Μια σχολική χρονιά με πολλές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες ολοκληρώθηκε, με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια, πριν από λίγες ημέρες.
Οι μαθητές των Λυκείων μας, στερήθηκαν πολλά, πάλεψαν, αλλά τελικά τα κατάφεραν και μας εκφράζουν την δικαίωσή που νιώθουν, καθώς μετά από δύο χρόνια κορωνοϊού και τηλεκπαίδευσης και μία δύσκολη τελευταία χρόνια προετοιμασίας, πέτυχαν τους στόχους τους.
Να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που τα κατάφεραν, ωστόσο αξίζουν, συγχαρητήρια και στους μαθητές, που δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα, ενώ προσπάθησαν, καθώς είχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, ευκαιρία που σίγουρα θα τους δοθεί και στο μέλλον. Εξάλλου σημασία δεν έχει πάντα ο προορισμός, αλλά κυρίως το ταξίδι…
* Να σημειωθεί ότι η διαδικασία συγκέντρωσης των αποτελεσμάτων, ήταν και φέτος ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς λόγω της νέας νομοθεσίας, κανένας φορέας δεν επιτρέπεται να δώσει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών.
Αυτό σημαίνει ότι πολλοί από τους μαθητές που είχαν αντίστοιχες ή και καλύτερες ακόμα επιδόσεις από τα παιδιά που μπορέσαμε να εντοπίσουμε, δεν περιλαμβάνονται στο σημερινό ρεπορτάζ.
Αυτό πάντως, μπορεί να γίνει συμπληρωματικά (εφόσον και τα ίδια τα παιδιά το επιθυμούν) με μια απλή επικοινωνία με την εφημερίδας μας, καλώντας στα γραφεία σύνταξης και στα τηλ. 22420-23372 & 6948890996.
Γ. ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ (ΙΑΤΡΙΚΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟ): ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Ο Γιώργος Θαλασσινός, μαθητής του 2ου Λυκείου Κω, της κατεύθυνσης Υγείας, συγκέντρωσε 18.300 μόρια και πέτυχε την εισαγωγή του στο Τμήμα Ιατρικής Ηρακλείου. Δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, αφού η Ιατρική αποτελούσε την πρώτη του επιλογή, καθώς τον ενδιέφερε πολύ το Τμήμα αυτό και το είχε αποφασίσει από καιρό, να ασχοληθεί με την Ιατρική.
Τα φετινά θέματα των Πανελληνίων εξετάσεων, θεωρεί ότι ήταν αυξανόμενης δυσκολίας, με το μάθημα της Βιολογίας, να ήταν αυτό που τον δυσκόλεψε περισσότερο.
Ο Γιώργος διάβαζε περίπου 4-5, δεν είχε πολύ ελεύθερο χρόνο, ωστόσο, όπως μας είπε, φρόντιζε ο ίδιος να φτιάχνει ελεύθερο χρόνο, στον οποίο συνήθιζε να βγαίνει με τους φίλους του βόλτα, ή να κάθεται στον υπολογιστή και να παίζει παιχνίδια ή να βλέπει ταινίες.
Θεωρεί αρκετά σημαντική την βοήθεια του φροντιστηρίου και πιστεύει ότι για να γράψει κάποιος αρκετά καλά, χρειάζεται σίγουρα την βοήθεια και την στήριξη του φροντιστηρίου, ιδιαίτερα αυτά τα δύσκολα τελευταία χρόνια, που λόγω κορωνοϊού, η βοήθεια του ήταν ακόμα πιο πολύτιμη.
Ως “μυστικά” της επιτυχίας, για να γράψει κάποιος καλά στις Πανελλήνιες, μας λέει ότι ο μαθητής πρέπει να έχει σοβαρό προγραμματισμό και να κρατά τις ισορροπίες ανάμεσα στο διάβασμα και την ξεκούραση.
Σ. ΚΑΒΑΔΑΚΗΣ (ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ): ΑΝΤΑΜΕΙΦΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΟΠΟΙ ΜΟΥ
Ο Σωτήρης Καβαδάκης, μαθητής του 1ου Λυκείου, συγκέντρωσε συνολικά 19.200 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΜΠ. Όπως μας λέει, ανταμείφθηκαν οι κόποι του όλο αυτό το διάστημα, καθώς το συγκεκριμένο Τμήμα, ήταν η πρώτη του επιλογή, καθώς συνδυάζει την Φυσική και τα Μαθηματικά που αγαπάει, ενώ του δίνει και περισσότερες επιλογές για την μετέπειτα επαγγελματική του αποκατάσταση
Η χρονιά, όπως μας ανέφερε, κύλησε ομαλά, παρά τις δυσκολίες του κορωνοϊού, ενώ τα θέματα των φετινών εξετάσεων, θεωρεί ότι ήταν βατά, για αυτούς που είχαν προετοιμαστεί καλά.
Ο Σωτήρης διάβαζε περίπου 2-3 ώρες την ημέρα και είχε ελεύθερο χρόνο, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, όπου φρόντιζε να πηγαίνει βόλτα με τους φίλους του, αλλά και να ακούει μουσική, ακόμα και την ώρα του διαβάσματος, αφού τον χαλάρωνε.
Θεωρεί πολύτιμη την βοήθεια του φροντιστηρίου, για όσους θέλουν να γράψουν αρκετά καλά και να περάσουν σε μία καλή Σχολή, τονίζοντας ότι χωρίς αυτό, ο ίδιος δεν θα τα κατάφερνε.
Συστήνει στους νέους υποψηφίους, να έχουν συνέπεια, πείσμα, να είναι συγκεντρωμένοι όταν διαβάζουν και να έχουν συγκεκριμένο στόχο, ώστε να καταφέρουν να τον πετύχουν ευκολότερα.
Φ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ (ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΠΘ): ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΣΤΟΧΟΥΣ
Η Φανή Οικονόμου, μαθήτρια του 1ου Λυκείου της Θετικής Κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 18.200 μόρια και πέρασε στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ ( Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Δηλώνει πολύ ικανοποιημένη, καθώς το συγκεκριμένο Τμήμα αποτελούσε την πρώτη της επιλογή, γιατί θεωρεί ότι της ταιριάζει και έχει ενδιαφέροντα μαθήματα.
Τα φετινά θέματα, θεωρεί ότι ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας, άλλα πιο εύκολα και άλλα πιο δύσκολα, με το μάθημα της Φυσικής, να ήταν αυτό που την δυσκόλεψε περισσότερο.
Η Φανή διάβαζε περίπου 5 ώρες την ημέρα και την βοήθησε πολύ το φροντιστήριο που πήγαινε. Θεωρεί ότι είναι πολύ δύσκολα να γράψει κάποιος πολύ καλά χωρίς την βοήθεια του φροντιστηρίου, καθώς το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως λέει έχει δυστυχώς αρκετά προβλήματα. Μπορεί να μην είχε τόσο πολύ ελεύθερο χρόνο, λόγω φροντιστηρίων και διαβάσματος, ωστόσο κατάφερνε να ξεκλέψει κάποιες ώρες, κυρίως τα Σαββατοκύριακα για να πηγαίνει βόλτα με την παρέα της και να χαλαρώνει.
Για να πετύχει κάποιος στις εξετάσεις, μας λέει, ότι πρέπει να έχει καλή ψυχολογία, να έχει βάλει συγκεκριμένο στόχο από την αρχή, ώστε να έχει κίνητρο για να καταφέρει στο τέλος να πετύχει.
Α. ΚΑΛΟΥΔΗ: ΜΕ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ…
Η Αναστασία Καλούδη, μαθήτρια της Θετικής κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 11.850 μόρια και πέτυχε την εισαγωγή της στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών του Ελληνικού Στρατού στα Τρίκαλα. Όπως μας λέει στην απόφασή της αυτή, έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι και ο πατέρας της είναι Στρατιωτικός, γι’ αυτό και είναι ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα.
Τα φετινά θέματα θεωρεί ότι ήταν βατά για όσους είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα, με το μάθημα της Φυσικής να ήταν αυτό που την δυσκόλεψε περισσότερο, ωστόσο εκτιμά ότι τα θέματα στην δική της κατεύθυνση, ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με των άλλων κατευθύνσεων.
Διάβασε 3-4 ώρες την ημέρα και στον ελεύθερό της χρόνο συνήθιζε να πηγαίνει στο γήπεδο για να κάνει γυμναστική, ώστε να πετύχει στα αγωνίσματα που απαιτούσε η Σχολή, αλλά και να ξεκουράζεται βλέποντας τηλεόραση.
Θεωρεί πολύ σημαντική την βοήθεια του φροντιστηρίου για να γράψει κάποιος καλά, ωστόσο μας λέει, ότι δεν αποκλείεται κάποιος να τα καταφέρει και χωρίς την βοήθειά του, αλλά θα χρειαστεί σίγουρα περισσότερη προσπάθεια.
Το σημαντικότερο, όπως μας τόνισε, είναι οι μαθητές να μην έχουν άγχος, όπως η ίδια, κάτι που την κατέστρεψε όπως είπε χαρακτηριστικά, ενώ συνέστησε στους μαθητές να ακούν τους καθηγητές τους, κυρίως του φροντιστηρίου.