Τον κώδωνα κινδύνου κρούει ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), Γουίλιαμ Γουόλς, προειδοποιώντας το επιβατικό κοινό ότι τα αεροπορικά εισιτήρια ενδέχεται να γίνουν ακριβότερα – και ο λόγος είναι η αδυναμία βελτίωσης της βιομηχανίας διύλισης, αλλά και η οικονομική κατάσταση των αεροπορικών εταιρειών μετά την πανδημία.
«Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης πολλών αεροπορικών, αυτές δεν αποκομίζουν πιο υψηλά κέρδη, απλώς μετακυλίουν ένα κόστος που δεν μπορούν να προσπεράσουν», δήλωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Ενας ακόμη παράγοντας που ενδέχεται να συμβάλει στην αύξηση των τιμών είναι η χθεσινή ανακοίνωση Πούτιν για μερική επιστράτευση, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Qatar Airways, Ακμπάρ Αλ Μπέικερ. Μιλώντας στο CNBC, ο ίδιος τόνισε ότι οι πολιτικές της Κίνας για την εξαφάνιση του κορωνοϊού δεν είναι από τις πιο σοβαρές ανησυχίες του.
«Για εμένα η μεγαλύτερη ανησυχία είναι η διασπορά της διαμάχης, η οποία στη συνέχεια θα πυροδοτήσει τον πληθωρισμό, ασκώντας μεγαλύτερες πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Το αποτέλεσμα θα είναι λιγότεροι επιβάτες στο αεροπλάνο μου», τόνισε ο ίδιος. Συν τοις άλλοις, ο επικεφαλής της Qatar Airways υπογράμμισε πως τον απασχολεί και η αστάθεια των τιμών του «μαύρου χρυσού». «Δεν θέλω να μετακυλίσω το κόστος στους επιβάτες, διότι στη συνέχεια θα αποθαρρυνθούν από το να κάνουν ταξίδια».
Ο Αλ Μπέικερ τόνισε ότι πρέπει να γίνουν επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα, ενώ σημείωσε ότι η Qatar Airlines είναι «έτοιμη να επενδύσει σε αεροπορικά εισιτήρια», υπό την προϋπόθεση όμως ότι οι τιμές θα είναι λογικές.
«Δεν έχω πρόβλημα με το λίγο παραπάνω, αλλά δεν μπορεί να πληρώσω τέσσερις και πέντε φορές την τιμή των φθοριούχων καυσίμων. Αν υποχρεωθούμε να το κάνουμε αυτό, εσείς ως επιβάτες θα πρέπει να το επωμιστείτε».
dikaiologitika.gr