Για ακόμα μία φορά, οι ευρωπαϊκοί πόροι, έρχονται για να υποστηρίξουν σημαντικές δράσεις για την κοινωνία μας. Αυτή τη φορά, πρόκειται για εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη, για την ένταξη μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και διαρκή υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που παρέχει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, αξιοποιώντας για τον σκοπό αυτό πόρους ύψους 340.000,00 ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Νότιο Αιγαίο 2014 – 2020”, που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και το Ελληνικό δημόσιο
Η δράση αφορά στην υποστήριξη μαθητών που λόγω κινητικών αναπηριών αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν, οι οποίοι φοιτούν σε σχολικές μονάδες, καθώς και των μαθητών που χρήζουν συνεχούς υποστήριξης από ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στο σχολικό περιβάλλον. Στόχος της Πράξης είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και την αποτροπή της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.
Για τον σκοπό αυτό θα προσληφθεί, για τα σχολικά έτη 2021 – 2022 και 2022 - 2023 το αναγκαίο ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, για την εξυπηρέτηση των μαθητών. Ο αριθμός των σχολικών μονάδων που θα επωφεληθούν, ανέρχεται σε 34.
Οι προτάσεις υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του ΟΠΣ ΕΣΠΑ στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://logon.ops.gr από τις 05/05/2021 έως και τις 16/07/2021.
O κ. Κώστας Χατζηδαυίδ, εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Περιφερειακός Συντονιστής Αιγαίου Special Olympics Hellas, μας ανέφερε σχετικά με το παραπάνω πρόγραμμα:
« Η χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκά προγράμματα της συγκεκριμένης δράσης, αποτελεί ακόμα μια προσπάθεια ένταξης περισσότερων μαθητών με αναπηρία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η συνεκπαίδευση στην ειδική αγωγή, είναι η νέα πρόκληση στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα. Ανεξάρτητα από πόσο καλά εδραιωμένη και αποτελεσματική υπήρξε η εκπαιδευτική τους στρατηγική στο παρελθόν, σήμερα τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη, βρίσκονται σε μια διαδικασία αναβάθμισης και αξιολόγησης της ειδικής αγωγής, με καινούργιο δεδομένο την συνεκπαίδευση.
Ως στόχος, περιλαμβάνει όλες τις προϋποθέσεις που μπορούν να γίνουν για να βοηθήσουν τους μαθητές με αναπηρία να αναπτύξουν τις ικανότητες τους και την προσωπικότητα τους, ώστε να αναπληρώσουν το ρόλο τους στην κοινωνία, με το μεγαλύτερο δυνατό βαθμό αυτονομίας .
Έτσι λοιπόν, κάθε μαθητής με αναπηρία θα αποτελεί αναπόσπαστο μέλος της Γενικής και της Ειδικής εκπαίδευσης. Δικαιούται σεβασμό της προσωπικότητάς του και μια θετική προσέγγιση που θα επιτρέψει να αυξηθεί η συμμετοχή του στο σχολείο, να περιοριστεί η απομόνωση του, αλλά και ο κάθε μαθητής θα έχει δικαίωμα στην εξατομικευμένη διδασκαλία, πράγμα που σημαίνει ότι το Σχολείο θα ανταποκριθεί στη διαφορετικότητά του .
Η χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής, αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για την επίτευξη των στόχων της και έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που θα καθορίσουν, τελικά, την συνεκπαίδευση».