Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us

Τελευταία σχόλια

Teo: Σήμερα (05:40)
ΟΛΟΙ Η ΚΑΝΕΝΑΣ - Μόνο 25.000 νοικοκυριά? Πάλι μια κλίκα θα τα φαει? Η Ιταλία αγαπά πιο πολύ τα παιδιά της. Όλοι ίσοι. τα κριτήρια που απαιτεί η Ελληνική κυβέρνηση διαστρεβλώνονται και οφελουν μερικούς επιτήδειους. Δηλαδή πόσο μακριά πρέπει να είναι η δουλειά σου για να δικαιούσε? Ελαιος....
Ανώνυμος: Σήμερα (05:40)
... - Κα οι επιδοτήσεις θα γίνουν με το μοντέλο ΟΠΕΚΕΠΕ..... Σε κολλητούς και ημέτερους
Ανωνυμος: Σήμερα (05:40)
Για γελια - Εγώ λέω όλη η χώρα για να μην χρειαστεί να ξαναπληρώσουν η επόμενη γενιά τα παιδιά να μπούμε σε μια κιβωτό σαν του Νώε και μόλις βγούμε μεσοπέλαγα να μας βουλιάξουν. Έτσι και αλλιώς τελειωμένοι ριμαστε
Ανώνυμος: Σήμερα (05:40)
Μοντέλο Ιταλίας - Και γιατί δεν κοιτάτε το μοντέλο της Ιταλίας που μόλις με 4900 € έχεις καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Ανώνυμος: Σήμερα (05:40)
Η Ελπίδα έρχεται. - Όταν θα δώσει η κυβέρνηση το συγκεκριμένο πρόγραμμα leasing ήδη θα χτίζονται οι πρώτες οικοδομές στον πλανήτη Άρη... καλημέρα.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

×

Έρχεται το Κοινωνικό Leasing: Πάρε ηλεκτρικό με €50 τον μήνα!

11/10/2025
10136 Εμφανίσεις
5 Σχόλια

Η ελληνική κυβέρνηση προετοιμάζει το «Κοινωνικό Leasing», ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που θα επιδοτεί την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η ελληνική κυβέρνηση ετοιμάζει μια σημαντική κοινωνική και περιβαλλοντική πρωτοβουλία, μέσω του προγράμματος Κοινωνικό Leasing, με στόχο να ανανεώσει τον στόλο των οχημάτων και να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση. Το σχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής δράσης, που επιδιώκει να καταστήσει την ηλεκτροκίνηση οικονομικά προσιτή, για τα νοικοκυριά με χαμηλότερα εισοδήματα.

Το παράδειγμα της Γαλλίας που άνοιξε τον δρόμο

Το Κοινωνικό Leasing πρωτοεμφανίστηκε στη Γαλλία στις αρχές του 2024. Η επιτυχία του ήταν τόσο μεγάλη, που οι αιτήσεις ξεπέρασαν κάθε πρόβλεψη: αντί για 25.000, υποβλήθηκαν πάνω από 90.000 μέσα σε μόλις έξι εβδομάδες, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να παγώσει προσωρινά το πρόγραμμα. Το 2025, η δράση ενεργοποιήθηκε ξανά και οι αιτήσεις ξεπερνούν ήδη τις 29.000

Οι πρώτες κινήσεις στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, οι συζητήσεις για την εφαρμογή ενός αντίστοιχου προγράμματος έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό. Τον Ιούλιο του 2025, το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή προς διαβούλευση, ενώ υπήρχαν προσδοκίες για επίσημες ανακοινώσεις στη ΔΕΘ – κάτι που τελικά δεν συνέβη. Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη, η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη υποβάλει πρόταση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με σκοπό το πρόγραμμα να στηρίξει τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα σύγχρονο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Χαμηλό μίσθωμα – Μεγάλο όφελος

Το σχέδιο προβλέπει τη διάθεση περισσότερων από 10.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με μηνιαίο μίσθωμα από 50 έως 100 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο. Η διάρκεια της μίσθωσης θα είναι τέσσερα έτη, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του κόστους θα καλύπτεται από κρατική επιδότηση. Με αυτόν τον τρόπο, η ηλεκτροκίνηση παύει να αποτελεί «προνόμιο των λίγων» και γίνεται μια ρεαλιστική επιλογή για οικογένειες που μέχρι σήμερα δεν είχαν πρόσβαση σε νέα, καθαρά οχήματα.

Κριτήρια και προϋποθέσεις συμμετοχής

Αν ακολουθηθεί το γαλλικό μοντέλο, εκτός από τα εισοδηματικά κριτήρια θα λαμβάνονται υπόψη και άλλοι παράγοντες, όπως:

  • η απόσταση από τον τόπο εργασίας,

  • τα ετήσια χιλιόμετρα,

  • και η ανάγκη καθημερινής μετακίνησης.

Ακόμα δεν υπάρχει επίσημο χρονοδιάγραμμα, ωστόσο εκτιμάται ότι η εφαρμογή του προγράμματος στην Ελλάδα δεν θα ξεκινήσει πριν από τα τέλη του 2026, καθώς απαιτείται η έγκριση και χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Χρηματοδότηση μέσω του Social Climate Fund

Η οικονομική στήριξη του προγράμματος θα προέλθει από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο (Social Climate Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για ένα ταμείο που στοχεύει στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και στη χρηματοδότηση δράσεων «δίκαιης μετάβασης». Τα κεφάλαια θα προέρχονται από τα έσοδα του τέλους απανθρακοποίησης, το οποίο θα επιβληθεί στα ορυκτά καύσιμα από την 1η Ιανουαρίου 2027, με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει τα 86 δισεκατομμύρια ευρώ.

Χρηματοδότηση μέσω του Social Climate Fund

Η οικονομική στήριξη του προγράμματος θα προέλθει από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο (Social Climate Fund) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για ένα ταμείο που στοχεύει στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και στη χρηματοδότηση δράσεων «δίκαιης μετάβασης». Τα κεφάλαια θα προέρχονται από τα έσοδα του τέλους απανθρακοποίησης, το οποίο θα επιβληθεί στα ορυκτά καύσιμα από την 1η Ιανουαρίου 2027, με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει τα 86 δισεκατομμύρια ευρώ.

Πηγή: ERTnews

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 5
Teo
Teo 14/10 - 02:33
ΟΛΟΙ Η ΚΑΝΕΝΑΣ
Μόνο 25.000 νοικοκυριά? Πάλι μια κλίκα θα τα φαει? Η Ιταλία αγαπά πιο πολύ τα παιδιά της. Όλοι ίσοι. τα κριτήρια που απαιτεί η Ελληνική κυβέρνηση διαστρεβλώνονται και οφελουν μερικούς επιτήδειους. Δηλαδή πόσο μακριά πρέπει να είναι η δουλειά σου για να δικαιούσε? Ελαιος....
Ανώνυμος
Ανώνυμος 13/10 - 21:09
...
Κα οι επιδοτήσεις θα γίνουν με το μοντέλο ΟΠΕΚΕΠΕ..... Σε κολλητούς και ημέτερους
Ανωνυμος
Ανωνυμος 13/10 - 18:43
Για γελια
Εγώ λέω όλη η χώρα για να μην χρειαστεί να ξαναπληρώσουν η επόμενη γενιά τα παιδιά να μπούμε σε μια κιβωτό σαν του Νώε και μόλις βγούμε μεσοπέλαγα να μας βουλιάξουν. Έτσι και αλλιώς τελειωμένοι ριμαστε
Ανώνυμος
Ανώνυμος 13/10 - 15:12
Μοντέλο Ιταλίας
Και γιατί δεν κοιτάτε το μοντέλο της Ιταλίας που μόλις με 4900 € έχεις καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Ανώνυμος
Ανώνυμος 13/10 - 09:48
Η Ελπίδα έρχεται.
Όταν θα δώσει η κυβέρνηση το συγκεκριμένο πρόγραμμα leasing ήδη θα χτίζονται οι πρώτες οικοδομές στον πλανήτη Άρη... καλημέρα.

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ