Ένα νέο “ταξίδι” ξεκινά για τους μαθητές των Λυκείων μας, οι οποίοι πριν από λίγες ημέρες, μετά και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Βάσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ετοιμάζουν βαλίτσες, για τον επόμενο “σταθμό” τους, την φοιτητική ζωή. Η επιτυχία τους, αποτελεί το επιστέγασμα μίας πολύχρονης και κοπιώδους προσπάθειας, πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες, ωστόσο όπως μας λένε, οι θυσίες αυτές έπιασαν τόπο…
Αξίζουν επίσης συγχαρητήρια και στους μαθητές που δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενώ προσπάθησαν, καθώς τους δόθηκε η δυνατότητα να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, ευκαιρία που σίγουρα θα τους δοθεί και στο μέλλον. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι σημασία δεν έχει πάντα ο προορισμός, αλλά κυρίως το ταξίδι...
* Να σημειωθεί ότι η διαδικασία συγκέντρωσης των αποτελεσμάτων, είναι και φέτος ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας, δεν επιτρέπεται σε κανένα Φορέα, να δώσει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών.
Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει η πιθανότητα, να μην μπορέσουμε να έρθουμε σε επαφή, με μαθητές που έχουν αντίστοιχα καλές επιδόσεις.
Εάν γνωρίζετε κάποιο συγγενή ή φίλο, που πέτυχε τους στόχους του (όποιοι και αν είναι αυτοί) στις Πανελλήνιες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την εφημερίδας μας, στα τηλέφωνα 22420-23372 & 6948890996, ώστε να έρθουμε σε επαφή μαζί του και να συμπεριληφθεί στο ρεπορτάζ.
Γ. ΤΖΕΛΛΟΣ: ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗΣ
O Γιάννης Τζέλλος, μαθητής του Ιπποκρατείου Λυκείου, συγκέντρωσε 18.025 μόρια και πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Κτηνιατρικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Όπως μας λέει, ο ίδιος, δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, καθώς μπορούσε να γράψει καλύτερα. Ως πρώτη επιλογή είχε την Ιατρική, γι’ αυτό δεν γνωρίζει εάν τελικά θα πάει στο Τμήμα που πέρασε ή θα ξαναδώσει εξετάσεις.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, όπως ας αναφέρει, δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα, ωστόσο το μάθημα της Χημείας ήταν αυτό που τον δυσκόλεψε περισσότερο.
Φροντιστήριο πήγαινε σε όλα τα μαθήματα και εκτιμά ότι είναι πολύ δύσκολο, λόγω του συστήματος, να μπορεί να κάποιος να περάσει σε μία καλή σχολή, χωρίς την βοήθεια του φροντιστηρίου.
Διάβαζε περίπου 2-3 ώρες την ημέρα, όλως όσο πλησίαζαν οι εξετάσεις οι ώρες αυξάνονταν. Όπως μας λέει, είχε ελεύθερο χρόνο και δεν διάβαζε τα βράδια. Τις ελεύθερές του ώρες ξεκουραζόταν στο σπίτι ή πήγαινε κάποια βόλτα, ενώ μέχρι τα Χριστούγεννα, ασχολούνταν και με το αγαπημένο του άθλημα, το ποδόσφαιρο.
Ως μυστικά της επιτυχίας, για να γράψει κάποιος καλά στις εξετάσεις, ο Γιάννης μας λέει ότι πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ του διαβάσματος και της ξεκούρασης και πως δεν πρέπει οι μαθητές να είναι όλη την ώρα άνω από ένα βιβλίο, καθώς θα κουραστεί το μυαλό.
Για τους μαθητές που δεν κατάφεραν να πετύχουν εκεί που ήθελαν, τους συστήνει να ξανασκεφτούν κάθε επιλογή τους καλά και να κάνουν αυτό που θέλουν, καθώς δεν τελειώνει η ζωή με μία «αποτυχία» στις εξετάσεις.
ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΤΡΑΚΟΣΣΑ: ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΛΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η Άννα Μαρία Τρακόσσα, μαθήτρια του 2ου Λυκείου Κω, συγκέντρωσε 17.045 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Βιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Μας δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη, καθώς ήταν η πρώτη της επιλογή, καθώς της άρεσαν τα μαθήματα, ενώ έπαιξε ρόλο στην επιλογή της και η επαγγελματική αποκατάσταση.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, θεωρεί ότι ήταν βατά για όσους είχαν προετοιμαστεί καλά. Πιστεύει ότι η βοήθεια του φροντιστηρίου είναι καταλυτική, στο να γράψει κάποιος καλά στις εξετάσεις, καθώς το σχολείο δεν μπορεί έτσι όπως είναι το εκπαιδευτικό σύστημα, να προετοιμάσει κατάλληλα τους μαθητές.
Για να γράψει κάποιος καλά στις εξετάσεις, θα πρέπει όπως μας λέει να κάνει καλή επιλογή φροντιστηρίου, αλλά κυρίως να έχει καλή ψυχολογία, που όπως μας τόνισε παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και το “προσωπικό διάβασμα”.
Συνιστά στους μαθητές, που θεωρούν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από την σχολή που πέτυχαν, να ξαναπροσπαθήσουν, καθώς και η ίδια είναι η δεύτερη φορά που έδωσε εξετάσεις, αφού πέρυσι δεν πέτυχε την εισαγωγή της στο Τμήμα που ήθελε.
Δ. ΚΑΠΑΣΑΚΑΛΗΣ: ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΓΧΟΣ
Ο Δημήτρης Καπασακάλης, μαθητής του Λυκείου Ζηπαρίου, συγκέντρωσε 15.960 μόρια και μπήκε στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΟΔΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, καθώς το συγκεκριμένο Τμήμα είχε ενδιαφέροντα μαθήματα και θέλει να τα παρακολουθήσει.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων, όπως μας λέει, ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, με το μάθημα της Πληροφορικής, να ήταν αυτό που τον δυσκόλεψε περισσότερο.
Ο Δημήτρης πήγαινε φροντιστήριο και τον βοήθησε αρκετά, ενώ επισημαίνει ότι εάν κάποιος δεν πηγαίνει φροντιστήριο, θα πρέπει να κάνει υπερβολική προσπάθεια για να τα καταφέρει.
Διάβαζε περίπου 2-3 ώρες την ημέρα και στον λίγο ελεύθερο χρόνο του, συνήθιζε να κάνει βόλτα με την παρέα του και να πηγαίνει σινεμά.
Συμβουλεύει τους νέους υποψηφίους να μην έχουν άγχος, καθώς μπορεί να τους καταστρέψει (ο ίδιος δεν είχε), ενώ σε όσους δεν πέτυχαν, τους συστήνει να ξαναπροσπαθήσουν…
ΜΑΡΙΑ ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ: ΣΩΣΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Η Μαρία Κώστογλου, μαθήτρια του 2ου Λυκείου Κω, Θετικής κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 13.520 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Ήταν η πρώτη της επιλογή και όπως είναι λογικό, δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένη, ενώ τονίζει ότι σημαντικό ρόλο στην απόφασή της, έπαιξε η επαγγελματική αποκατάσταση, καθώς θεωρεί ότι υπάρχει έλλειψη στον συγκεκριμένο κλάδο στο Νησί μας.
Τα φετινά θέματα των εξετάσεων ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, υπήρχαν εύκολα, αλλά και δύσκολα, με το μάθημα της Χημείας να την δυσκολεύει περισσότερο.
Θεωρεί ότι δεν μπορεί ένας μαθητής, έτσι όπως είναι δομημένο το εκπαιδευτικό μας σύστημα, να καταφέρει να γράψει καλά χωρίς την βοήθεια του φροντιστηρίου.
Η Μαρία διάβαζε περίπου 5 ώρες την ημέρα, ωστόσο κατάφερνε να ξεκλέβει λίγο χρόνο, για να πηγαίνει βόλτα και περπάτημα στην πόλη, ώστε να ξεκουράζεται.
Για να έχει κάποιος ένα καλό αποτέλεσμα στις εξετάσεις, θα πρέπει να έχει ψυχραιμία, αλλά πάνω απ’ όλα να κάνει σωστό προγραμματισμό στο διάβασμά της.
Όσο για τους μαθητές που δεν τα κατάφεραν, τονίζει ότι όλα για κάποιο λόγο γίνονται, και ότι δεν πρέπει να απογοητεύονται και να ξαναπροσπαθήσουν και ίσως τα πάνε καλύτερα και από τι περιμένουν.