Α. Διαβάσαμε σήμερα την δημοσίευση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ),που μιλά για τα υπέρογκα ποσά που δαπανούν οι Περιφέρειες Αττικής, Νοτίου Αιγαίου, Κρήτης, Θεσσαλίας, Πελοποννήσου, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, καθώς και άλλες κρατικές υπηρεσίες για «επικοινωνιακή πολιτική», καλώντας τις Περιφέρειες να απαντήσουν για ποιον λόγο διατίθενται ποσά δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε μέσα ενημέρωσης και ταυτόχρονα ζητά να καλυφθούν οι ανάγκες των πολιτών σε υγεία και πρόνοια, και να ληφθούν άμεσα ολοκληρωμένα μέτρα προστασίας για όλους και όλες.
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ 2.471.885,27 ΑΔΑ:6Ζ3Ι46ΜΓΨ7-Θ59
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 630.000,00 ΑΔΑ:ΩΧΣΤ46ΜΓΨ7-Β8Λ
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ 2.500.000,00 ΑΔΑ:Ω9ΨΜ46ΜΓΨ7-ΜΨΧ
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 1.200,000,00 ΑΔΑ:Ψ1ΦΒ46ΜΓΨ7-ΑΔΞ
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ 1.845.231,20 ΑΔΑ:9Ε1Ι46ΜΓΨ7-Κ22
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 930.311,26 ΑΔΑ: ΩΨ2Κ46ΜΓΨ7-Ε1Δ
- ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 4.066.000,00 ΑΔΑ: ΩΑ5Ι46ΜΓΨ7-ΘΝΦ (επισυνάπτεται)
Β. Τα ερωτήματα είναι δικαιολογημένα. Για μας εδώ, περιφέρεια Ν. Αιγαίου, προκύπτουν και άλλα ερωτήματα. Από τον πίνακα των ποσών βλέπουμε ότι η δική μας περιφερειακή αρχή σπαταλά την μερίδα του λέοντος! Από τα 13.5 εκ. των 7 περιφερειών η περιφέρεια Ν. Αιγαίου θα ξοδέψει το ¼ σχεδόν με τα 4,0 εκ. ευρώ ! Επί πλέον ερωτηματικό είναι το ότι θα σπαταλήσει πολύ περισσότερα από 2,5 εκ. της περιφέρεια Κρήτης! Που οφείλεται αυτή η απλοχεριά της περιφέρειας μας; Γιατί οι λοιπές περιφερειακές παρατάξεις δεν μιλούν για το θέμα και αφήνουν τους εργαζόμενους να το θίξουν; Που είναι η συνοδευτική μελέτη σκοπιμότητας της δαπάνης των 4 εκ. Πως το υπουργείο δικαιολογεί και εγκρίνει αυτή την απόκλιση; Μήπως και εδώ έχουμε να κάνουμε με ‘’κουφές’’ διαφημίσεις που πάνε σε μεσάζοντες και μεταπράτες του τουρισμού, όπως για παράδειγμα rayan air κλπ; Μα με τον τουρισμό στην φωτεινή αβεβαιότητα και την απροσδιοριστία πως δικαιολογείται να κατευθύνονται τόσα χρήματα σε αμφιβόλου αποτελεσματικότητας διαφημίσεις όταν έχουμε σοβαρά προβλήματα υποδομών, όπως για παράδειγμα ο δικός μας επαρχιακός δρόμος (υπευθυνότητας της περιφέρειας Ν. Αιγαίου) που η ανεπάρκεια του την καλοκαιρινή περίοδο είναι διαπιστωμένη και όταν ούτε ο καθαρισμός του παρόδιου πρασίνου δεν γίνεται εδώ και χρόνια;
Γ. Έχουμε την άποψη ότι η νυν, (όπως και η προηγούμενη) περιφερειακή αρχή είναι ανεπαρκής και απορούμε ακόμη και τώρα με την άνετη επανεκλογή της το 2019!
Είναι μια παράταξη που αναδείχτηκε ως παράγοντας εξουσίας μέσα από το καίριο κτύπημα της κατάργησης του τοπικού δημοτικού φόρου Δωδεκανήσου ΔΗΦΟΔΩ που οδήγησε στην απώλεια του σημαντικότερου αναπτυξιακού πόρου της τοπικής αυτοδιοίκησης των νησιών μας που προέρχονταν μέσα από την τοπική οικονομία καταργώντας τις δυνατότητες πολιτικής αυτοχρηματοδότησης των Δήμων μας.
Είναι μια διαχειριστική πολιτική ομάδα που στηρίζεται κυρίως στην επικοινωνιακή της πολιτική, με την εκμετάλλευση του δεδομένου ότι είναι η μόνη βαθμίδα εξουσίας που διαχειρίζεται σταθερούς πόρους των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην χρηματοδότηση υποδομών σε μια περίοδο που οι άλλες 2 βαθμίδες εξουσίας αδυνατούν λόγω των μνημονιακών καταναγκασμών ακόμη και στο να συντηρήσουν τις υποδομές που υπάρχουν.
Είναι μια πολιτική αρχή που η επανεκλογή της στηρίχτηκε στην αδυναμία και στην ανυπαρξία των αντιπολιτευόμενων περιφερειακών παρατάξεων και της ανικανότητας δημιουργίας περιφερειακής εναλλακτικής πολιτικής πρότασης.
Δ. Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων ρωτά:
Όλοι καταλαβαίνουμε που πάνε αυτά τα χρήματα…
Ρωτάμε με πιο κριτήριο προχωρούν ακόμα και σήμερα σε αυτές τις επιλογές;
- Είναι δυνατόν να δαπανώνται για την επικοινωνιακή πολιτική μόνο των Περιφερειών της χώρας ποσά διπλάσια απ’ όσα θα δοθούν στα νοσοκομεία για την προμήθεια εξοπλισμού ΜΕΘ (9.000.000€);
- Είναι δυνατόν να δαπανώνται για την επικοινωνιακή πολιτική περισσότερα απ’ ότι θα δοθεί για την πρόσληψη προσωπικού για την στελέχωση των επιπλέον κλινών ΜΕΘ (14.000.000€);
Θα αναμένουμε διευκρινήσεις.
Ν. Μυλωνάς