Τα παιδιά όταν σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ έχουν την ευκαιρία να μάθουν παίζοντας και να αναπτύξουν δεξιότητες.
Η ρομποτική, από την μία είναι μία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να εμπλακεί με τη δράση, από την άλλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης για τη διδασκαλία διαφόρων εννοιών, κυρίως, από τις Φυσικές Επιστήμες και άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως η φυσική, τα μαθηματικά, η ιστορία και η τεχνολογία αλλά και ένας συνδυασμός αυτών.
Η εκπαιδευτική Ρομποτική έχει θετικές επιπτώσεις εκτός από το γνωστικό τομέα και στο συναισθηματικό (αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση) και κοινωνικό (κοινωνικοποίηση, απομυθοποίηση).
Ο πανελλήνιος διαγωνισμός ρομποτικής WRO Hellas, διεξάγεται κάθε χρόνο με εκατοντάδες ομάδες από όλη την Ελλάδα. Φέτος, στην κατηγορία δημοτικού, με κεντρικό θέμα «Από τον Αρχιμήδη στον Da Vinci», τα παιδιά πρέπει, ακολουθώντας και επεκτείνοντας τις ιδέες και τις εφευρέσεις του Αρχιμήδη και του Da Vinci, να κατασκευάσουν με Lego κάποιες από τις εφευρέσεις τους, ή και να τις επεκτείνουν με τα υλικά που έχουν διαθέσιμα.
Για πρώτη φορά το Instudies, συμμετέχει με δυο ομάδες, εκπροσωπώντας την Κω στον πανελλήνιο διαγωνισμό. Με πρωταγωνιστές τα παιδιά, τις ιδέες και τις ικανότητες τους, έχοντας περάσει 2 διασκεδαστικούς μήνες προετοιμασίας, και έχοντας αποκτήσει πλέον μεγάλη εμπειρία, είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε και εμείς στον διαγωνισμό ρομποτικής. Ασχέτως του αποτελέσματος, οι ομάδες έκαναν μια φανταστική δουλειά, υλοποιώντας ένα μεγάλο project, παίρνοντας στην πορεία νέες γνώσεις δημιουργίας αλλά και ομαδικής εργασίας, και με περηφάνια είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα στους κριτές.
Ρεπορτάζ Στέργιος Θ. Χατζηστέργου