Οι φετινές εκλογές αποτελούν σταθμό σε ότι αφορά τους νέους τρόπους προβολής και επικοινωνίας των υποψηφίων οι οποίοι στην πλειοψηφία έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Ζήτω τα video – Το τέλος του political correct
Το political correct μας άφησε χρόνια και δεν ισχύει το 2023. Η νέα τάση λόγω της αμεσότητας που προσφέρουν οι ψηφιακές πλατφόρμες θέλει τον υποψήφιο να «τσαλακώνεται» , να είναι πιο άμεσος, ανθρώπινος και προσβάσιμος σαν να είναι μαζί μας στο σπίτι, στην παρέα, στη δουλειά.
Είδαμε υποψήφιους να παραδίδουν μαθήματα μακιγιάζ μέσω TikTok, άλλους να κρατούν ψάρια και να παρουσιάζουν μία εικόνα που όμοιά της δεν έχουμε δει ξανά και φυσικά οι επισκέψεις στις λαϊκές αγορές είναι ινσταγκραμικό. Όλα αυτά θα μας φαίνονταν αδιανόητα πριν λίγα χρόνια και όμως σήμερα είναι μία πραγματικότητα.
Facebook – Instagram vs Tik Tok
Μπορεί ο βασιλιάς των κοινωνικών μέσων δικτύωσης στην γενιά Z να είναι το Tik Tok, το περισσότερο περιεχόμενο όμως από τους υποψηφίους στα Δωδεκάνησα το συναντάμε κυρίως στο Facebook. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να αναρτούν άρθρα φωτογραφίες τους και βίντεο κάτι που περιορίζεται σε άλλες πλατφόρμες όπου πρωταγωνιστούν μόνο οι φωτογραφίες τα βίντεο οι πολύ σύντομες προτάσεις.
Σαρώνει ο κινέζος «κατάσκοπος»
Πάντως το Tik Tok πολλοί μίσησαν και φοβήθηκαν με τον Trump μάλλον να δικαιώνεται για τα περί εργαλεία κατασκοπείας των κινέζων όπως χαρακτήριζε την εθιστική εφαρμογή. Βλέπουμε όμως ότι οι περισσότεροι αρχηγοί των κομμάτων που διαθέτουν πολυπληθής επικοινωνιακά επιτελεία βρίσκουν τον τρόπο να αναρτούν βίντεο στην διάσημη πλατφόρμα ακόμη και αν δεν έχουν εγκαταστήσει στο κινητό τους την εφαρμογή!
Τους πιο ευφάνταστους τρόπους βρίσκουν νέοι υποψήφιοι βουλευτές για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων, κατακλύζοντας τα social media με βίντεο από τον προεκλογικό τους αγώνα. Δε θέλουν όμως, να χάσουν και την προσωπική επαφή και συνεχίζουν να μοιράζουν κάρτες και φυλλάδια και φυσικά γίνεται «μάχη» για μία καλή θέση σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες και ιστοσελίδες.
Ποια social media χρησιμοποιούν οι Δωδεκανήσιοι υποψήφιοι
Προσπαθήσαμε να κάνουμε μία καταγραφή ανά πλατφόρμα των πιο ενεργών υποψηφίων της Δωδεκανήσου. Υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι έχουν περιορισμένοι παρουσία ή και μηδενική, επιλέγοντας άλλους τρόπους επικοινωνίας και προβολής.
Ασταμάτητοι γαλάζιοι
Ξεκινάμε με τους υποψήφιους της Νέας Δημοκρατίας. Όλοι έχουν μία σημαντική και οργανωμένη θα λέγαμε παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τo Meta ( Facebook – Instagram) να είναι πρώτο στις προτιμήσεις τους. Βίντεο, φωτογραφίες και άρθρα από επισκέψεις, συναντήσεις, δραστηριότητα σχεδόν σε καθημερινή βάση.
Έτσι και στις δύο εφαρμογές θα βρείτε τους: Γιάννη Παππά, Μάνο Κόνσολα, Βασίλη Υψηλάντη, Μίκα Ιατρίδη, Κατερίνα Εμμανουήλ, Αντωνη Γιαννικούρή και Λίτσα Φτακλάκη.
Φουλ στο περιεχόμενο οι πράσινοι
Σε ότι αφορά τους υποψηφίους του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ, καθημερινή δραστηριότητα έχει ο Γιώργος Νικητιάδης, ο Φώτης Χατζηδιάκος, ο Παναγιώτης Κουνάκης ο οποίος είναι ο νεότερος ηλικιακά υποψήφιος από σχεδόν όλα τα κόμματα και χρησιμοποιεί με έναν πιο νεανικό τρόπο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Φώτης Χατζηδιάκος ο οποίος επίσης είναι ενεργός χρήστης και η Κατερίνα Γαβαλά που είναι ασταμάτητη στην κοινοποίηση αναρτήσεων και stories.
Η ψηφιακή παρουσία της αριστεράς
Στο χορό της ψηφιακής επικοινωνίας συναντάμε και υποψήφιους του ΣΥΡΙΖΑ. Ο Ηλίας Καματερός διατηρεί την δική του σελίδα στο Facebook και παράλληλα είναι χρήστης του Instagram. Τελευταία ανεβάζει και κάποια βίντεο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Καματερός είναι χρήστης και του Tik Tok αλλά αυτό θα το δούμε παρακάτω.
Meta (Facebook – Instagram) χρήστης είναι και ο υποψήφιος από την Κάλυμνο κ. Γιώργος Κασσάρας και αρκετά ενεργός μάλιστα με αναρτήσεις γύρω από την προεκλογική του δραστηριότητα.
Στις δύο πλατφόρμες συναντάμε και τον κ. Δημήτρη Γάκη ο οποίος ειδικά στο Facebook διατηρεί μία σχέση επικοινωνίας με τους φίλους του από το διαδίκτυο.
Από το ΜΕΡΑ25 διαβάζουμε συχνά όχι μόνο προεκλογικά τις απόψεις του υποψήφιου βουλευτή από την Κω κ. Γιώργο Κανετάκη. Να σημειωθεί ότι χρησιμοποιεί και το Instagram ως μέσο επικοινωνίας με φίλους του διαδικτύου.
Στον μαγικό και εθιστικό κόσμο του Tik Tok οι υποψήφιοι της ΝΔ
Το Tik Tok είναι η εφαρμογή που προτιμούν οι νέοι ηλικιακά χρήστες και για αυτό βλέπουμε ότι τα κόμματα προσπαθούν να κερδίσουν έδαφος στους νέους ψηφοφόρους με διάφορα βίντεο Tik Tok.
Ποιους συναντάμε στο made in China εφαρμογή; Ξεκινώντας από τους γαλάζιους υποψήφιους θα συναντήσετε τον Γιάννη Παππά ο οποίος είναι υπέρ δραστήριος σε όλα τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας και δια ζώσης μη αφήνοντας ώρα ανεκμετάλλευτη χωρίς κάποια συνάντηση και ραντεβού. Επίσης ο Αντώνης Γιαννικουρής ο οποίος χρησιμοποιεί αρκετά την πλατφόρμα. Επίσης λογαριασμό διατηρεί ο πάντα δραστήριος Γιάννης Παππάς, ο Βασίλης Υψηλάντης, ο Μάνος Κόνσολας χωρίς όμως να έχει αναρτήσει κάτι ακόμη, η Μίκα Ιατρίδη, και η Λίτσα Φτακλάκη.
Το Tik Tok προφίλ του Ηλία Καματερού
Από το ΣΥΡΙΖΑ συναντήσαμε προς έκπληξή μας τον κ. Ηλία Καματερό ο οποίος έχει περιορισμένο περιεχόμενο, όμως διατηρεί λογαριασμό στην εφαρμογή.
ΠΑΣΟΚ και στο Tik Tok
Θα περίμενε κανείς στο Tik Tok να συναντήσουμε τον Γιώργο Νικητιάδη, ο οποίος έχει μία δυναμική παρουσία στον ψηφιακό κόσμο. Δεν διατηρεί προς το παρόν λογαριασμό όμως οφείλουμε να σημειώσουμε ότι γενικότερα εντυπωσιάζει για το περιεχόμενο των αναρτήσεων του αφού τον έχουμε δει να κρατά με χαρά ψάρια στη λαϊκή και να ρίχνει τόξο στον στόχο (?) με μαεστρία. Μην ξεχνάμε ότι ο συγκεκριμένος διαθέτει κουλτούρα made in U.S.A. όπου οι επικοινωνιακές τακτικές των πολιτικών είναι σε άλλο επίπεδο.
Ενεργό λογαριασμό στο Tik Tok έχει πάντως ο Παναγιώτης Κουνάκης του ΠΑΣΟΚ ο οποίος γενικότερα έχει μία πιο νεανική προσέγγιση προς την προεκλογική του επικοινωνιακή στρατηγική ενώ έχουν κάνει θραύση στα Δωδεκάνησα οι αναπτήρες με τον πράσινο ήλιο και το όνομα του υποψήφιου και μάλιστα συναντάμε σε αρκετά stories και posts τους αναπτήρες Κουνάκη σε φωτογραφία.
Στον μαγικό κόσμο του Tik Tok συναντήσαμε και την πράσινη υποψήφια Κατερίνα Γαβαλά η οποία έχει κάποια βίντεο αλλά εμφανίζεται πολύ πιο δραστήρια στις άλλες πλατφόρμες αλλά και στο Viper που επίσης είναι ένας άμεσος τρόπος επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους.
Η μάχη του σταυρού εντός και εκτός Tik Tok
Χωρίς περιεχόμενο αλλά με ενεργό λογαριασμό στο Tik Tok βρήκαμε και τον Γιώργο Κανετάκη.
Σε ότι αφορά τους υποψήφιους του ΚΚΕ, δεν βρήκαμε κάποιο λογαριασμό της αγαπητής υποψήφιας από την Κω Κικής Μακρή σε κάποιες από τις πλατφόρμες. Όπως μας εξήγησε η ίδια, η προεκλογική της εκστρατεία βασίζεται στις προσωπικές επαφές και σε ότι αφορά την ψηφιακή παρουσία των υποψηφίων πανελλαδικά, αυτό γίνεται από το κόμμα που διαθέτει τα δικά του κανάλια επικοινωνίας στις περισσότερες εφαρμογές.
Κλείνοντας να πούμε ότι ο ψηφιακός κόσμος δεν αντικατοπτρίζει τον πραγματικό και σαφώς ο αριθμός των ακολούθων ή φίλων δεν μπορεί να δώσει στοιχεία εκλογικού αποτελέσματος. Όμως δίνει την δυνατότητα της προβολής σε πολλαπλούς χρήστες με άμεσο τρόπο και διαφορετική προσέγγιση.
Τα πάντα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος και από τις κάλπες της 21ης Μαΐου.
Σάντυ Λαδικού