Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Ιερά Σύνοδος: Ομόφωνο «όχι» για το γάμο ομόφυλων ζευγαριών

23/01/2024
91 Εμφανίσεις
4 Σχόλια

Με ομοφωνία, όπως είχε ήδη διαφανεί, κατά του νομοσχεδίου για το γάμο ομόφυλων ζευγαριών, ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Από την πλευρά της Εκκλησίας δίνεται έμφαση στη θεολογική ανάλυση του ζητήματος, με έμφαση στην αναφορά ότι προωθείται ένα νέο μοντέλο οικογένειας, που διαλύει τα πρότυπα πατέρα και μητέρας.

Στη σύνοδο της Ιεραρχίας αποφασίστηκε, επίσης, να αποσταλεί επιστολή προς τους 300 βουλευτές και, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, θα πρόκειται για ένα κείμενο νομικού χαρακτήρα, που θα αναλύει τις έννομες συνέπειες που θα προκύψουν από την ψήφιση της νομοθετικής ρύθμισης και σε περίπτωση προσφυγών προς τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια. Τέλος, την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου θα αναγνωσθεί στους ναούς όλης της χώρας ένα τρίτο κείμενο, το οποίο θα συνταχθεί με εύληπτο και απλό λόγο, για να αναλύει τη θέση της Εκκλησίας στους πιστούς.

Η συνεδρίαση, σύμφωνα με πληροφορίες, κινήθηκε χωρίς να υπάρξουν ιδιαίτερα υψηλοί τόνοι, κατατέθηκαν διαφορετικές επιμέρους προτάσεις από ορισμένους ιεράρχες, αλλά τελικά επιτεύχθηκε συμφωνία στο κείμενο του ανακοινωθέντος, το οποίο με αυστηρή ορολογία βάζει όλες τις παραμέτρους του ζητήματος και ικανοποίησε και τους υπέρμαχους μιας περισσότερο σκληρής γραμμής, αλλά και εκείνους που υποστήριξαν τη θέση μιας πιο ήπιας προσέγγισης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου:

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:

α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («… καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε…», Γένεσις 1, 27-28),

β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («… ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ… τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).

Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.
Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση. Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».
Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».
Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.
Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.
Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;
Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.
Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.
Εκ της Ιεράς Συνόδου της

Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος


Μαξίμου: 8 λέξεις και υπουργικό μετά το εκκλησιαστικό «όχι»

“Σεβαστές οι απόψεις της εκκλησίας. Κανένα περαιτέρω σχόλιο”: Με αυτές τις οκτώ λέξεις σχολίασαν στελέχη του Μεγάρου Μαξίμου την ομόφωνη αντίδραση της Ιεράς Συνόδου στην ειλημμένη κυβερνητική απόφαση για θεσμοθέτηση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών.

Η κυβέρνηση έχει άλλωστε ήδη λάβει τις αποφάσεις της, τις οποίες είχε εκφράσει και μετά το κάλεσμα Ιερώνυμου για δημοψήφισμα.

Τότε, το Μαξίμου απάντησε πως «στην Ελλάδα δεν λύνονται τα ζητήματα δικαιωμάτων με δημοψηφίσματα. Πάντοτε σεβόμαστε τις απόψεις της εκκλησίας αλλά εμείς εφαρμόζουμε το πρόγραμμά μας».

Αυτή η θέση αναμένεται να εκφραστεί και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό στο υπουργικό συμβούλιο στο οποίο θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια.

Το υπουργικό αναβλήθηκε, λόγω της γρίπης του πρωθυπουργού, αλλά αναμένεται να συνεδριάσει τελικά την Τετάρτη (23/1).



 Πηγή:www.dimokratiki.gr

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 4
Ανώνυμος
Ανώνυμος 24/01 - 18:26
Τελεία και παύλα
Η εκκλησία καλό θα είναι να ασχολείται με ότι έχει οριστεί να πράττει...Αυτό είναι θέμα της πολιτείας.
Ανώνυμος
Ανώνυμος 24/01 - 08:18
Γνώστης
Σεβαστή η άποψη της εκκλησίας.Δεν είναι όμως υποκριτική; Όλοι ξέρουμε ότι ο χώρος της εκκλησίας κατακλύζεται από ομοφυλόφιλους λειτουργούς.Παρα πολλοί,σε όλοι την χώρα,στις μονές,σε όλη την ιεραρχία, από χαμηλά έως πολύ ψηλά.Στο παρελθόν έχουν αποκαλυφθεί σκάνδαλα.Σε τοπικό επίπεδο δεν το σχολιάζω για ευνόητους λόγους.Μηπως θα έπρεπε να γίνει αυτοκαθαρση στο χώρο της εκκλησίας; Τότε θα ήταν σεβαστή η άποψη και η απόφαση της για τους ομοφυλόφιλους.Ειδαλλως υποκρισία και μόνο υποκρισία.Για αυτό δεν πιστεύουν οι νέοι τους ρασοφορους.Και το παράλογο είναι ότι γνωρίζουν οι επικεφαλείς και δεν κάνουν τίποτα.Σου λέει δεν έχω ιερείς, δεν γίνονται ιερείς και αυτοί βρίσκουν άσυλο.Λοιπον σταματώ για να μην πω τίποτα άλλο.....
ορθοδοξος
ορθοδοξος 24/01 - 00:25
ΠΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟ
ΡΕ θρησκοληπτοι πατε καλα ?????? Τι θα πει ευτυχωσ ??????επρεπε η εκκλησια να ειχε ενημερωση τουσ ορθοδοξουσ εδω και χρονια και επρεπε να ειχε κατεβαση σε πανελλαδικη διαμαρτιρια ολουσ τουσ ελληνεσ σιγα μην μας εκαναν και χαρη που πηραν αυτην την αποφασηη βολεμενοσ εισαι η αμαθησ θρησκοληπτοσ που ακολουθησ πισυα οχι τον λογο του χριστου αλλα των κληρικων
Χριστιανός Ορθόδοξος
Χριστιανός Ορθόδοξος 23/01 - 22:22
Εκκλησία
Ευτυχώς η Εκκλησία πήρε σωστή θέση. Γιατί Εκκλησία είναι όλοι οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ