Κάποιες από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές τουριστικές επιχειρήσεις δεν επιστρέφουν τα χρήματα των πελατών τους για ταξίδια που ακυρώθηκαν λόγω του κορωνοϊού.
Η μη επιστροφή των χρημάτων αποτελεί παραβίαση της σχετικής οδηγίας από τις ευρωπαϊκές και βρετανικές ρυθμιστικές αρχές. Ωστόσο, όπως μεταδίδει το CBS, διάφοροι τουρ οπερέιτορς δεν έχουν αποζημιώσει τους πελάτες τους.
Για παράδειγμα, η εταιρία Sunweb είπε στους πελάτες της ότι είναι «οικονομικά ανέφικτο» να καταβάλλει αποζημιώσεις.
Η εταιρία ταξιδιών πολυτελείας Scott Dunn ανακοίνωσε ότι είναι αντιμέτωπη με μια σειρά αιτημάτων αποζημίωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης και ότι έχει ήδη καταβάλλει πληρωμές εκατομμυρίων λιρών.
«Αναγνωρίζουμε ότι δεν επιστρέψαμε τα κεφάλαια τόσο γρήγορα όσο θα μπορούσαμε αν δεν υπήρχε η πανδημία που έχει προκαλέσει εκνευρισμό», δήλωσε η CEO της εταιρίας.
Πελάτης της εταιρίας αναρωτήθηκε στο Twitter: «Εχει καταφέρει κανείς να πάρει αποζημίωση από την Scott Dunn; Εχουν ξεπεράσει τη διορία των 14 ημερών και παραβιάζουν το νόμο. Αηδιαστική εταιρία, δεν θα τους επιλέξω ποτέ ξανά».
Η εταιρία Club Med επίσης δεν έχει καταβάλλει αποζημιώσεις στους πελάτες της αν και εκπρόσωπός της είπε ότι η εταιρία σχεδιάζει να το κάνει σύντομα και ότι οι αποζημιώσεις έχουν καθυστερήσει λόγω διοικητικών δυσκολιών.
Εκπρόσωπος της εταιρίας ανέφερε ότι «δεν κρατάμε τα χρήματα, εξετάζουμε πώς μπορούμε να τα επιστρέψουμε έγκαιρα στους πελάτες μας. Ωστόσο, οι πελάτες της εταιρίας εμφανίζονται να εγκαταλείπουν τις ελπίδες για αποζημίωση. Ο Steve Kemish, ο οποίος είχε κλείσει οικογενειακό ταξίδι πολυτελείας στη Βραζιλία, δήλωσε ότι δεν έχει πολλές ελπίδες πως θα αποζημιωθεί. «Η εταιρία μιλούσε για αποζημίωση εντός δυο εβδομάδων. Όμως φαίνεται ότι κάνουν ότι μπορούν για να κρατήσουν τα χρήματα. Είχε καταβάλλει στην Club Med πάνω από 5.000 δολάρια.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές αποφάνθηκαν φέτος ότι οι τουρ οπερέιτορς πρέπει να αποζημιώσουν τους πελάτες τους σε μετρητά και όχι σε κουπόνια για τα ταξίδια που ακυρώθηκαν λόγω του κορωνοϊού. Αντίστοιχη οδηγία εξέδωσαν και οι αρχές Ανταγωνισμού της Βρετανίας.
Ο Ben Cordwell, αναλυτής της GlobalData, δήλωσε ότι κάποιες εταιρίες θα δυσκολευθούν να αποζημιώσουν όλους τους πελάτες τους, λόγω και της μεγάλης κλίμακας της κρίσης του κορωνοϊού. «Δεν θα με εξέπληττε κάποιες εταιρίες να χρεοκοπήσουν αν αναγκαστούν να αποζημιώσουν άμεσα τους ταξιδιώτες», δήλωσε στο CBS.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν είπε στο CBS ότι «έχουμε επαναλάβει πολλές φορές κατά τη διάρκεια της κρίσης ότι τα δικαιώματα των καταναλωτών πρέπει να προστατεύονται με βάση το ευρωπαϊκό δίκαιο», προσθέτοντας ότι η Επιτροπή έχει ξεκινήσει διαδικασίες παραβίασης του κοινοτικού δικαίου κατά χωρών που επέτρεψαν στις εταιρίες να εκδώσουν πιστωτικά σημειώματα αντί για αποζημιώσεις, κάτι που όπως είπε, «αφαιρεί από τους ταξιδιώτες το δικαίωμά τους να επιλέξουν μεταξύ αποζημίωσης και voucher για τις πληρωμές που έχουν κάνει»
euro2day.gr