Την παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου προκάλεσαν δημοσιεύματα που, επικαλούμενα σειρά εγγράφων που δημοσίευσε το Datajournalists, κάνουν λόγο για σωρεία βλαβών στην γραμμή του μετρό του Πειραιά.
Με εντολή του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνας, ο Εισαγγελέας του ΑΠ Ισίδωρος Ντογιάκος έδωσε εντολή για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να αξιολογηθούν τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν και να ελεγχθεί κάθε υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά.
Τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρονται σε 390 καταγραφές βλαβών και αστοχιών, μεταξύ των οποίων εισροή υδάτων σε σήραγγα του μετρό από το λιμάνι του Πειραιά με αποτέλεσμα να εμφανίζονται έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές.
Μάλιστα, τα προβλήματα καταγράφονται και σε τμήματα της γραμμής προς Μανιάτικα, Νίκαια , Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα με τα έγγραφα να κάνουν αναφορές σε αστοχίες ,καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά ,λασκαρισμένους συνδέσμους ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται και σε θέματα σκυροδέτησης.
Στον κατάλογο των ζητημάτων που έχουν καταγραφεί στα επίμαχα έγγραφα αναφέρονται επίσης βλάβες, από αισθητήρες που δεν λειτουργούν και οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», σειρά αστοχιών στα επικοινωνιακά δίκτυα, αλλά επίσης και για πόρτες ασφαλείας που προκαλούν ψευδείς συναγερμούς, προβλήματα στην ηλεκτρική τροφοδοσία και στα τα συστήματα πυρανίχνευσης, τις κάμερες ασφαλείας και άλλα με τα περισσότερα “ακίνδυνα” δυσλειτουργίες στα ρολόγια στις αποβάθρες και στις κυλιόμενες σκάλες.
Οι πληροφορίες για την υπόθεση αναφέρουν πως η ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» να μεριμνήσει σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM για την διόρθωση των προβλημάτων, πλην όμως χωρίς μέχρι στιγμής να έχει κάποιο αποτέλεσμα στις επιστολές που έχει αποστείλει.
Όπως αναφέρεται στην σελίδα Datajournalists η εν λόγω κοινοπραξία είναι η ίδια “που κατασκευάζει την νέα γραμμή 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου-Γουδή) ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της “στοιχειωμένης” σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014, με πολλούς να εκτιμούν πως εάν είχε παραδοθεί, μπορεί να είχε προληφθεί το δυστύχημα των Τεμπών.
Από τον περασμένο Νοέμβριο πέρασαν τέσσερις μήνες αλλά το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί και αυτό γεννά σοβαρό προβληματισμό.
Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του έργου για το οποίο ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών αλλά και ο παραμένων υφυπουργός του Γιώργος Καραγιάννης επαίρονταν όταν το έργο πλησίαζε να παραδοθεί, ήταν ακριβώς ότι ο υπόγειος σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από την στάθμη της παρακείμενης θάλασσας και το ίδιο ισχύει για μεγάλο μέρος της σήραγγας που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο”.
Aττικό Μετρό: Το θέμα των διαρροών έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά
Από την πλευρά της, η Αττικό Μετρό ΑΕ αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της ότι «το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ».
Σε άλλο σημείο τονίζει ότι «το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού «Πειραιάς», στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή «στραγγιδίων», κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017.
Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.
Προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.
Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ζήτησε από τον Ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.
Επισημαίνεται ότι οι Διεθνείς Προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων ΜΕΤΡΟ δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός «Πειραιάς» είναι στεγανός.
Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ.
Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.
Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.
Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την λειτουργικότητα των υποδομών της».
news247.gr