Ραδιόφωνο Live Επικοινωνία Χρήσιμα τηλέφωνα Φαρμακεία
Follow us
Σχολίασε την φωτογραφία 0 σχόλια
×

Ξενοδόχοι, ξενοδοχοϋπάλληλοι, και λογιστές σε παράκρουση

18/06/2020
315 Εμφανίσεις
0 Σχόλια

Aπό τον Μανώλη Αμαργιωτάκη Οικονομολόγο Σύμβουλο σε Εργασιακά Θέματα στο https://www.ergasiaka-gr.net/

Έχουν περάσει 17 ημέρες από την δημοσίευση του Ν.4690/2020 και 5 ημέρες από την δημοσίευση της ΚΥΑ 23102/477/12.6.2020, η οποία υποτίθεται ότι θα διευκρίνιζε το νόμο 4690/2020 σχετικά με τη στήριξη των εποχικά απασχολούμενων στα ξενοδοχεία και τις υποχρεώσεις των εργοδοτών στον κλάδο του τουρισμού.

Επίσης να θυμίσουμε ότι από 15/6/2020 επιτρέπεται η λειτουργία των ξενοδοχείων, οπότε από την ημερομηνία αυτή οι ξενοδόχοι θα πρέπει να τηρήσουν το νόμο 4690/20 και την ΚΥΑ 23102/477/12.6.2020.

Αμ δε!!! Οι ξενοδόχοι είναι απρόθυμοι να προβούν σε προσλήψεις προκειμένου να θέσουν στη συνέχεια σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων, φοβούμενοι τις συνέπειες αφού οι διατάξεις δεν είναι ξεκάθαρες και μέσα στη «χασούρα» της φετινής περιόδου δεν θα ήθελαν μια ακόμη πιθανή επιβάρυνση.
Οι ξενοδοχοϋπάλληλοι δικαίως διαμαρτύρονται αφού βλέπουν μια εργασιακή χρονιά να χάνεται, και την εξαθλίωση να έρχεται.
Οι λογιστές και οι σύμβουλοι των επιχειρήσεων προσπαθούν με αξιοπρέπεια, αλλά και διστακτικότητα εξ’ αιτίας του κινδύνου μιας λανθασμένης συμβουλής, να βρίσκονται δίπλα στους εργοδότες αλλά και στους εργαζόμενους.

Κε Βρούτση, έχετε καταφέρει να φέρετε και τις τρεις παραπάνω ομάδες εμπλεκομένων στον τουρισμό, στα όρια της παράκρουσης. Όταν κάποιος περάσει τα όρια της παράκρουσης, δεν υπάρχει γυρισμός στην κανονικότητα.

Κε Βρούτση, στο Υπουργείο Εργασίας και στο ΣΕΠΕ, υπάρχουν αξιόλογα άτομα, γνώστες της εργατικής νομοθεσίας και της εφαρμογής της στη πράξη. Γιατί δεν τα χρησιμοποιείται; (Αν θέλετε ονόματα να σας τα δώσω)

Κε Βρούτση, όταν υπογράφεται μια απόφαση την διαβάζετε προηγουμένως, σας την αναλύουν οι σύμβουλοί σας; Γιατί άλλα λέτε στα κανάλια και μπερδεύεται ακόμη περισσότερο τον κόσμο.

Όσο καλή διάθεση κι αν υπάρχει για κατανόηση, λόγω των έκτακτων συνθηκών και της ανάγκης για άμεση λήψη μέτρων δε γίνεται να μην σας καταλογίσω προχειρότητα, ερασιτεχνισμό και «ωχαδερφισμό». Δεν νοείται να βγαίνει η ΚΥΑ, 15 ημέρες μετά την δημοσίευση του νόμου και όχι μόνο να διευκρινίζει αλλά να μπερδεύει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Εκτός κι αν όλοι εμείς που ασχολούμαστε και προσπαθούμε να «αποκωδικοποιήσουμε» και να ερμηνεύσουμε τις διατάξεις σας είμαστε βλάκες. Όχι λοιπόν, δεν είμαστε βλάκες.

Σε μια μασχάλη Κε Βρούτση, δυο καρπούζια δε χωράνε.
Προσπαθήσατε να δομήσετε την ΚΥΑ 23102/477/12.6.2020, στηριζόμενοι στην υπάρχουσα εδώ και πολλά χρόνια νομοθεσία με την έκτακτη λόγω κορωνοϊού νομοθεσία. Και εκεί κάπου το «γλυκό δεν έδεσε»

Τι σημαίνει δηλαδή ότι τα εποχικά ξενοδοχεία θα πρέπει να προσλάβουν τον ίδιο αριθμό εργαζομένων που είχαν κατά μέσο όρο τα 2 προηγούμενα έτη;. Ξέρετε πως λειτουργούν ακόμη και σε ομαλές συνθήκες τα ξενοδοχεία; Ξέρετε ποιους επαναπροσλαμβάνουν; Ξεκαθαρίστε το λοιπόν, προκειμένου να μη μείνουν εργαζόμενοι εκτός αποζημίωσης αλλά και για να μη κινδυνεύουν οι εργοδότες με πρόστιμα.

Γιατί στις έκτακτες αυτές διατάξεις επαναλαμβάνονται οι όρους επαναπρόσληψης σε σχέση με το ποσοστό πληρότητας στα ξενοδοχεία όπως προβλέπονται στο νόμο 1346/1983 για τα ξενοδοχεία που αποφασίσουν να λειτουργήσουν; Πως μπορούν να συσχετίζονται οι συνθήκες λειτουργίας των ξενοδοχείων σε μια ομαλή τουριστική περίοδο με τις συνθήκες λειτουργίας εν μέσω κορωνοϊού; Υπάρχει δυνατότητα προγραμματισμού σ’ αυτές τις έκτακτες συνθήκες;
Μπορεί κάποιος να προεξοφλήσει την εξέλιξη της πανδημίας στην Ελλάδα αλλά και στις χώρες που επηρεάζουν το τουριστικό κύμα στη χώρα μας; Αν τελικά αυτό ισχύσει, το ποσοστό πληρότητας σε εταιρείες με παραπάνω από ένα ξενοδοχεία πως θα καθοριστεί, με βάση το συνολικό αριθμό εργαζομένων στην εταιρεία ή με βάση το προσωπικό που απασχολούνταν στο ξενοδοχείο που προβλέπεται να λειτουργήσει φέτος;

Και τι θα γίνει π.χ. όταν για την κάλυψη πρόσκαιρης πληρότητας, ανακληθούν συμβάσεις εργαζομένων, για τις οποίες στη συνέχεια δεν υπάρχει δυνατότητα να τεθούν ξανά σε αναστολή και θα πρέπει να καλύπτονται μισθολογικά από την επιχείρηση;

Πως εμπλέκονται οι ΣΣΕ εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων στα μέτρα αυτά; Γιατί δεν τους εξηγείτε ότι υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους εργαζόμενους, ανάλογα με την δεσμευτικότητα τήρησης των ΣΣΕ;.

Πως θα συσχετιστεί η ημερομηνία πρόσληψης η οποία στους περισσότερους εργαζόμενους θα είναι μετά τη 15η Ιουνίου (αν τελικά προσληφθούν) με την ημερομηνία θέσης σε αναστολή των συμβάσεων εργασίας η οποία όπως θεσπίστηκε είναι η 1η Ιουνίου 2020; Θα ισχύσουν τα ίδια για τους εργαζόμενους οι οποίοι είχαν προσληφθεί πριν τις 15 Ιουνίου με τους εργαζόμενους που πιθανά θα προσληφθούν μετά τις 15 Ιουνίου; Επίσης τι ισχύει για τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία με ολιγοήμερες συμβάσεις εργασίας;

Γατί διαχωρίζονται οι ξενοδοχειακές μονάδες σε αυτές που θα επαναλειτουργήσουν και σ’ αυτές που θα παραμείνουν κλειστές, οπότε και προβλέπονται διαφορετικές διαδικασίες σχετικά με τις επαναπροσλήψεις και τις αναστολές συμβάσεων εργασίας ; Ποιος ξενοδόχος είναι απόλυτα σίγουρος, από τώρα μέσα σε ένα περιβάλλον απρόβλεπτο, ρευστό και συνεχώς μεταβαλλόμενο, αν λειτουργήσει ή όχι; Και τι θα γίνει λοιπόν αν ένας ξενοδόχος δηλώσει κλειστός και στη πορεία λειτουργήσει ή και το αντίθετο;

Όταν έρθει η στιγμή της λύσης της σύμβασης εργασίας των εργαζομένων που επαναπροσλήφθηκαν για να μπουν σε αναστολή (γιατί έτσι πρέπει να γίνει) ποιος θα καλύψει επίδομα άδειας και αποδοχές άδειας;

Ποιοι είναι οι εργαζόμενοι σε τουριστικές και επισιτιστικές επιχειρήσεις χωρίς δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης; Ξεκαθαρίστε το γιατί ο καθένας το ερμηνεύει κατά το δοκούν.

Οι ξενοδοχοϋπάλληλοι που δεν θα εργαστούν φέτος λόγω αναστολής της σύμβασης εργασίας τους, διατηρούν το δικαίωμα για επαναπρόσληψη την επόμενη τουριστική περίοδο;

Τέλος, οι διατάξεις του Ν. 1545/1985 περί επαναπρόσληψης αγνοούνται;

Κε Βρούτση, όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει.

Αυτά εν ολίγοις. Σαββατοκύριακο έρχεται και όπως μας έχουν συνηθίσει, δεν αποκλείεται να έχουμε διευκρινήσεις επί των διευκρινήσεων.

Μανώλης Αμαργιωτάκης
Οικονομολόγος
Σύμβουλος σε Εργασιακά Θέματα

Η ανωνυμία είναι το καλύτερο κρησφύγετο δειλίας και χυδαιότητας!
Σχόλια 0

Πρόσθεσε ένα σχόλιο

× ExpImage

ΕΞΟΔΟΣ