Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Σεζόν 2024: Τι πραγματικά συμβαίνει αυτό το καλοκαίρι με τον τουρισμό στην Ελλάδα

01/07/2024
1108 Εμφανίσεις
2 Σχόλια

Προσφορές, εκπτώσεις, εκλογές, Ολυμπιακοί αγώνες, πτωχεύσεις, υψηλές τιμές κ.α. “μπαίνουν στο κάδρο” της φετινής τουριστικής περιόδου στη χώρα μας.

Μια ιδιαίτερη τουριστική σεζόν διανύει η χώρα μας, για πολλούς αμφιλεγόμενη, σίγουρα όχι εύκολη. Ο Μάιος και ο Ιούνιος φαίνεται ότι κλείνουν με ικανοποιητικές επιδόσεις και πάνω από το 2023, ενώ οι δύο επόμενοι μήνες που ανήκουν στην υψηλή περίοδο, δείχνουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις.

Τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ για το Μάιο αποκαλύπτουν άνοδο στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις κατά 13,3%, σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και παρόμοια εικόνα αναμένεται και για τον Ιούνιο. Οι οδικές αφίξεις δε σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 37,7%. Από την αρχή του έτους μέχρι και το τέλος Μαίου, μόνο οι Κυκλάδες κατέγραψαν μικρή μείωση (-3,1%) αφίξεων σε σύγκριση με το πεντάμηνο του ’23, ενώ όλοι οι άλλοι τουριστικοί προορισμοί είχαν άνοδο.

Δύο ταχύτητες στα ξενοδοχεία και άνοδος στα AirBnB
Η ελληνική τουριστική αγορά μοιάζει να κινείται σε δύο ταχύτητες, με τα ξενοδοχεία που διατήρησαν τιμές και ποιότητα να παρουσιάζουν υψηλές πληρότητες, ενώ όσα αύξησαν τιμές χωρίς «δικαιολογία» να έχουν κενά στις κρατήσεις τους. Η πτώχευση του κορυφαίου tour operator FTI, προκάλεσε αμηχανία, αλλά και διάφορα προβλήματα και στη χώρα μας, αφού ακυρώθηκαν δεκάδες χιλιάδες κρατήσεις. Το τελευταίο διάστημα πολλά ξενοδοχεία διαφημίσουν ειδικές τιμές και εκπτώσεις για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Στους δύο κύριους προορισμούς των Κυκλάδων, Μύκονο και Σαντορίνη, ενώ η αριθμητική μείωση των τουριστών δεν είναι μεγάλη, οι ξενοδόχοι αλλά και οι επιχειρηματίες εστίασης και εμπορίου γκρινιάζουν.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, παρατηρείται μια συνεχής αύξηση της προσφοράς καταλυμάτων που αντικατοπτρίζει τη δυναμική ανάπτυξης του κλάδου της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Από τον Ιανουάριο, που ο αριθμός των καταλυμάτων τύπου AirBnB ήταν  190.000 χιλ. καταγράφεται συνεχώς αύξηση, που έφτασε το Μάϊο σε 218.000 και άνοδο 11%. Υπολογίζεται ότι η αύξηση αυτή από τις αρχές του έτους έφερε 85.000 περισσότερες κλίνες, σε σχέση με πέρυσι.


Τι συμβαίνει με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο
Ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, σύμβουλος ανάπτυξης του Danaos Travel και πρόεδρος Ελλάδος και διευθύνων σύμβουλος των Allsun Hotels μιλώντας στο NEWS 24/7, εξηγεί ότι αυτό το οποίο παρατηρούμε για τους δύο επόμενους μήνες της υψηλής περιόδου, είναι ότι μετά το Ιούνιο και μετά τη λήξη των εκπτώσεων που ίσχυαν για τις προκρατήσεις υπάρχει μία επιβράδυνση της ροής των κρατήσεων. «Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι οι τιμές ανέβηκαν μετά τη λήξη των προ κρατήσεων και ο δεύτερος διότι υπάρχει μία κόπωση στην ευρωπαϊκή αγορά, μετά από την ορμή που είχε δημιουργήσει η στέρηση των διακοπών λόγω κορονοϊού. Υπάρχει ακόμη η επίπτωση της οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η μεσαία τάξη της Ευρώπης».

Εξηγώντας την πορεία του τουρισμού των προηγούμενων μηνών ο κ. Βαμιεδάκης λέει: «Ο λόγος που ο Μάιος και ο Ιούνιος κινήθηκαν καλύτερα από ό,τι φαίνεται να κινείται ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι ξεκάθαρα οι απόλυτες τιμές οι οποίες είναι κατά πολύ αυξημένες τους επόμενους δυο μήνες. Οπότε ο κόσμος δε βλέπει το λόγο να πληρώσει τα διπλάσια και τριπλάσια για το ίδιο προϊόν και να κάνει διακοπές τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ενώ μπορεί να το κάνει τον Μάιο και τον Ιούνιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν πολύ μεγάλες προσφορές από ξενοδοχεία για τους επόμενους δύο μήνες, οι οποίες φτάνουν και το 30% σε πολλές περιπτώσεις».

Μύκονος και Σαντορίνη σε οριακή ανταγωνιστικότητα
Για την κατάσταση στα νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, ο κ. Βαμιεδάκης εξηγεί ότι είναι ακόμα πιο προβληματική. «Τα ξενοδοχεία σε αυτούς τους προορισμούς είχαν αυξήσει κατά πολύ τις τιμές φτάνοντας σε ένα σημείο οριακής ανταγωνιστικότητας, με αποτέλεσμα ο κόσμος να μην είναι διατεθειμένος να δώσει τόσο υψηλό αντίτιμο. Η κίνηση λοιπόν στα ξενοδοχεία μειώθηκε και πλέον αναγκάζονται και αυτά να κάνουν ειδικές προσφορές». Ο ίδιος επισημαίνει ότι η πτώχευση του FTI, του τρίτου μεγαλύτερου tour operator στην Ευρώπη έχει προκαλέσει τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα ένα κενό καθώς υπήρξε μαζική ακύρωση χιλιάδων κρατήσεων. «Θέλω να πιστεύω ότι μεσοπρόθεσμα οι κρατήσεις που χάθηκαν θα καλυφθούν από άλλους t.o. οι οποίοι θα πάρουν το μερίδιο του FTI σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Από την άλλη βραχυπρόθεσμα και μέχρι να γίνει αυτή η αλλαγή θα υπάρξει ένα σοβαρό κενό το οποίο δημιουργεί μία αναστάτωση στην αγορά και σίγουρα θα αφήσει αρκετά κενά μέχρι να εξομαλυνθεί».


Προβληματισμός για τη Γαλλική αγορά
Μιλώντας για την γαλλική αγορά, ο κ. Βαμιεδάκης λέει ότι ήταν αναμενόμενο να επηρεαστεί λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων που διοργανώνονται φέτος στο Παρίσι. «Τώρα επηρεάζονται ένα λόγο παραπάνω, από τις εκλογές και από την αβεβαιότητα η οποία δημιουργείται στους Γάλλους, που βρίσκονται μπροστά από μία πρωτοφανή επιλογή ότι θα πρέπει να επιλέξουν ένα από τα δύο άκρα και να κυβερνηθούν από μία ακραία κυβέρνηση. Αυτό δημιουργεί προβληματισμό, σίγουρα στην καλύτερη περίπτωση δημιουργεί μια περίοδο αναμονής για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και μια προοπτική να ανακάμψει το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Στη χειρότερη περίπτωση θα δούμε ίσως μία σοβαρή μείωση από την γαλλική αγορά. Προς το παρόν δεν υπάρχουν εμφανή σημάδια αλλά παρατηρείται ήδη μία επιβράδυνση των κρατήσεων από Γαλλία, που θεωρούμε ότι ίσως αυτή θα επιδεινωθεί μετά την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου».

Πώς κινούνται οι άλλες αγορές
Μιλώντας για τις άλλες αγορές ο κ. Βαμιεδάκης τόνισε ότι το Ισραήλ έχει μπει σε μία περίοδο κανονικότητας και τα νούμερα των ισραηλινών τουριστών έχουν ανακάμψει και κινούνται στα ίδια με τα περσινά ή ακόμα και καλύτερα. Η γερμανική αγορά σε σχέση με πέρυσι ανακάμπτει και παραμένει η ισχυρή μεγάλη δύναμη και βασική ατμομηχανή το ελληνικό τουρισμό. Τέλος σημειώνει ότι παρατηρείται μία μεγάλη άνοδος από Πολωνία και τις χώρες της Βαλτικής η οποία οφείλεται κυρίως στο Ουκρανούς τουρίστες οι οποίοι λόγω της αδυναμίας τους να ταξιδέψουν από την Ουκρανία πετάνε από τις όμορες χώρες. Σχετικά με τη δυναμική των ελληνικών προορισμών σχολίασε ότι υπάρχει μια σταθερή άνοδος κάποιων νέων προορισμών όπως η Πελοπόννησος και η Αττική Ριβιέρα, η Εύβοια και γενικότερα ηπειρωτική Ελλάδα.


Η φετινή σεζόν δεν είναι βόλτα στο πάρκο
Η κα. Στέλλα Τσαντήλα συνιδρύτρια της εταιρείας INcrementUM που εξειδικεύεται στις στις ηλεκτρονικές ξενοδοχειακές πωλήσεις, μιλώντας στο NEWS 24/7 κάνει λόγο για μια αμφιλεγόμενη τουριστική σεζόν. «Από το ιντερνετικό μετερίζι και διαχειριζόμενοι πολλά και διαφορετικά ξενοδοχεία στις online πωλήσεις, σε πάνω από 20 προορισμούς στην Ελλάδα, βλέπουμε σφαιρικά τα πράγματα αλλά εντοπίζουμε ωστόσο κάποιες «κοινές» τάσεις, ανεξαρτήτως περιοχής, αστεριών και δυναμικότητας σχετικά με το πώς βαδίζει η σεζόν. Στα θετικά είναι ότι η Αθήνα δείχνει να παίρνει το μερίδιο που χάνουν οι Κυκλάδες. Το island hopping «φρενάρει» και οι επισκέπτες παραμένουν στην πρωτεύουσα χωρίς να προσθέτουν επιπλέον σταθμό τα γύρω νησιά, όπως άλλα χρόνια. Η μέση διαμονή ανέβηκε στο 2,1 από το 1,5 ημέρες. Προορισμοί όπως τα Ιόνια νησιά δείχνουν θετικό πρόσημο στην κίνηση, με την αύξηση στις πτήσεις καθώς και στην εμφάνιση νέων αγορών όπως Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία. Φέτος έδωσαν χώρο οι Άγγλοι και μπορεί κι άλλος κόσμος να επισκεφθεί τα Ιόνια, που γενικά Αγγλοκρατούνται τόσα χρόνια. Είναι μία τάση που θα την παρακολουθούμε και για τις επόμενες σεζόν. Επιπλέον στα θετικά είναι ότι ο εγχώριος τουρισμός σταθερά επιλέγει προορισμούς με οδική πρόσβαση και σε κοντινή απόσταση από τα αστικά κέντρα. Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στρέφονται στις κρατήσεις online μιας και υπάρχει πληθώρα προσφορών και πακέτων σε ανταγωνιστικές τιμές… μένει να δούμε για πόσο ακόμα», τονίζει η ίδια.

Οι προκλήσεις της φετινής σεζόν
Όπως υποστηρίζει η κα. Τσαντήλα, Μύκονος και Σαντορίνη είναι πίσω περίπου 25%. «Υπάρχουν όμως διακυμάνσεις. Για παράδειγμα: ο Ιούνιος φαίνεται να κλείνει με θετικό πρόσημο για αρκετούς. Αυτό οφείλεται κυρίως σε γενναίες εκπτώσεις και προσφορές που δεν μας έχουν συνηθίσει αυτά τα νησιά. Οι Αμερικάνοι έχουν αισθητή μείωση οι οποίοι κατά τα φαινόμενα γυρίζουν την πλάτη τους στα νησιά αυτά, επιλέγουν Κυκλάδες με ανερχόμενη τάση τη Νάξο και την Πάρο. Στη Σαντορίνη αναδύονται εθνικότητες όπως Ιταλία και Γαλλία, οι οποίες όμως αποφεύγουν σταθερά το «Καλντεράτο» κομμάτι του νησιού και προτιμούν ξενοδοχεία σε Καμάρι κοκ, δηλαδή νέες και αξιόλογες ξεν/κες μονάδες μακριά από τη βουή της Οίας.

Ο Ιούλιος δείχνει καλή τάση και αν δεν αλλάξει κάτι διαφαίνεται επίσης ένας σχετικά καλός μήνας σε σύγκριση με τον Αύγουστο όπου οι πληρότητες σε αυτά τα 2 νησιά είναι ακόμα χαμηλές, μειώνοντας την ψαλίδα της μείωσης σε σχέση με πέρυσι. Δεν έχει μπει στο παιχνίδι ακόμα ο παράγοντας last minute.. μένει να το δούμε».


Η κατάσταση στους μεγάλους προορισμούς
«Σε προορισμούς όπως η Ρόδος», εξηγεί η κα. Τσαντήλα, «υπάρχει ακόμα πληθώρα διαθέσιμων κλινών. Ξενοδοχεία 5* έχουν βγάλει ειδικά πακέτα και προσφορές για να καλύψουν πληρότητες έως και τα μέσα Ιουλίου κρατώντας στάση αναμονής για το μέλει γενέσθαι τον Αύγουστο. Οι κατά τι χαμηλότερες τιμές των 5* συρρικνώνουν την κίνηση στα 4*. Διαφαίνεται όμως πως το νησί θα κλείσει πάλι με ρεκόρ παρά τις μεσοσταθμικά ανεβασμένες τιμές σε σχέση με πέρυσι».

Σχολιάζοντας τα μεγάλα πολιτικά και αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού, η κα. Τσαντήλα λέει, ότι το EURO, οι Ολυμπιακοί Αγώνες καθώς και οι πάρα πολλές εκλογές που λαμβάνουν χώρα φέτος, έχουν προσδώσει μια αίσθηση στασιμότητας. «Για τους Ολυμπιακούς στο Παρίσι – ένας προορισμός απόλυτα προσβάσιμος από όλη την Ευρώπη – διαβάζουμε πως αναμένει να υποδεχτεί 13εκ κόσμο. Όλοι αυτοί είναι δυνητικοί ταξιδιώτες της Ελλάδας που προφανώς φέτος θα δούμε μέρος αυτών. Είναι άλλωστε σύνηθες να βλέπουμε τέτοιες τάσεις στην κίνηση & στην ζήτηση προς τη χώρα μας όταν συντρέχουν τέτοια events. Μένει να δούμε πώς θα κινηθεί ο κόσμος μετά και να κάνουμε τον απολογισμό μια χρονιάς που μας αρέσει να παρομοιάζουμε σαν το τρενάκι του λουνα – παρκ: με τα πάνω της και τα κάτω της».

Πηγή news247.gr


Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 2
Γιάννης
Γιάννης 01/07 - 14:31
Τουρίστες
Οι αριθμοί δεν φαιρνουν εισόδημα στους ντόπιους μόνο για το θεαθήναι γίνονται όλα παρα πολύ δύσκολη σαιζόν πρέπει πολλα να αλλάξουμε
miranta
miranta 01/07 - 10:33
Βασικα
Τα πράγματα είναι πολύ απλά.ΓΙΑΤΙ πρέπει να ψάχνουμε αναλύσεις;Οι καλές επιχειρήσεις,ξενοδοχεία,εστιατόρια κλπ,ακόμα και τα airbnb,δουλεύουν.Ο κάθε επισκέπτης όχι στη Ελλάδα αλλά παντού διαλέγει που θα δώσει τα λεφτά του.Οι παπατζηδες,άσχετοι και όσοι δεν βελτιώνονται μένουν πίσω.Τονανοιξαμε και σας περιμένουμε δεν υπάρχει.Πρεπει να κανείς,να δώσεις,για να πάρεις.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ