Στο 62% έχει φτάσει η ψηφιοποίηση των παλιών ενσήμων στον ΕΦΚΑ και ο ασφαλιστικός φορέας θα είναι εντός χρονοδιαγράμματος έτοιμος μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2026 να εκδίδει συντάξεις σε ένα μήνα.
Ταυτόχρονα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης ο εκσυγχρονισμός έχει γίνει θερμά αποδεκτός από τους ασφαλισμένους, καθώς εκτιμάται ότι μέχρι τέλος του έτους θα έχουν εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά χωρίς ταλαιπωρία πάνω από 150.000 ασφαλισμένοι.
Κεντρικοί άξονες του σχεδιασμού αποτελούν η ψηφιοποίηση 56 εκατομμυρίων σελίδων φυσικών εγγράφων από 28 πρώην φορείς κοινωνικής ασφάλισης, που ενοποιήθηκαν το 2016 υπό την «ομπρέλα» του e-ΕΦΚΑ.
Με το νέο σύστημα, ο e-ΕΦΚΑ κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς έναν ψηφιακά ώριμο και αποδοτικότερο φορέα, αξιοποιώντας τη διαλειτουργικότητα με άλλους δημόσιους οργανισμούς.
Όπως αναφέρουν στελέχη του φορέα, η αλλαγή που φέρνει το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα δεν είναι απλώς τεχνολογική. Είναι μια βαθιά μεταρρύθμιση με ουσιαστικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των ασφαλισμένων.
Έτσι, όπως σημειώνουν, διασφαλίζεται για κάθε πολίτη μια ενιαία και αξιόπιστη ασφαλιστική εικόνα, η οποία προσφέρει πλήρη πρόσβαση στο ιστορικό ασφάλισης, χωρίς φυσική παρουσία ή συλλογή εγγράφων από διαφορετικούς φορείς.
Παράλληλα, η ψηφιοποίηση των έγχαρτων αρχείων περιορίζει αισθητά τις καθυστερήσεις, τα λάθη και τον κίνδυνο απώλειας, ενώ η αυτόματη διασύνδεση με βάσεις δεδομένων άλλων υπηρεσιών επιτρέπει την άμεση και ηλεκτρονική άντληση των απαραίτητων δικαιολογητικών. Αυτές οι εξελίξεις ενισχύουν τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη στην όλη διαδικασία. Επιπλέον, αυξάνεται το ποσοστό των αιτήσεων συνταξιοδότησης που θα υποβάλλονται σε αυτόματη επεξεργασία, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής.
Την ίδια στιγμή, επιταχύνεται η απονομή των συντάξεων και η διεκπεραίωση των αιτημάτων, καθώς ο αριθμός των εκκρεμών συντάξεων βαίνει σταθερά μειούμενος: περίπου 15.000 ληξιπρόθεσμες εκκρεμείς κύριες συντάξεις, 31.000 επικουρικές και 7.000 εκκρεμή εφάπαξ, κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα.
Πλέον, ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει ηλεκτρονικές υπηρεσίες, επιτρέποντας στους πολίτες να εξυπηρετούνται εύκολα και χωρίς αναμονή από τον υπολογιστή ή το κινητό τους.
Τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα υπηρεσία DASHBOARD-myEFKA. Το νέο ψηφιακό ασφαλιστικό προφίλ συγκεντρώνει σε μια ενιαία, εύχρηστη και ασφαλή πλατφόρμα όλες τις κρίσιμες πληροφορίες για τον πολίτη, προσφέροντας διαφάνεια, ταχύτητα και απλοποίηση διαδικασιών.
Με το DASHBOARD-myEFKA, οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα, μεταξύ άλλων:
– Να αποκτούν άμεση πρόσβαση στην πλήρη ασφαλιστική ιστορία τους και σε όλα τα συναφή πιστοποιητικά.
– Να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την πορεία των υποβληθέντων αιτήσεων και αιτημάτων τους.
– Να εκδίδουν και να εκτυπώνουν άμεσα πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας.
– Να υποβάλουν αιτήσεις για επιδόματα, παροχές ή τροποποιήσεις στοιχείων, μέσω απλουστευμένων διαδικασιών.
– Να παρακολουθούν τις εισφορές τους, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και να τις εξοφλούν μέσω της πλατφόρμας IRIS.
– Να έχουν άμεση πρόσβαση σε ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων και σε στοιχεία αναπηρίας, όπου αυτό είναι αναγκαίο.
Επίσης, η νέα εφαρμογή myEFKA mobile είναι διαθέσιμη σε App Store και Google Play, με όλες τις λειτουργίες του Dashboard προσαρμοσμένες στην οθόνη του κινητού ή του tablet.
Πηγή: powergame.gr