Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Σ. ΚΙΤΡΙΝΑΣ: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ - ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

18/04/2020
2062 Εμφανίσεις
1 Σχόλια

Συμφωνώ απόλυτα με αυτούς που ισχυρίζονται ότι η ζωή μας μετά ή και μαζί με τον κορωνοϊό δεν θα είναι πλέον ποτέ ίδια. Δεν πιστεύω δε να υπάρχει κανείς που να θεωρεί ότι από τη μια στιγμή στην άλλη θα απαλλαχθούμε από αυτόν. Το αντίθετο θα πρέπει να μάθουμε για κάποιο χρονικό διάστημα να ζούμε με αυτόν αλλά και να προστατευόμαστε από αυτόν μέχρι πλέον να βγει το πολυπόθητο εμβόλιο.

Είναι πάρα πολλά τα πράγματα που θα αλλάξουν πλέον τόσο στη ζωή μας, όσο και στην εργασία μας και ειδικά για όσους από εμάς ασχολούνται με τον Τουρισμό.

Αυτό που αυτή τη στιγμή προέχει, είναι να εξετασθεί το γεγονός που αφορά στον κύκλο ζωής του ταξιδιού του επισκέπτη και πως αυτό θα διασφαλιστεί για τον ίδιο, τον Προορισμό που θα επισκεφτεί, το Ξενοδόχο και φυσικά τον Tour Operator. Θα πρέπει δηλαδή να ληφθεί σοβαρά υπόψη η πορεία του επισκέπτη από τη στιγμή που θα ξεκινήσει το ταξίδι του μέχρι τη στιγμή που θα επιστρέψει στο σπίτι του. Ο γράφων μιλά πάντα για το σενάριο μιας υγιούς πλέον σαιζόν αρχής γενομένης από το 2021 καθώς για το 2020 οι όποιοι εναπομείναντες μήνες θα είναι λίγοι (φαίνεται εξάλλου από τον προγραμματισμό των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε όλες τις χώρες), η μικρή ζήτηση θα γεννήσει περαιτέρω προβλήματα, το λειτουργικό κόστος θα είναι μεγάλο, δεν θα υπάρχει δυνατότητα πλήρους προετοιμασίας και εκπαίδευσης στα νέα υγειονομικά δεδομένα και φυσικά γιατί οι κύριοι τροφοδότες της Ελλάδας σε τουρισμό έχουν πληγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό (Γερμανία, Αγγλία, Ολλανδία, Βέλγιο κα).

Ας εξετάσουμε βήμα, βήμα, όσο γίνεται φυσικά, τους υπάρχοντες προβληματισμούς αλλά και το τι περιμένουμε να γίνει:

  • Τεστ πριν/μετά την άφιξη στον και από τον προορισμό: τα τεστ που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή από συγκεκριμένη αεροπορική εταιρία και τηρώντας φυσικά όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, δεν πείθουν τους περισσότερους ότι, είτε είναι σωστές οι πληροφορίες που δίνουν, είτε ότι δεν θα σπάσουν και θα περάσουν την αλυσίδα άτομα που θα εκδηλώσουν τη νόσο αργότερα από το τεστ. Με λίγα λόγια θα πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για να αναπτυχθούν, και αυτό είναι δεδομένο πλέον με όσα λέγονται στην Διεθνή επιστημονική κοινότητα, τα σωστά και αξιόπιστα τεστ που θα αποτελούν την ασπίδα προστασίας για τον επισκέπτη, το κατάλυμα, το μέσο και τον προορισμό. Αυτά τοποθετούνται χρονικά προς το τέλος του καλοκαιριού του 2020.
  • Αεροδρόμια: Για να διασφαλιστεί η υγιεινή του κάθε αεροδρομίου και να τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας θα πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να γίνουν οι κατάλληλες εκπαιδεύσεις και ασκήσεις ετοιμότητας από το προσωπικό των αεροδρομίων, ο εκσυγχρονισμός κάποιων συστημάτων καθώς και η δημιουργία προσωρινών χώρων αναμονής όπου θα απομονώνονται τυχόν ύποπτα κρούσματα.
  • Μεταφορικό μέσο: Θα πρέπει και σε αυτή την περίπτωση να δοθεί στις αεροπορικές εταιρίες ο κατάλληλος χρόνος για να εναρμονιστούν στις νέες οδηγίες του παγκόσμιου οργανισμού υγείας. Πέρα από την εκπαίδευση του προσωπικού, θα πρέπει να αναπτυχθούν και οι κατάλληλες πρακτικές που θα αφορούν στην παροχή εδεσμάτων, ποτών, απόστασης μεταξύ των επιβατών, μείωσης των χειραποσκευών στην καμπίνα κα
  • Transfer από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο και το αντίστροφο: Και σε αυτήν την περίπτωση καθώς πλέον μπορούμε να υποθέσουμε ότι μέχρι τη μετάβαση σε αυτό το στάδιο όλα θα έχουν γίνει σωστά, θα πρέπει να διασφαλιστούν οι ορθοί κανόνες υγιεινής που θα δημιουργούν το αίσθημα ασφάλειας στους επισκέπτες όπως πχ διαθέσιμο προς χρήση αντισηπτικό και χρήση αυτού τόσο από τον οδηγό, όσο και από τους επιβάτες, καλός εξαερισμός της καμπίνας των επιβαινόντων, κλιματισμός, ορθή χρήση γαντιών μιας χρήσης για τις χειραποσκευές κλπ. Θα πρέπει με λίγα λόγια να προσαρμοστούν και να εκπαιδευτούν στα νέα δεδομένα ακόμα και οι οδηγοί των λεωφορείων.
  • Κατάλυμα: Η εκάστοτε ξενοδοχειακή μονάδα θα πρέπει να αφιερώσει χρόνο για να εκπαιδεύσει το προσωπικό της λαμβάνοντας πλέον σοβαρά υπόψη όλα τα νέα δεδομένα που θα έχουν προκύψει μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ώστε να διασφαλίσει την υγεία του προσωπικού της, το όνομα του ξενοδοχείου αλλά και την υγεία του ίδιου του πελάτη της δημιουργώντας όπως είπα το αίσθημα της ασφάλειας και της ευθύνης προς αυτόν.

Αυτό σίγουρα δύναται να επιτευχθεί μέσω ενημέρωσης του προσωπικού ως προς τα νέα δεδομένα, συνεχής εκπαίδευση ως προς την εξέλιξη των παλαιών και τη χρήση των νέων πρακτικών υγιεινής και ασφάλειας, ασκήσεις ετοιμότητας κα.

Οι παραπάνω εκπαιδεύσεις θα πρέπει να εμπεριέχουν τις νέες κατευθύνσεις – οδηγίες που θα δοθούν ως προς την περαιτέρω ασφάλεια και υγιεινή και θα αφορούν πχ το check in και check out του πελάτη, τη σχολαστική και με ασφάλεια καθαριότητα του δωματίου και των κοινοχρήστων χώρων, την ασφαλή λειτουργία ως προς την παραλαβή, προετοιμασία και παράθεση των εδεσμάτων, την ασφάλεια του προσωπικού, τους χώρους σίτισης των επισκεπτών, τους χώρους ευεξίας, την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων των πισινών, του εξαερισμού, του κλιματισμού, του πόσιμου νερού κα  

Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει φυσικά να προστεθεί η επαγρύπνηση και η ετοιμότητα της τοπικής κοινωνίας με ανάλογες πρακτικές υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει πλέον να είναι ορατές από τους επισκέπτες στα μαγαζιά, στα εστιατόρια, στις καφετέριες, ακόμα και στα γύρω νησιά που πιθανόν να επισκεφτούν με τη μορφή κάποιας εκδρομής.

Η Τοπική και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και η ίδια η Πολιτεία, θα συνδράμουν τα μέγιστα με την σειρά τους διαδραματίζοντας το δικό τους ρόλο. Άλλωστε η Πολιτεία ήταν αυτή που έκλεισε τα ξενοδοχεία και αυτή είναι που όχι μόνο θα προσδιορίσει το χρονικό τους άνοιγμα, αλλά και το Πρωτόκολλο Λειτουργίας βάσει των νέων δεδομένων, χωρίς το οποίο φυσικά δεν θα δύνανται να υπάρξει οποιοδήποτε Πλαίσιο Λειτουργίας.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω μπορεί κανείς να καταλάβει ότι για να κερδίσουμε το στοίχημα για το 2021 θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι από κάθε άποψη και να έχουμε κάνει τη σωστή προεργασία το 2020. Θα χρειαστούμε χρόνο για να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα υγιεινής και ασφάλειας, θα πρέπει να επιμορφώσουμε το προσωπικό μας, να προβούμε σε εκσυγχρονισμούς όπου χρειάζεται, θα πρέπει να δημιουργήσουμε στον επισκέπτη το αίσθημα της υψηλής ασφάλειας στο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα κινείται που σε συνδυασμό με την τοπική μας φιλοξενία θα αποτελέσουν την καλύτερη μας διαφήμιση. Άλλωστε καταφέρνοντας να διατηρήσουμε χαμηλά τον πήχη των κρουσμάτων το 2020, αποτελούμε ήδη παράδειγμα για τους Ευρωπαίους και πόλος πλέον έλξης για τις διακοπές τους σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας. Συνεπώς σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει το συγκριτικό μας αυτή τη στιγμή πλεονέκτημα να γίνει σε καμία περίπτωση μειονέκτημα.   

Μπορεί πλέον τα Πρέπει να είναι πολλά αλλά στη δική μας περίπτωση ως λαός και ως τουριστικός προορισμός έχουμε αποδείξει ότι υπάρχουν και τα Μπορώ όπως επίσης και τα θα τα Καταφέρουμε.


Στέφανος Κιτρίνας – Διευθυντής Ξενοδοχείου

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 1
Αργύριος ΒουζονικοςΑνώνυμος
Αργύριος ΒουζονικοςΑνώνυμος 19/04 - 14:22
Executive Chef Apollo Palace Corfu
Στέφανε έχεις απόλυτο δίκιο για όσα σημεία παραθέτεις . Και επειδή τους ιους θα τους έχουμε πρέπει όλα αυτά τα μέτρα υγείας να τα τηρούμε χωρίς δεν βαριεσαι αδερφέ όλα καλά .

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ