τμήμα, ήταν η Τρίτη της επιλογή, ωστόσο όπως είπαμε είναι ευχαριστημένη και αναμένει με αγωνία την έναρξη των μαθημάτων σε λίγες ημέρες.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, μας λέει ότι ήταν βατά, για όσους είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα, με το μάθημα των Μαθηματικών να την δυσκολεύει περισσότερα από τα υπόλοιπα.
Φροντιστήριο πήγαινε σε όλα τα μαθήματα και θεωρεί ότι είναι πολύ δύσκολο πλέον να πετύχει κάποιος σε μία καλή Σχολή, χωρίς την βοήθεια του.
Διάβαζε περίπου 5-6 ώρες την ημέρα και στον λίγο ελεύθερό της χρόνο, προτιμούσε να ξεκουράζεται.
Συμβουλεύει τους νέους υποψήφιους, να προσπαθήσουν να μην έχουν άγχος, γιατί μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό, να προσέχουν κατά την ώρα της παράδοσης στο σχολείο και να είναι συγκεντρωμένοι όταν διαβάζουν.
Για όσους δεν κατάφεραν να περάσουν εκεί που ήθελαν, τους παροτρύνει να μην τους πάρει από κάτω, να μην απογοητευτούν και αν θέλουν μπορεί να ξαναδώσουν όπως θα έκανε και εκείνη σε περίπτωση που δεν πέρναγε εκεί που ήθελε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Χρήστος Μιχαήλ, μαθητής του 2ου Λυκείου, της Θετικής Κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 11.700 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών και δηλώνει ικανοποιημένος, καθώς όπως μας τόνισε, ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά.
Τα φετινά θέματα, όπως μας λέει ήταν μέτριας δυσκολίας, καθώς υπήρχαν και εύκολα, αλλά και δύσκολα μαθήματα. Το φροντιστήριο τον βοήθησε πολύ στο να πετύχει τον στόχο του, ενώ θεωρεί πολύ δύσκολο να πετύχει κάποιος χωρίς την βοήθειά του, καθώς έτσι όπως είναι το σύστημα, δεν μπορείς να τα καταφέρεις μόνο με τα όσα μαθαίνεις στο σχολείο.
Στον ελεύθερό του χρόνο συνήθιζε να κάνει βόλτες με φίλους και να ξεκουράζεται, ώστε να ξεφεύγει λίγο από τα μαθήματα.
Για να πετύχεις στις εξετάσεις, μας λέει, ότι δεν χρειάζεται ούτε να πέσεις με τα μούτρα στο διάβασμα, αλλά ούτε και να είσαι τελείως χαλαρός. Πρέπει να διαβάζεις με μέτρο και να ξεκουράζεσαι, καθώς πρέπει να παίρνεις τις απαραίτητες “ανάσες”. Χρειάζεται δηλαδή συστηματικό διάβασμα.
Για όσους πάλι δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους, τους συμβουλεύει να ξαναδώσουν, μόνο όμως εάν είναι δική τους επιθυμία και όχι κοντινών τους προσώπων, καθώς έχουμε δει αρκετές φορές η οικογένεια να πιέζει τα παιδιά να κάνουν και χωρίς να είναι δική τους επιθυμία και αυτό είναι ότι χειρότερο.