Στην τελική ευθεία είναι, με βάση πληροφορίες, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, που θα ανατεθούν από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027 και αφορούν 12 μετά τις τελευταίες αλλαγές και τροποποιήσεις.
Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός ξεκίνησε για 28, κατέβηκε στις 18 και έπειτα από προσφυγή της SKY express τώρα έχει πάει στις 12.
Πάντως σε 2 από αυτές δεν υπήρξε ενδιαφέρον για κατάθεση προσφορών (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά), ενώ σε άλλες 6 ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί εκ νέου.
Συγκεκριμένα για 10 γραμμές (Αθήνα – Ζάκυνθος, Αθήνα – Ικαρία, Αθήνα – Κύθηρα, Αθήνα – Κάρπαθος, Αθήνα – Μήλος, Αθήνα – Νάξος, Αθήνα – Πάρος, Αθήνα – Σκιάθος, Θεσσαλονίκη – Σάμος και Θεσσαλονίκη – Χίος) εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για τη διεξαγωγή τους χωρίς επιδότηση, λόγω της τουριστικής κίνησης που έχουν «γράψει» εσχάτως.
Για τις υπόλοιπες 18 γραμμές, η SKY express κατέθεσε προσφυγή για 6 γραμμές, ζητώντας να προκηρυχθούν μεμονωμένα και όχι ως συστάδες. Μάλιστα, το αίτημα της αεροπορικής έγινε δεκτό από τη Δικαιοσύνη και αναμένεται νέα προκήρυξη.
Έτσι, ο διαγωνισμός συνεχίζεται για 12 γραμμές (Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Αλεξανδρούπολη – Σητεία και Άκτιο – Σητεία).
Όπως αναφέρθηκε, από τις ανωτέρω 12 γραμμές, σε 2 δεν κατατέθηκαν προσφορές (Καλαμάτα – Κύθηρα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά).
Για τα 10 δρομολόγια, με βάση πληροφορίες, η SKY express διεκδικεί 8 και η Olympic Air 7, (και οι δυο εταιρίες με ανανεωμένο στόλο «πράσινων» ATR). Για 6 δρομολόγια (Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια και Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος) αναμένεται νέα προκήρυξη.
Υπενθυμίζεται ότι από το 2016 έχουν περικοπεί δραστικά τα κονδύλια -που το 2014 είχαν φτάσει τα 47 εκατ. ευρώ- για την επιδότηση των άγονων αεροπορικών γραμμών.
Γιώργος Αλεξάκης - Reporter.gr