Για την δύσκολη επανεκκίνηση της εστίασης και τις οδηγίες που ισχύουν , μίλησε στο Ράδιο Πρώτο 91.5 ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Κω , δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Μανιάς καθώς η ιδιοκτήτρια του Café Phillipe, Χριστίνα Σπλαγκιούνια.
Όπως προκύπτει οι πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας, βρήκαν τους καταναλωτές κάπως μουδιασμένους καθώς η αβεβαιότητα σε ότι αφορά την εργασία αλλά και η προφύλαξη της δημόσιας υγείας λειτούργησαν ως παράγοντες ανασταλτικούς για κάποια έξοδο.
Φυσικά αρκετοί συμπολίτες μας περίμεναν την ημέρα ανοίγματος των καφέ και εστιατορίων για να βρεθούν με αγαπημένους φίλους απολαμβάνοντας τον καφέ τους ή το φαγητό τους.
Ο Βασίλης Μανιάς μας δήλωσε τα εξής: « Να ευχηθούμε καλή δύναμη σε όλους τους συναδέλφους οι οποίοι είναι ενήμεροι για τις υγειονομικές αλλαγές και υποχρεώσεις και δέχονται τους πελάτες με τα νέα κριτήρια. Να πούμε ότι στην εστίαση δεν έχουν ανοίξει οι εποχικές επιχειρήσεις ακόμη αλλά κυρίως αυτές που λειτουργούσαν και το χειμώνα για τους κατοίκους του νησιού.
Το νησί μας είναι καθαρό από κορονοϊό και οι καταναλωτές μπορούν να βγουν πλέον έξω τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας. Η κυβέρνηση ενώ στο υγειονομικό κομμάτι τα πήγε καλά, στην δεύτερη φάση και στην ουσιαστική στήριξη της επιχειρηματικότητας δεν το χειρίστηκε σωστά. 800 ευρώ δεν επαρκούν για υποχρεώσεις, νέες εργασίες , δάνεια κτλ. Τα εύκολα είναι πίσω μας και τα δύσκολα μπροστά.
Είναι ακόμη όλα ρευστά και περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί το θέμα. Ας στηρίξουν οι καταναλωτές τα μαγαζιά εστίασης, την τοπική αγορά της Κω και οι επαγγελματίες τα τοπικά μας προϊόντα».
Για το νέο τρόπο λειτουργίας των καφέ έκανε δηλώσεις η Χριστίνα Σπλαγκιούνια, ιδιοκτήτρια καφέ. « Υπάρχει μία παγωμάρα στους καταναλωτές διότι αγωνιούν για την δουλειά τους το καλοκαίρι συν την ψυχολογική φόρτιση που υπάρχει από την κοινωνική αποστασιοποίηση. Προς το παρόν ως επιχείρηση λειτουργούμε με περίπου 3,4 λιγότερα τραπέζια. Όμως εφόσον το επιτρέπει για εμάς ο νόμος, σε συνεννόηση με τον δήμο θα μας δοθεί η άδεια να εκμεταλλευτούμε δημόσιο χώρο. Από όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής δεν θα είναι εφικτό για όλες τις επιχειρήσεις διότι εξαρτάται από τι δημόσιο χώρο πλησίον υπάρχει. Ήδη η πρώτη καταγραφή της κατάστασης έχει γίνει από την δημοτική αστυνομία και οι υπηρεσίες του δήμου περιμένουν όπως μάθαμε διευκρινήσεις για το θέμα.
Σε ότι αφορά τα τραπέζια τηρούμε τις αποστάσεις αλλά θα πρέπει και οι πελάτες να το σεβαστούν και να μην μετακινούν τις καρέκλες. Επίσης ζητάμε την κατανόηση των καταναλωτών και την συνεργασία τους σχετικά με την ατομική ευθύνη.
Η μείωση του Φ.Π.Α. βοηθά όπως και η μείωση της προκαταβολής φόρου είναι ένα βοηθητικό μέτρο για τις επιχειρήσεις. Εάν όμως πέσει η κατανάλωση και η κίνηση , δυστυχώς κανένα μέτρο δεν θα μας βοηθήσει.»
Σάντυ Λαδικού