Οι πωλήσεις για διακοπές πολυτελείας αυξάνονται για τους ταξιδιώτες από την Γερμανία που αναζητούν άνεση, άπλετο χώρο και περισσότερη ιδιωτικότητα, σύμφωνα με έρευνα από την εξειδικευμένη μάρκα Dertour Deluxe του DER Touristik.
Η μέση δαπάνη για πολυτελείς διακοπές είναι 44% μεγαλύτερη από ό,τι το 2019, με ιδιωτικές βίλες και καταλύματα με πισίνες σε μεγάλη ζήτηση.
Η Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς των Γερμανών για διακοπές πολυτελείας
Κορυφαίοι προορισμοί για διακοπές πολυτελείας είναι η Γερμανία, αν και ο αριθμός των πελατών μειώθηκε κατά 14% το 2019, η Ελλάδα (+4%) -που έχει υπερδιπλασιάσει τις κρατήσεις πολυτελείας- και η Ιταλία, αν και ο αριθμός των πελατών μειώθηκε κατά 41% με τους ταξιδιώτες να μετακινούνται σε Ελλάδα.
Αλλαγή προτιμήσεων
Μια άλλη σημαντική τάση είναι η αύξηση της ζήτησης από τους Γερμανούς για διακοπές all inclusive, όπως αποκαλύπτει το βαρόμετρο του DER Touristik.
Το ποσοστό των πελατών που τις επιλέγουν έχει σχεδόν διπλασιαστεί στο 21% από 11% το 2019.
Αντίθετα, λιγότεροι πελάτες επιλέγουν καταλύματα μόνο με πρωινό (50% έναντι 56%).
Η ημιδιατροφή μειώνεται από 23% σε 16%.
Ταυτόχρονα, οι πελάτες της DER Touristik πραγματοποιούν μεγαλύτερα ταξίδια. Η μέση διάρκεια των διακοπών στην παραλία έχει αυξηθεί κατά μία ημέρα, ενώ τα ταξίδια στην πόλη στη Γερμανία είναι κατά ένα τρίτο μεγαλύτερα φέτος.
Η Μεσόγειος κερδίζει
Όσον αφορά τους προορισμούς διακοπών, η Μεσόγειος κερδίζει περισσότερους πελάτες της DER Touristik από ό,τι το 2019.
Η Ισπανία (+2% σε όγκους πελατών) παραμένει ο κορυφαίος εξωτερικός προορισμός.
Η Τουρκία (+76%) έχει κάνει θεαματική επιστροφή.
Η Ελλάδα (17%) βλέπει μεγάλη ζήτηση.
Αντίθετα, η Γερμανία (-35%) έχει υποχωρήσει σημαντικά, αν και το ποσοστό αυτό καλύπτει τόσο τις διακοπές στην παραλία όσο και τις εκδρομές στην πόλη.
Η Ιταλία (-41%) είναι επίσης αρκετά χαμηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.
Μεταξύ των προορισμών μεγάλων αποστάσεων, που τείνουν να γίνονται νωρίς κρατήσεις, οι ΗΠΑ παραμένουν νούμερο ένα για τους πελάτες της DER Touristik.
Αλλά οι αριθμοί είναι 33% χαμηλότεροι από ό,τι πριν από τέσσερα χρόνια, κυρίως επειδή οι περιορισμοί για την πανδημία έχουν αρθεί σημαντικά μόνο τους τελευταίους μήνες.
Τα στοιχεία για τους άλλους μεγάλους προορισμούς στο εξωτερικό αντικατοπτρίζουν επίσης πώς και πότε άρουν τους περιορισμούς εισόδου.
Αυτή τη στιγμή υπάρχει έντονη ζήτηση για τις Μαλδίβες (+24% έναντι του 2019), η Δομινικανή Δημοκρατία (-12%) είναι λιγότερο δημοφιλής, ο Μαυρίκιος είναι σταθερός και η Ταϊλάνδη, η οποία άνοιξε ξανά πρόσφατα, έχει πτώση 56% στους επισκέπτες.
Οι Γερμανοί ξοδεύουν περισσότερα για ταξίδια και κάνουν κράτηση σε προσφορές
Οι Γερμανοί ξοδεύουν ξεκάθαρα περισσότερα για τις διακοπές φέτος, κάνοντας κράτηση για περισσότερες προσφορές στην αγορά.
Αυτή την χρονιά δίνουν προτεραιότητα στις προσφορές αξίας για τα χρήματα, σύμφωνα με έρευνα τον Ιούνιο από το Ίδρυμα BAT for Future Topics.
Κορυφαία προτεραιότητες για τους Γερμανούς ταξιδιώτες
Σχέση ποιότητας/τιμής 54%.
Ελκυστικό τοπίο 51%.
Καλό φαγητό στον προορισμό 43%.
Αντίθετα, υπήρχαν ελάχιστα σημάδια τάσης προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια.
Μόνο ένας στους δέκα είπε ότι αυτό είναι σημαντικό. Περίπου το 25% είπε ότι η ικανότητα οδήγησης προς τον προορισμό είναι ένας σημαντικός παράγοντας.
Οι κρατήσεις ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019
Μια πιο λεπτομερής εικόνα των τρεχουσών τάσεων κρατήσεων έδωσε η DER Touristik, με βάση τα στοιχεία πωλήσεων για τις πέντε κύριες μάρκες ταξιδιωτικών πρακτόρων της: Dertour, Jahn Reisen, ITS, Meiers Weltreisen και Travelix.
Τα στοιχεία καλύπτουν τις διακοπές στην παραλία, τα ταξίδια στην πόλη (city break) και τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.
«Οι εισερχόμενες κρατήσεις τους τελευταίους μήνες ήταν πολύ πάνω από το επίπεδο πριν από την πανδημία, είπε o Ingo Burmester, Διευθύνων Σύμβουλος της DER Touristik, χωρίς να δώσει ακριβή νούμερα.
Και ο τζίρος για τους tour operators μας το καλοκαίρι του 2022 είναι μεγαλύτερος από το καλοκαίρι του 2019».
Ανώτερες κατηγορίες ξενοδοχείων
Μια σαφής τάση είναι οι υψηλότερες δαπάνες, σύμφωνα με το βαρόμετρο της DER Touristik.
Αυτό το καλοκαίρι, οι πελάτες του ομίλου ξοδεύουν 51% περισσότερα για τη διαμονή τους στο ξενοδοχείο από ό,τι πριν από την πανδημία το 2019.
Ένας λόγος είναι ότι οι πελάτες ανεβαίνουν στην αγορά και κάνουν κράτηση σε ξενοδοχεία με περισσότερα αστέρια.
Περισσότεροι από τους μισούς (2019: 47%) επιλέγουν καταλύματα τεσσάρων αστέρων.
Tο 20% (2019: 13%) επιλέγουν ξενοδοχεία πέντε αστέρων.
Αντίστοιχα, το μερίδιο των πελατών που κάνουν κράτηση ακινήτων τριών αστέρων μειώθηκε στο 28% από 40% πριν από τέσσερα χρόνια.
Πηγή tourismtoday.gr