Το ΕΚΑΒ Κω με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης συνεχίζει τις υποστηρικτικές δράσεις του για την ευαισθητοποίηση των εφήβων του νησιού στο τεράστιο πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων που ταλανίζουν το νησί και που έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο νέων ανθρώπων.
Αυτή τη φορά σε συνεργασία, με το πολύ δραστήριο 1ο ΕΠΑΛ Κω, μαθήτρια του οποίου σκοτώθηκε σε τροχαίο, διοργάνωσε την 1η Ιουνίου 2021, διαδικτυακή ημερίδα με θέμα ''Οδική Ασφάλεια: Δράσεις για αποφυγή ατυχημάτων''.
Όπως είναι φυσικό δεν θα μπορούσε να είναι απούσα η Τροχαία Κω, η οποία μέσω των δύο εισηγητών της παρουσίασε το πρόβλημα των τροχαίων στο νησί της Κω μέσα από την οπτική της υπηρεσίας τους.
Το ΕΚΑΒ Κω εκπροσώπησε ο κ. Παντελιάδης Γιώργος, ενώ από το ΕΠΑΛ συμμετείχαν η κ. Σοφία Βασιλειάδη, ο κ. Σπύρος Μπρέντας και ο διευθυντής κ. Φίλιππος Παπανικολάου.
Αρωγοί σε αυτήν την προσπάθεια ο κ. Αναγνώστου Αναστάσιος, Διασώστης του ΕΚΑΒ Αθηνών και υπεύθυνος συνεχιζόμενης εκπαίδευσης του ΕΚΑΒ καθώς και η εθελοντική ομάδα των Διασωστών Ρόδου με τον πρόεδρό της Παναγιώτη Σπανό.
Σημαντική η συμβολή της ΕΥΘΥΤΑ, με τη συμμετοχή της πρόεδρου της κ. Ελένης Καρύδη και της αντιπροέδρου κ. Μάνθας Ζιώγου, οι οποίες με τις εισηγήσεις τους προσπάθησαν να αφυπνίσουν τους μαθητές και να τους πείσουν ότι για την επίτευξη αποτελεσμάτων χρειάζεται δραστηριοποίηση από όλους τους πολίτες και περισσότερο από τη νεολαία.
Στην ημερίδα συμμετείχαν μαθητές ΕΠΑΛ από όλη την Ελλάδα αλλά και πολίτες, οι οποίοι με τις ερωτήσεις τους έδωσαν το έναυσμα στους εισηγητές να διευκρινίσουν θέματα πάνω στα οποία οι έφηβοι δεν είχαν ολοκληρωμένη εικόνα.
Στην ημερίδα παρουσιάστηκε βίντεο απεγκλωβισμού από αυτοκίνητο γυναίκας και βρέφους που προήλθε από τη συνεργασία ΕΚΑΒ, Τροχαίας και ΕΠΑΛ.
Τοποθέτηση του 1ου ΕΠΑΛ Κω μέσω του διευθυντή του κ. Φίλιππο Παπανικολάου
Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους με Οδική Ασφάλεια
“Τα θέματα Οδικής Ασφάλειας στο νησί της Κω μάς απασχολούν σαν σχολική κοινότητα και ιδιαίτερα σαν σύλλογο διδασκόντων του ΕΠΑΛ Κω, έχοντας υπόψη και το προ 15 μηνών τραγικό δυστύχημα στο οποίο βρήκε τον θάνατο η μαθήτριά μας, Αντριάνα Άμπαλος.
Στα θέματα αυτά αρμοδιότητα και ευθύνες έχουν η Περιφέρεια, ο Δήμος και η Αστυνομία.
Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα από τις μετακινήσεις των μαθητών μας και με στόχο να περιορίσουμε την πιθανότητα ατυχημάτων, καταθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις:
Άμεσου Σχολικού ενδιαφέροντος Καθιέρωση Σχολικών Δρομολογίων για την εξυπηρέτηση των μαθητών του ΕΠΑΛ. Έτσι θα περιοριστούν οι μετακινήσεις μαθητών με μηχανάκια και οχήματα γονέων και η παρεπόμενη κυκλοφορία.
Μείωση της προβλεπόμενης χιλιομετρικής απόστασης για τη μεταφορά μαθητών στα 1500 μέτρα.
Επέκταση ποδηλατοδρόμων προς τα σχολεία.
Άμεση Σήμανση κάθετων παρόδων της Εθνικής Αντιστάσεως, που γειτνιάζουν με το ΕΠΑΛ και το 2ο ΓΕΛ, με ΣΤΟΠ.
Ίδρυση Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, το οποίο θα αναλάβει την λειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής, ώστε οργανωμένα να προωθηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα που θα βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά των μαθητών μας.
Για το Αστικό Οδικό Δίκτυο ΚΩ προτείνουμε:
Επανακαθορισμό των ορίων ταχύτητας σε αστικές περιοχές. Πρότασή μας το όριο να είναι μικρότερο των 40 χλμ/ώρα.
Διαβάσεις πεζών στις βασικές αστικές οδούς.
Ευκρινές και τακτικό βάψιμο και σαφής κατακόρυφη σήμανση των διαβάσεων.
Τοποθέτηση ΣΤΟΠ στους ποδηλατόδρομους.
Συνολική βελτίωση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης.
Βελτίωση οδικού φωτισμού.
Δημιουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.
Δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης.
Προτείνουμε τη στάθμευση και στις 2 πλευρές των μονοδρομημένων οδών που έχουν επαρκές πλάτος.
Δημιουργία νέου δημοτικού πάρκινγκ στην περιοχή της Αγίας Άννας.
Καθιέρωση κανόνων χρήσης για ηλεκτρικά πατίνια.
Για το Επαρχιακό Δίκτυο ΚΩ προτείνουμε:
Στενή συνεργασία Δήμου και Περιφέρειας, με βάση την αρχή: η Περιφέρεια χρηματοδοτεί, ο Δήμος Υλοποιεί.
Ορισμό Επόπτη-Υπεύθυνου Ασφαλείας Οδικού Δικτύου και συνεργείου άμεσης αποκατάστασης προβλημάτων, που θα λειτουργεί με προγραμματική σύμβαση Δήμου - Περιφέρειας.
Αντικατάσταση φωτεινών σηματοδοτών στο συνεταιρισμό και το Τιγκάκι με κυκλικούς κόμβους.
Δημιουργία και άλλων κυκλικών κόμβων σε καίρια σημεία, όπως η διασταύρωση προς Μαρμάρι.
Τοποθέτηση διαχωριστικής μπαριέρας στον Επαρχιακό δρόμο για τον ασφαλή διαχωρισμό των δύο ρευμάτων.
Τοποθέτηση χρησιμοποιημένων ελαστικών στις μπαριέρες για περιορισμό των επιπτώσεων από προσκρούσεις.
Διαρκή κίνηση περιπολικών στα δύο ρεύματα του επαρχιακού δρόμου τις ώρες αιχμής και προσανατολισμό στην ενεργητική αστυνόμευση, με δημιουργία συνθηκών αποτροπής των παραβάσεων που σκοτώνουν.
Εκλογίκευση ορίων ταχύτητας στον Επαρχιακό Δρόμο. Βελτίωση φωτισμού και άμεση αποκατάσταση βλαβών.
Βελτίωση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης.
Αύξηση πλάτους, δημιουργία ποδηλατόδρομου και συνολική αναβάθμιση δευτερεύουσας επαρχιακής οδού.
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ