Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Ρεύμα: Τέλος στους έναντι λογαριασμούς - Έρχονται οι μηνιαίες καταμετρήσεις των «ρολογιών»

08/12/2023
953 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Τέλος στους έναντι λογαριασμούς ρεύματος και πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των ρευματοκλοπών, θα φέρει η καταμέτρηση από τον ΔΕΔΔΗΕ των «ρολογιών» ηλεκτρικού ρεύματος σε μηνιαία βάση. Έτσι, με κάθε λογαριασμό νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα τιμολογούνται για την ενέργεια που έχουν πραγματικά καταναλώσει, ενώ θα περιοριστούν και οι κάθε λογής… λαθροχειρίες στους μετρητές, ώστε να μην καταγράφονται όλες οι κιλοβατώρες που πραγματικά «καίει» ο χρήστης της παροχής.

Την έναρξη των καταμετρήσεων σε μηνιαία βάση, από 4μηνιαία που ισχύει τώρα, αποκάλυψε ο υπουργός ΠΕΝ, Θόδωρος Σκυλακάκης, σε χθεσινή του τηλεοπτική συνέντευξη. «Δώσαμε εντολή στον ΔΕΔΔΗΕ και από τους πρώτους μήνες του 2024 -θα δούμε σε ποιο μήνα θα γίνει- ο ΔΕΔΔΗΕ θα μετράει πλέον κάθε μήνα», σημείωσε. Όπως πρόσθεσε, το ΥΠΕΝ έχει λάβει τις διαβεβαιώσεις από τον Διαχειριστή ότι διαθέτει το προσωπικό για να «πυκνώσει» τις επισκέψεις σε όλα τα «ρολόγια» ανά την επικράτεια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, οι μηνιαίες καταμετρήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν από τον Απρίλιο του 2024. Ακόμη και στις περιπτώσεις που οι ενδείξεις των «ρολογιών» δεν λαμβάνονται από προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά από εργολάβους, δεν πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά το κόστος για την πιο συχνή καταγραφή τους.

Πληρωμή βάσει της πραγματικής κατανάλωσης

Μιλώντας στο insider.gr, πηγές των προμηθευτών σημειώνουν πως πρόκειται για θετική εξέλιξη, καθώς θα δοθεί τέλος στην τιμολόγηση των πελατών τους, στη βάση της εκτιμώμενης κατανάλωσης. Υπενθυμίζεται ότι με την 4μηνιαία καταγραφή που ισχύει σήμερα, ένας πάροχος ο οποίος εκδίδει μηνιαίως λογαριασμούς, ουσιαστικά χρειάζεται να εκδίδει τρεις έναντι λογαριασμούς πριν τον επόμενο εκκαθαριστικό.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως για τρεις μήνες ο πελάτης πληρώνει για ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που εκτιμάται ότι έχει καταναλώσει, και μόνο τον επόμενο μήνα με βάση την πραγματική κατανάλωση του συνολικού 4μηνου. Το ίδιο ισχύει και για τους πελάτες της ΔΕΗ που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό, ενώ στην περίπτωση των έγχαρτων λογαριασμών της δημόσιας επιχείρησης (που είναι διμηνιαίοι), οι έναντι και οι εκκαθαριστικοί εναλλάσσονται.

Το γεγονός αυτό αποτελούσε σχετικά περιορισμένο πρόβλημα τις εποχές όπου τα τιμολόγια είχαν σταθερή χρέωση. Κι αυτό γιατί ένας «φουσκωμένος» εκκαθαριστικός λογαριασμός θα μπορούσε να προκύψει μόνον αν οι εκτιμήσεις για τους τρεις μήνες που προηγήθηκαν ήταν μικρότερες από την πραγματική κατανάλωση, με συνέπεια να «συγκεντρωθούν» αρκετές κιλοβατώρες στον τέταρτο μήνα.

Ωστόσο, καθώς πλέον οι χρεώσεις στα περισσότερα τιμολόγια είναι κυμαινόμενες, είναι σημαντικό οι καταναλώσεις κάθε μήνα να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Η αιτία είναι πως μία «φουσκωμένη» κατανάλωση στον εκκαθαριστικό (επειδή για οποιονδήποτε λόγο είχαν υποεκτιμηθεί οι καταναλώσεις των προηγούμενων τριών μηνών) θα «φουσκώσει» ακόμη περισσότερο τη συνολική χρέωση, αν ο εκκαθαριστικός συμπέσει με έναν μήνα όπου οι τιμές είναι αυξημένες.

«Όπλο» και για τις ρευματοκλοπές

Η αποφυγή των «φουσκωμένων» εκκαθαριστικών λογαριασμών -είτε επειδή μπορεί απλώς να υποεκτιμηθεί η κατανάλωση του προηγούμενου τριμήνου, είτε (ακόμη χειρότερα) επειδή η υποεκτίμηση μπορεί να συνδυαστεί και με υψηλή τιμή ρεύματος τον μήνα του εκκαθαριστικού- είναι και ο λόγος που όλοι οι προμηθευτές εδώ και χρόνια προτρέπουν τους πελάτες τους να καταχωρίζουν οι ίδιοι online σε μηνιαία βάση (ή διμηνιαία στην περίπτωση της ΔΕΗ) την ένδειξη του μετρητή τους.

Σύμφωνα με πηγές των προμηθευτών, η ανησυχία των καταναλωτών για το ύψος των λογαριασμών, μέσα στην ενεργειακή κρίση, είχε ως συνέπεια τον τελευταίο 1,5 περίπου χρόνο να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των πελατών που καταχωρούν τις ενδείξεις του «ρολογιού» τους. Ωστόσο, όπως είναι φυσικό, το ποσοστό αυτό δεν πρόκειται ποτέ να φτάσει στο σύνολο της καταναλωτών στη χαμηλή τάση.

Έτσι, δεν μπορεί ποτέ να αντικαταστήσει την επιτόπια «επίσκεψη» ενός συνεργείου του ΔΕΔΔΗΕ, ή του προσωπικού των εργολάβων του – οι μετρήσεις των οποίων είναι εξάλλου και επίσημες. Επίσης, η «επίσκεψη» εξυπηρετεί και έναν ακόμη σκοπό: εκτός από την καταγραφή της μέτρησης, οι καταμετρητές είναι εκπαιδευμένοι να εντοπίζουν και τις λαθροχειρίες που μπορεί να έχουν γίνει σε κάποιο «ρολόι» ώστε να υπολειτουργεί – δηλαδή να «γράφει» μικρότερη κατανάλωση, από αυτήν που πραγματικά χρησιμοποιήθηκε.

Όπως σημείωσε στη χθεσινή του συνέντευξη ο κ. Σκυλακάκης, οι μισές περίπου ρευματοκλοπές γίνονται ακριβώς με το «πείραγμα» του μετρητή. Επομένως, οι μηνιαίοι πλέον έλεγχοι των καταμετρητών θα περιορίσουν το φαινόμενο, αυξάνοντας τον αριθμό των κρουσμάτων που εντοπίζονται.

Τελική λύση από τους «έξυπνους» μετρητές

Η «πύκνωση» των καταμετρήσεων αποτελεί ουσιαστικά μεταβατική λύση, η αξία της οποίας θα περιορίζεται όσο περισσότερες παροχές στη χαμηλή τάση αποκτούν «έξυπνους» μετρητές. Υπενθυμίζεται ότι τα «έξυπνα» ρολόγια εξαλείφουν την ανάγκη επιτόπιας καταμέτρησης, καθώς πλέον ο Διαχειριστής (και ο καταναλωτής) έχει ανά πάσα στιγμή εικόνα πόσες κιλοβατώρες «καίει». Επίσης, οι «έξυπνοι» μετρητές είναι πολύ πιο δύσκολο να «πειραχτούν», αφού σε περίπτωση απόπειρας παρέμβασης, ειδοποιούν το κέντρο τηλεδιαχείρισης του ΔΕΔΔΗΕ.

Υπενθυμίζεται ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός του ΔΕΔΔΗΕ, για την εγκατάσταση «έξυπνων» ρολογιών και στις 7,5 εκατ. παροχές χαμηλής τάσης έως το 2030. Οι τέσσερις εταιρείες που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση αναμένεται τις αμέσως επόμενες ημέρες να καταθέσουν τις προσφορές τους, ώστε να προκύψουν οι τρεις ανάδοχοι.


insider.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ