Στο πλαίσιο της συζήτησης στην Ολομέλεια για το Νομοσχέδιο σχετικά με τον Πτωχευτικό Κώδικα, που όμως δεν ολοκληρώθηκε λόγω της πρότασης μομφής κατά του Υπ. Οικονομικών που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Νεκτάριος Σαντορινιός τοποθετήθηκε σχετικά με κατατεθειμένη τροπολογία του Υπουργείου Ναυτιλίας μ με θέμα «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών και την ανάκτηση του ακτοπλοϊκού δικτύου».
«Είναι πρωτοφανής η προχειρότητα με την οποία το Υπουργείο νομοθετεί, ειδικά για το κρίσιμο ζήτημα του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας. Ενώ πολλές φορές είχαμε επισημάνει στην Κυβέρνηση ότι, ιδιαίτερα στις παρούσες συνθήκες, χρειάζεται ένας συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός για τις θαλάσσιες συνδέσεις, είδαμε καθυστέρηση στην αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που παρουσιάστηκαν στα δρομολόγια, επιδότηση των γραμμών, χωρίς γνωμοδότηση από το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ενώ τα νησιά μας βίωσαν πολλά προβλήματα με τις ακτοπλοϊκές τους συνδέσεις, μέσα στο καλοκαίρι.
Σήμερα και πάλι το Υπουργείο, με μια πιστολιά στον αέρα ανακοινώνει την χρηματοδότηση με 20εκ ευρώ των συνδέσεων, χωρίς πλαίσιο και χωρίς σχέδιο, για το δίκτυο και τα νησιά.
Για να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που το ακτοπλοϊκό δίκτυο, οι εταιρείες και τα νησιά μας βιώνουν, πρέπει η πρόταση για επιδότηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων να συνοδεύεται από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, και όχι με απλή απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας. Οφείλει το Υπουργείο, επίσης, να ορίσει με ποια κριτήρια θα δοθούν τα 20εκ ευρώ επιδοτήσεις και να ορίσει διαδικασία διαβούλευσης με τους ΟΤΑ των νησιών ή και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ένα επιπλέον προβληματικό σημείο στην τροπολογία που κατατέθηκε είναι ότι νομιμοποιούνται δαπάνες που δεν έχουν την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να απαντήσει πως ακριβώς θα πληρωθούν οι δαπάνες αυτές, αν έχουν ήδη γίνει, αλλά έχουν απορριφθεί από το Ελεγκτικό;.»